Webdesign trendek 2019

2019-02-26

A világ állandó változásban van, és ezalól természetesen a webdesign sem kivétel. Habár a felhasználók többségének fel sem tűnnek az újabb trendek, ez még nem jelenti azt, hogy nincsenek. Ezek természetesen nem egyik pillanatról a másikra mennek végbe, hanem szépen idővel alakulnak ki. Webszerkesztőként pedig érdemes ezeket követnünk, hiszen megmutatják, hogy éppen mit szeretünk vagy mit utálunk és hogy hová tartunk. Minél tisztább előttünk a kép, annál jobban megértjük mire van igénye a célközönségünknek. 

Ami korábban "menőnek" számított az nem biztos, hogy idén is megállja a helyét, különösen igaz ez, ha egy régebben készített weblapról van szó, amely azóta sem esett át egy alapos redesignon. Segítségképpen összegyűjtöttünk a 2019-ben várható trendeket, amelyek ismerete hozzájárulhat egy sikeresebb, "designosabb" weboldal kialakításához.

◾ Megtört rácsok és aszimmetrikus elrendezés

Évek óta jelen van a webdesignban, de úgy tűnik, hogy még gyakrabban fogunk találkozni vele a weboldalakon. A megtört rács abban különbözik a szabályos rácstól, hogy nem a megszokott rendet követik a weboldal egyes elemei. Ezáltal különbözni tudnak a többiektől, amely segítségével könnyebben felhívhatják magukra a figyelmet.

◾ Szabálytalan elemek a designban

Egyre jobban távolodunk a szabályos formáktól, helyüket átveszik a nem mértani formák. Ezek nem a megszokott négyszögek, körök vagy háromszögek, vagy bármilyen egyenes körvonalakkal behatárolható elemek, hanem szabálytalannak tűnő alakzatok. Az ilyen formák által közelebb kerülhetünk a felhasználókhoz, megközelíthetőbbé, elérhetőbbé válik a weboldal.

◾ Színek nélkül

Ezek a weboldalak jobban felhívják magukra a figyelmet, mint ha a megszokott módon 2-5 szín felhasználásával épülnének fel. Tovább is egyszerűsítheted a dolgot, ha elhagyod valamennyi színt (a fekete, fehér és szürke semleges színek, nem számítanak színnek a designban) a weboldaladról. Ha a szín hiányzik, a világot másképp látjuk: a textúrák és formák világossá válnak, és a világ észrevehetően lassabbnak tűnik. A fehér önmagában tiszta és szabad, míg a fekete erős és magabiztos. Kombináld ezeket, és egy különleges megjelenítést kapsz. 

A színek jelentéséről ebben a cikkben olvashattok >>

◾ Szürreális design

A rajzfilmszerű illusztrációk és felhasználói felületek célja: ne legyen unalmas és újszerűnek hasson. Nem számít, hogy kit szólítanak meg ezek a grafikák, a lényeg, hogy érdekes legyen, és legfőképpen figyelemfelkeltő. Ezt persze nem mindenki engedheti meg magának. Minél szélesebb a közönségük, annál semlegesebbnek kell lennie a designnak.

◾ Retro betűtípusok

A talpas (serif) betűk eddig jellemzően a nyomtatott offline anyagokon volt jelent. Talán ismered azt a mondást, hogy "Serif betűtípusok nyomdába, a sans-serif-ek pedig a képernyőre valók". Na, ez már nem így van, egyre nagyobb teret hódítanak meg maguknak az online felületeken is.

◾ Micro-interakciók 

A mikro-interakciók lényege, hogy meglepjék a felhasználót, ugyanis minden akcióra valami válasz érkezik. Nagyban növeli felhasználói felület igényességét és használhatóságát. Segít megérteni a rendszer működését vagy egyszerűen csak beszippantja és nem engedi el a felhasználót.

◾ Sötét hátterek

A vibráló színek és a jelentőségteljes gradiensek a sötét felületeken mutatnak a legjobban. A sötét témák továbbra is maradnak, csak egyre kifinomultabbá, elegánsabbá válnak. Mindez persze a felhasználói élmény rovására válhat, hiszen, ha minden színes, akkor hogyan emelünk ki elemeket a weboldalon?

◾ Minimalizmus 

Ez az egyik legklasszikusabb és időtlenebb webdesign trend. Ha kevesebb elem és tartalom található a weboldalon és jól tervezett, akkor pontosan megmutatja a felhasználónak, hogy mit keres. 2019-ben a minimalizmus továbbra is dominál a digitális tájképben. 

◾ Mobilbarát weboldal

A mobil böngészés határozottan felülmúlta az asztali internetezést. Erre pedig a tervezésnél is figyelni kell, ugyanis az érintőképernyők más igényeket támasztanak. 2019-ben elengedhetetlen, hogy mobiltelefonokra is optimalizáljunk.

Vissza

Hogyan legyen felhasználó-központú a weboldalad?

2019. 04. 15.
A felhasználó-központú design egy olyan kifejezés, melyet a termékgyártók használnak az emberek számára történő tervezés folyamatának leírására. A felhasználó-központú design olyan mego…
Bővebben

Emojik használata, a jobb átkattintási arányért

2019. 04. 09.
Az emojik sokáig csak a fiatalabb generációk kommunikációjának részét képezték, mára azonban a mainstream online kommunikáció részévé váltak. Nem lehet úgy kiküldeni egy e-mailt vagy fe…
Bővebben

Hogyan érj el weboldalladdal jobb helyezést a Google keresőben?

2019. 04. 02.
Egy vállalkozás sikere nagy mértékben múlik azon, hogy mennyire hatékonyan tudnak új ügyfelet szerezni. Ennek az ügyfélszerzésnek a legolcsóbb és egyben az egyik leghatékonyabb formája…
Bővebben
További hírek