Céges honlap: az ötlettől a megvalósításig

2018-09-13

Elindult 'Az Év Honlapja'!

A pályázatokat 2018. október 15-ig lehet leadni a www.azevhonlapja.hu weboldalon. A közönségszavazás csupán egy kattintás, így a nevezők rajongóik, közösségük bevonásával és mozgósításával egyszerűen gyűjthetnek szavazatokat.
Az ünnepélyes díjátadó 2018. november 14-én a ’Marketing Summit Hungary’ konferencián lesz.

 

Biztosan sokunkban megfogalmazódott már a gondolat, hogy szívesen készítenénk saját honlapot cégünk számára, vagy indítanánk személyes blogot. De hogyan is kezdjünk neki? Szakértőnk megválaszolja a legfontosabb kérdéseket!

 

Gondoljuk át!

Nem árt, ha elsőként egyáltalán megfogalmazódik bennük, hogy pontosan mit is szeretnénk. Kell egy ötlet: lehet ez egy blog, tervezhetjük hobbi honlap indítását, vagy üzleti oldal üzemeltetését. Ahogyan a cikksorozatunk előző részében kifejtettük, honlapra szinte mindenkinek szüksége van. Bármilyen cél is vezéreljen minket, ha eldöntöttük, hogy szeretnénk egy weboldalt, akkor tisztában kell lenni azzal, mire is lesz szükségünk hozzá.

A weboldalunk célját is fontos az elején pontosítani. Természetesen ezt később még módosíthatjuk, de alapvetően jobb eldönteni, hogy blogot szeretnénk, bemutató oldalt vagy értékesítési céllal webshopot. Sem a tartalom, sem a felépítés, sem például a szükséges webtárhely mérete nem ugyanaz egyes típusok esetén.
 

Vágjunk bele!

Miután elérkeztünk ahhoz a részhez, hogy már teljesen biztosak vagyunk a honlap indításban, sőt azt is tudjuk, milyen célra szeretnénk használni, ideje elkezdeni a létrehozást. Mindenekelőtt szükségünk lesz egy domain névre. Felmerülhet a kérdés: Mi is az a domain? A domain név, vagy más szóval tartománynév egy-egy IP cím szöveges megfelelője, tulajdonképpen a honlapunk címének www. utáni része. Több dolgot kell figyelembe venni a domain kiválasztása során:

Mi legyen a neve?
Milyen végződéssel foglaljuk?
Ne legyen regisztrálva más által!

A domain név választás szempontjai egy újabb cikk témáját adhatják, viszont röviden összefoglaljuk a lényeget. Ne legyen túl hosszú, lehetőleg ne tartalmazzon speciális karaktereket, valamint utaljon a honlapunk témájára, nevére! Mindezek azt a célt szolgálják, hogy könnyen megjegyezhető, majd megtalálható legyen. Választhatunk a .hu, .com, .blog vagy több száz egyéb végződés közül céljainknak és célközönségünknek megfelelően. Amennyiben megvan a megfelelő név, a kiválasztott domain regisztrátor honlapján ellenőrizzük le, hogy szabad-e az adott domain, majd regisztráljuk be!

Itt azonban nem állhatunk meg, szükségünk van egy webtárhelyre is, hiszen a honlap önmagában nem látható. A tárhely tulajdonképpen a honlapunkon bemutatni kívánt tartalmat (információkat, képeket, videókat) tárolja, majd jeleníti meg a látogatók számára.
 

Mindenekelőtt válasszunk egy biztonságos webtárhely szolgáltatót- bár gyakran ahol a domaint regisztráltuk, egyben tárhelyet is tudunk igénybe venni -, akik garantálják az üzemkimaradás mentes működést és rendelkezésre állást. Ezután a céljainkhoz megfelelő méretű csomagot érdemes megrendelnünk, végiggondolva, hogy előreláthatóan milyen jellegű tartalmat szeretnénk rajta megosztani és várhatóan mekkora látogatásra számítunk. Természetesen nem mindegy, hogy egy statikus, csak szövegeket tartalmazó blogról, vagy egy képekkel, videókkal tarkított webáruházról van szó.

 

 

A saját weboldalunk alapvető feltételeit már megteremtettük, ezek után jöhet a felépítés és a tartalom létrehozása, feltöltése. Két út áll előttünk:

  • Dönthetünk amellett, hogy a felépítést egy profi webdesigner csapatra bízzuk, akik elkészítik honlapunkat az elképzeléseink alapján a struktúrától kezdve, egészen a design elemekig. Sőt a tartalmat is elkészíttethetjük egy szövegíróval. Mindezzel biztosra mehetünk és időt spórolunk, viszont valószínűleg anyagilag megterhelőbb lesz, mintha magunk készítenénk.
     
  • Az is járható út, ha valamilyen sablon alapján (pl. WordPress) építjük fel weboldalunkat, mely komolyabb programozói ismeretek nélkül is könnyedén kivitelezhető. Használhatunk saját készítésű fotókat a honlapon, vagy kereskedelmi célra ingyenesen felhasználható képeket is tudunk letölteni számos portálról. Miután a felépítés és a tartalom kész, már csak a szövegezést kell kiviteleznünk, és meg is alkottuk első saját weboldalunkat.

Természetesen a fenti két verzió közül számos befolyásoló tényező figyelembevételével kell döntenünk. A legfontosabb a honlap célja, ugyanis egy hobbi blog elkészítéséhez tökéletesen elegendő egy WordPress sablon, azonban ha több ezer látogatót váró webáruházat szeretnénk létrehozni, valószínűleg jobb, ha profikra bízzuk a munkát. Valamint azt sem árt átgondolni, hogy mekkora erőforrás -anyagi és emberi egyaránt- áll rendelkezésünkre a kivitelezéshez.

 

Ne hagyjuk abba!

Örülünk, hogy elkészült a honlapunk, itt azonban nem állhatunk meg! Egyrészt valószínűleg a látogatók nem fognak maguktól az oldalunkra találni, érdemes terjeszteni a hírét online és offline egyaránt. A lehető legjobb működés érdekében pedig gyűjtsünk adatokat a felhasználókról, szokásaikról és mérjük az elért eredményeket. Mindezt legegyszerűbben a Google Analytics segítségével tehetjük meg, ráadásul ingyenesen. Ehhez csupán egy követőkódot kell beillesztenünk weboldalunkba, elemezni az adatokat, majd folyamatosan optimalizálni.

Arról se feledkezzünk meg, hogy rendszeresen karban kell tartanunk oldalunkat! Frissítsük az információkat, legyünk naprakészek és hitelesek, hogy a felhasználóink számára mindig értékes tartalommal szolgáljunk! Tehát a weboldal készítés itt nem áll meg, folyamatos ellenőrzést és javítást igényel, mely természetesen ha jól csináljuk, visszahozza az összes belefektetett időt, pénzt és energiát.


/Csapó Gergely, piacesprofit.hu/

Vissza

“A mottónk: Digitális jelenléted, amire mi is büszkék lehetünk.”

2024. 04. 24.
A mai interjúnkban a YCO Digital Agency csapatát kérdeztük, akik Márkasite kategóriában Minőségi díjat szereztek. A YCO Digital Agency csapata azt tanácsolja azoknak, akik most kez…
Bővebben

"Az online Árfigyelő hiteles és megbízható információkat szolgáltat a fogyasztók számára."

2024. 04. 21.
Mai interjúnkban a Gazdasági Versenyhivatalt kérdeztük, Horváth Bálint kommunikációs vezető válaszolt kérdéseinkre. "Az Év Honlapja" pályázaton Kormányzat kategóriában Minőség…
Bővebben

Hogyan kommunikálj a közönségeddel?

2024. 04. 19.
Gondolatainkat és önmagunkat akkor tudjuk a legjobban kifejezni, ha kommunikálunk. A kommunikációs folyamat során mindig információkat adunk át és cserélünk az online- és az offline tér…
Bővebben
További hírek