Tényleg halott a Facebook? És akkor mégis mit használnak a 15–29 éves magyar fiatalok?

2017-02-15

A magyarországi fiatalok több mint háromnegyede tagja valamelyik online közösségi szolgáltatásnak. Hiába vélik néhányan, hogy a fiatalok körében már itthon is a Snapchat a legmenőbb, a Facebookot pedig alig használja valaki, a Magyar Ifjúság 2016 című tanulmány egyértelműen azt mutatja, hogy ez nem így van.

A kutatás – melyet négyévente végeznek el, ugyanazzal a módszertannal – frissen publikált eredménye szerint a 15–29 évesek 79 százaléka regisztrált valamelyik közösségi oldalon/szolgáltatásban. A legnépszerűbb messze a Facebook, még az egyébként igencsak feljövőben lévő Instagram is nagyon le van maradva.

A nagymintás ifjúságkutatás rámutat: bár a felhasználói kör gyakran úgy véli, hogy a Twitter mellett a Tumblr és a Snapchat is népszerű Magyarországon, valójában erős belsős túlértékelésről van szó. Ezeket a szolgáltatásokat, főleg az utóbbi kettőt csak nagyon kevesen használják, még a fiatalok körében is. Ahogy a tanulmány szerzői írják: az idősebb korcsoportokban alulreprezentáltak a közösségi oldalakon tagsággal rendelkezők és a kor csökkenésével növekszik a regisztráltak aránya. Érdekesség, hogy az iskolai végzettség éppen ellentétes összefüggést mutat: a végzettség emelkedésével növekszik a tagság aránya a közösségi szolgáltatásoknál.

Az Új Nemzedék Központ által publikált tanulmány szerint a közösségi oldalakat leginkább szórakozásra és információszerzésre használják a fiatalok. Szórakozás céljából a fiatalok 30 százaléka keres fel napi gyakorisággal online közösségi oldalakat. Legalább naponta 22 százalékuk általános információszerzés, míg 16 százalékuk a helyi hírekkel kapcsolatos tájékozódás céljával használja ezeket az oldalakat. Más céllal jellemzően nem napi gyakorisággal használják, de jelentős részük – ha ritkábban is – használja a munkájához kapcsolódóan és párkeresésre is az online közösségi felületeket.

hvg.hu

Vissza

1 hónap és startol Az Év Honlapja pályázat!

2017. 07. 14.
Ideje elővenni a programozót és a terveket, mert az idei év más lesz. Korábban indulunk és az Országos Marketing Konferencián vehetitek át a díjakat!
Bővebben

Nem elég terméket értékesíteni, megoldást is kell kínálni!

2017. 06. 26.
Hogyan tudunk értéket teremteni a fogyasztó számára? A technológiai fejlődés olyan mértékűvé vált, hogy ma a háttértámogatás nagyobb profitrátával bír és hosszabb távú bevételt jelent,…
Bővebben

Így segít a Bigdata-boom a vásárlók megtartásában

2017. 06. 23.
Az értékesítés sem menekülhet a big data elől. A hatékonyság növeléséhez a vásárlók minél mélyebb megismerésére, viselkedésük előrejelzésére lesz szükség a jövőben. Az adatok viszont mi…
Bővebben
További hírek