Az influencer marketing legnagyobb veszélyei

2019-09-30

Az influencer marketing az utóbbi években a szakma egyik legnépszerűbb trendje lett. Jó okkal, hiszen 2018-ban a marketing szakemberek 81%-a számolt be arról, hogy marketingterveik megerősítésében az influencerek bevonása rendkívül hatékony stratégiának bizonyult. Mivel manapság egyre több marketing szakember dolgozik vagy tervez közös munkát influencerekkel, érdemes átgondolni milyen buktatói lehetnek a partnerségnek.

Az Instagram influencer megbízások a mélyponthoz közelednek.

Mivel a közösségi média sok embernek lehetővé teszi, hogy könnyen hírnevet és influencer státuszt szerezzenek, a közösségi média gyorsan túltelítetté vált. A közönség számára lehetetlen lépést tartani az általuk követett influencerektől származó összes (főleg a szponzorált) tartalommal. Azt is érdemes megjegyezni, hogy a hírnév, főleg, ami a közösségi médiában alakult ki, múlandó. Ugyanazok az influencerek, akik ma még meg tudják ragadni a közönség figyelmét, lehet, hogy holnap már nem tudják.

Hiteltelen partnerségek és tartalom

Mindenki jól tudja: egyáltalán nem biztos, hogy azokat a termékeket vagy szolgáltatásokat, amelyeket az influencerek támogatnak/reklámoznak a közösségi médiában, a való életben is használják és szeretnek. Noha úgy tűnik sok márkát/céget nem érdekel, hogy ez a támogatás valódi hitelességből származik-e, ha a közönség képes lenne felmérni, hogy ezek hitelesek vagy félrevezetők, mind a márka és mind az influencerek elveszítik hitelességüket.

A legjobb ötlet olyan influencereket felkérni partnernek, akik már használták és szeretik a terméket vagy szolgáltatást még mielőtt megállapodást kötünk, de arról minimum meg kell bizonyosodnunk, hogy azok az influencerek, akiket felkérünk hiteles kapcsolatban állnak-e a márkánkkal.

Erkölcsi konfliktusok

Az influencerek is emberek és követnek el hibákat, viszont óvatosnak kell lennünk még akkor is, ha egy influencernek vonzó rajongótábora van. Egyes influencerek veszélyes befektetésnek bizonyulnak. Gondoljunk csak azoknak a dilemmáira, akik Logan Paullal hirdettek a japán botránya idején. A legjobb az, ha előre kikutatjuk, mi rejlik egy-egy influencer múltjában, mielőtt szerződést kötünk velük.

Bebiztosíthatjuk magunkat azzal, hogy erkölcsi kikötéseket illesztünk be a szerződésekbe így szabadon fel tudjuk bontani a megállapodást egy problémás influencerrel, ha az cég vagy márka értékeivel ellentétesen cselekszik.

Követőfarmok

Fontos arra is figyelni, hogy olyan influencerekkel hirdessünk, akik nem vásárolt lájkokból élnek. Nem ritka, hogy influencerek követőket vásárolnak maguknak, hogy jobb színben tűnjenek fel. Éppen ezért fontos nem csak a követőszámot, hanem a felhasználói aktivitást is figyelembe venni, vagyis az általunk felkért influencer milyen minőségben reklámozza a terméket.

Etikai következmények

Az influencer munkával járó erkölcsi következmény lehet az utolsó dolog, ami a marketing szakemberek eszébe jut amikor egy influencerrel társulnak. De az igazi probléma: az influencereket inkább kezelik hirdetőtáblaként, mint emberként. Nekik az egyensúly megteremtésével kell foglalkozniuk a pénzkeresés és a hitelesség között, hogy ne úgy nézzenek ki, mint akik rá akarnak erőltetni valamit a követőikre. A marketing szakemberek hajlamosak a saját javukra kidolgozni a szerződéseket, az erkölcsi korlátozásokat és a kizárólagossági megállapodásokat pedig ráerőltetik az az influencerekre.

Végül is az influencerek maguk választják ezt a karriert és vállalják az ezzel járó kötelezettségeket és kockázatokat, de a marketing szakembereknek is fel kellene ismerniük az influencerek által végzett kemény munkát és hogy ezt ne használják ki, ahogy csak tudják. Az egyik legjobb módja annak, hogy a marketing szakemberek megkönnyítsék az influencerek munkáját (miközben javítják a szponzorált tartalom minőségét is), ha engedélyt adnak nekik arra, amit a legjobban tudnak: kreatívan közösségi média tartalmat gyártani. Így kevesebb problémát jelent számukra hitelesen átadni a követőiknek a terméked előnyeit.

Az influencer marketing rendkívül hasznos eszköz lehet a marketing szakemberek számára, de fontos figyelni azokat a területekre, ahol az influencer marketing nem bizonyul sikeresnek.

https://www.socialmediatoday.com/news/6-dangers-of-influencer-marketing/558493/
Vissza

Early Bird kedvezménnyel indul a 2020-as Az Év Honlapja pályázat!

2020. 06. 09.
Early Bird kedvezménnyel lehet jelentkezni augusztus 15-től Magyarország legismertebb online marketingkommunikációs pályázatára. A Magyar Marketing Szövetség és az Internet Ma…
Bővebben

Tippek a helyes kulcsszavak kiválasztásához

2020. 03. 06.
A sikeres keresőoptimalizálás egyik legfontosabb része a megfelelő kulcsszavak kiválasztása, hiszen ezek segítségével a kereső előbbre sorol a találati listán, így növelve látogató…
Bővebben

Hogyan legyen mobilbarát weboldalunk?

2020. 02. 18.
Az okostelefonok elterjedésével megnőtt a felhasználók mobilon való böngészésének száma, ezáltal a mobilon való weboldalak látogatottsága is az utóbbi időben, így lényeges, hogy webolda…
Bővebben
További hírek