Tényleg halott a Facebook? És akkor mégis mit használnak a 15–29 éves magyar fiatalok?

2017-02-15

A magyarországi fiatalok több mint háromnegyede tagja valamelyik online közösségi szolgáltatásnak. Hiába vélik néhányan, hogy a fiatalok körében már itthon is a Snapchat a legmenőbb, a Facebookot pedig alig használja valaki, a Magyar Ifjúság 2016 című tanulmány egyértelműen azt mutatja, hogy ez nem így van.

A kutatás – melyet négyévente végeznek el, ugyanazzal a módszertannal – frissen publikált eredménye szerint a 15–29 évesek 79 százaléka regisztrált valamelyik közösségi oldalon/szolgáltatásban. A legnépszerűbb messze a Facebook, még az egyébként igencsak feljövőben lévő Instagram is nagyon le van maradva.

A nagymintás ifjúságkutatás rámutat: bár a felhasználói kör gyakran úgy véli, hogy a Twitter mellett a Tumblr és a Snapchat is népszerű Magyarországon, valójában erős belsős túlértékelésről van szó. Ezeket a szolgáltatásokat, főleg az utóbbi kettőt csak nagyon kevesen használják, még a fiatalok körében is. Ahogy a tanulmány szerzői írják: az idősebb korcsoportokban alulreprezentáltak a közösségi oldalakon tagsággal rendelkezők és a kor csökkenésével növekszik a regisztráltak aránya. Érdekesség, hogy az iskolai végzettség éppen ellentétes összefüggést mutat: a végzettség emelkedésével növekszik a tagság aránya a közösségi szolgáltatásoknál.

Az Új Nemzedék Központ által publikált tanulmány szerint a közösségi oldalakat leginkább szórakozásra és információszerzésre használják a fiatalok. Szórakozás céljából a fiatalok 30 százaléka keres fel napi gyakorisággal online közösségi oldalakat. Legalább naponta 22 százalékuk általános információszerzés, míg 16 százalékuk a helyi hírekkel kapcsolatos tájékozódás céljával használja ezeket az oldalakat. Más céllal jellemzően nem napi gyakorisággal használják, de jelentős részük – ha ritkábban is – használja a munkájához kapcsolódóan és párkeresésre is az online közösségi felületeket.

hvg.hu

Vissza

Így vásárol többet egyetlen vevő

2017. 03. 22.
A kosárérték növelésével foglalkozni webkereskedőként vidám dolog, hisz ez azt jelenti, hogy megy a bolt, vannak vevőink, és arra koncentrálhatunk, hogy aki vásárol, vásároljon többet.…
Bővebben

Decentralizált és agilis marketing, chatbotok, blockchain, atomizált fogyasztók, és ami marad a PR-ből

2017. 03. 20.
Az idén sem a legfelkapottabb, sokkal inkább a legszemléletformálóbb témákkal foglalkozom. A 2016-ra jelzett marketing- és PR-trendek természetesen továbbra is élnek, és 2017-…
Bővebben

Honlapokra is igaz: a kevesebb több

2017. 03. 10.
Sok cég a mai napig nem fordít elég figyelmet a megfelelő, letisztult designra, és sajnos nem ritka, hogy olyan termékhonlapokba vagy online szolgáltatásokba fut bele az ember, amik biz…
Bővebben
További hírek