A versenyelőny annál van, aki az információt adja

2017-03-01

Az internetes értékesítés egyik fő nehézsége, hogy kisebb kereskedőként elveszhetünk a nagy zajban. A komoly szakértői tartalom, saját blog lehet a módszer, ami segít láthatóvá és hitelessé válni.

A kutatások azt mutatják, hogy a vásárlók 51–59 százaléka már túl van az információszerzésen, mire megérkezik a webshopba – ami a kereskedők számára gond. Az emberek nagy része ajánlások és kritikák alapján vásárol, rengetegen olvasnak blogokat, és a kutatások szerint az Y generáció számára különösen fontos az ezeken talált információ. Ahogy régen az eladót kérdeztük meg arról, hogy mit ajánl, vagy mi az újdonság, ma a Google-t. Az eMarketer kutatása szerint az emberek 90 százaléka rákeres a vásárlás előtt a termékre.

A Research Now kutatása szerint 3-ból 2 ember (66%) hetente legalább néhányszor olvas blogot. 84 százalékuk rendszeresen vásárol az ajánlások és infók alapján, a 18–34 évesek 80 százalékát pedig befolyásolják a blogokon talált információk a vásárlási döntésben a Brust Media adatai szerint.

 

A tartalom a versenyelőny

Mit jelent mindez? Hogy a versenyelőny annál van, aki az információt adja. Aki elmondja az ügyfélnek, amire kíváncsi, az előnybe kerül – hangsúlyozta a Piac & Profit Webáruházi Trendek 2017 konferenciáján Sipos Zoltán, a Kreatív Kontroll ügyvezetője.

Aki már fontolgatja a vásárlást, ahhoz szólhatunk sales üzenetettel, aki viszont csak „beesett” valahonnan a cégünk weboldalára, és még csak fontolgatja a vásárlást, ahhoz tartalommal. Tehát szükségünk van egy blogra, mondja a szakértő, mert olyan befektetés, ami lavinaszerűen térül meg: ez a legalacsonyabb belépési küszöbű marketingeszköz jelenleg.

A sikeres tartalom előállítás alapja, hogy nem a termékről beszélünk, amit el szeretnénk adni, hanem az ügyfélről, aki valamilyen problémájára keres megoldást. Sipos szerint csak azok fognak túlélni, akik képesek az utóbbi megközelítésre.

De maga a tartalom előállítás kevés a sikerhez. Valamiféle „szakértői” tartalom már a legtöbb honlapnak része, de a legtöbb esetben e mögött nincs stratégia, és sok esetben nagyon kevés is. Régen lehet, hogy elég volt egy-egy 1500 karakteres bejegyzés, mostanra a komoly versenyzők kvázi saját szerkesztőségeket működtetnek, hogy valóban releváns, izgalmas, megfelelő minőségű és mennyiségű tartalmat hozzanak létre.

Vagyis hiába vezetünk blogot, ha úgy érezzük, mintha az utált tantárgyból feladott házi feladatot kellene kipipálnunk. Fontos, hogy kiváló minőségű tartalmat publikáljunk, ugyanis csak ezzel van esélyünk arra, hogy valamilyen organikus látogatottságot tereljünk az oldalunkra még akkor is, ha nem tudjuk felvenni a nagy online szereplők által publikált mennyiséggel. Ha nem is tudunk mindennap posztolni – bár a sikerhez tényleg szükség van valamilyen gyakoriságra –, koncentráljunk arra, hogy rendszeres legyen a publikáció. Mindegy, hogy heti egy vagy napi egy, de rendszeres.

 

És hogy miről írjunk?

Válaszoljunk a vásárlók által feltett kérdésekre – és ne arra, amit csak szeretnénk, ha kérdeznének… Keressünk fórumokat a saját témánkban – akár angol nyelven –, és válaszoljunk az ott felmerülő problémákra! Lehet, hogy sok olyasmire bukkanunk, amire nem is gondoltunk volna, hogy kérdés lesz. (Pl. mivel lehet kiszedni a vérfoltot az irodaszékből). De akár a Gyakori kérdések is jó forrás lehet.

Próbáljunk örökzöld tartalmakat gyártani! Azok ilyenek, amelyeket minimális frissítéssel újra és újra használni tudunk. Vannak témák, amelyek mondjuk az év egy időszakában aktuálisak – a vevők nem fognak emlékezni rá, hogy tavaly is volt, őket most érdekli, és örülnek, ha megtalálják.

Kiváló tartalom lehet a szakértői tanácsadás, ami akár egy termék használati útmutatójának gyakorlati bemutatása is lehet, de éppígy működet, ha gyakori hibák elhárításában nyújtunk segítséget. Sipos szerint igenis megéri például duguláselhárítóként házilagos megoldásához nyújtani segítséget.

Adhatunk tippeket és trükköket a termékek használatával kapcsolatban, amelyek természetesen nemcsak a mi, hanem akár a konkurens termékek használói számára is hasznosak, akik szintén a mi oldalunkon találnak segítséget.

Segíthetünk abban, hogy hogyan érdemes választani a termékek között, vagy adhatunk ajándékötleteket különböző alkalmakra, és a lista még sokáig folytatható.

Van néhány technikai paraméter is, amivel érdemes foglalkozni. A szakértő tanácsa, hogy minden esetben saját domain alatt hozzuk létre a céges blogot, ne csábítsanak el az ingyenes használható motorok. Fontos az is, hogy a blogot próbáljuk népszerűsíteni. Helyezzük el jó látható helyen a weblapunkon, promotáljuk a közösségi oldalakon, akár hirdetések segítségével. A blogbejegyzéseknél ne felejtsük el a megosztási lehetőségek beágyazását, így teremtünk magunknak lehetőséget a leghatékonyabb marketing, a szájreklám, vagyis felhasználói ajánlás kiaknázására. Végül ,de nem utolsósorban nem kell lemondanunk arról sem, hogy a termékeink megjelenjenek a blogon. Ha éppen kapcsolódnak a témához, amit a bejegyzésben boncolgatunk, bátran linkeljük be azokat!

A lényeg, hogy a mindig kiváló minőségű, szakmailag megkérdőjelezhetetlen tartalmat állítsunk elő, ami valóban megmutatja a látogatónak, hogy értünk ahhoz, amiről beszélünk. Ez növeli a hitelességünket, ami pedig komoly versenyelőnyt jelenthet az interneten, ahol épp a bizalomhiány sok esetben a vásárlások legfőbb akadálya.

/piacesprofit.hu/

Vissza

Tanulni is lehet az Y és Z generációktól

2017. 05. 24.
Legtöbbször együtt szokás emlegetni az Y és a Z generációkat, bár sokszor különbözik a munkamoráljuk, azonban mindkét generációra jellemző, hogy egyszerre több dologgal képesek párhuzam…
Bővebben

Bünteti a Facebook a rossz minőségű weboldalakat

2017. 05. 19.
A Facebook régóta küzd a rossz minőségű tartalommal. Azokkal a linkekkel, amik hangzatos címekkel beterelik különböző weboldalakra az embereket, akik aztán csalódnak.
Bővebben

B2B és B2C helyett jön a H2H

2017. 05. 11.
A cég renoméja fontosabb, mint valaha, a termék helyett egyre inkább az emberre kell koncentrálni - mondták a Cégvezetői Csúcs 2017 konferencia előadói. A negatív vélemények nemcsak a f…
Bővebben
További hírek