Így optimalizálj a sikeres Google Ads kampányokért! - 2.rész

2019-10-02

Talán hallottál már a minőségi mutató fogalmáról a Google Ads kapcsán. Leegyszerűsítve, a minőségi mutató egy 1-10 közötti érték, ami a Google definíciója szerint egy „hirdetésaukciókon elért általános teljesítményről szóló összesített becslés”. A minőségi mutatóban a nagyobb érték jobb minőségre utal, és nagyobb árengedményt is jelent, míg az alacsonyabb érték rosszabb általános teljesítményre utal, és nagyobb CPC-t eredményez.

Az elemek optimalizálása

Megvannak tehát a minőségi mutatót befolyásoló elemek, ideje elkezdeni befolyásolni velük a hirdetések pontszámát!

 

Átkattintási arány

Az átkattintási arány és a hirdetési relevanciához először is nézd meg, hogy hogyan mutatnak hirdetéseid a Google-ben, hogy megállapíthasd, miért nem teljesítenek olyan jól e két szempontból. Erre alkalmas az erre a célra létrehozott Hirdetés-előnézeti és -diagnosztikai eszköz. 

Ha alacsony átkattintási aránya van hirdetésednek, akkor elképzelhető, hogy a címe vagy éppen a szövege nem túl meggyőző. Valószínűleg hatásosabb fogalmazásra lesz szükséged, amihez mások hasonló célzású hirdetéseiből meríthetsz ötletet.

Relevancia

Hasonló a helyzet a hirdetések relevanciájával. Elképzelhető, hogy más hirdetések sokkal konkrétabban megcélozzák azt a kulcsszót, amit te is szeretnél, vagy az organikus találatok között is jó a relevanciájuk.

Ha végeztél ezzel a versenyelemzéssel, és az előnézetnek köszönhetően tudod, hogy hogyan jelenik meg hirdetésed, akkor ideje felhasználnod ezt a tudást kampányaidban is. 

Ha egy hirdetéscsoportban több mint egy hirdetésed van, akkor az Ads automatikusan véletlenszerűen jeleníti meg őket – készíts 2-3 hasonló hirdetést, és futtasd őket egymás mellett, hogy lásd, melyikük termeli a legtöbb átkattintást és konverziót.

 

Ha mindez megvan, akkor jöhet a relevancia javítása. Ezt gyakran keresett kulcsszavak köré felépített, szűken célzott hirdetéscsoportokkal teheted meg. Keresd ki tehát az alacsony relevanciájú kulcsszavakat, és kattints mellettük a zöld pöttyre, hogy szüneteltethesd őket. Fogj egy ilyen szüneteltetett, alacsony relevanciájú kulcsszót, és másold át egy újonnan létrehozott hirdetéscsoportba, ami csak erről a kulcsszóról szól.

Ezt a hirdetéscsoportot optimalizálhatod is erre a bizonyos kulcsszóra – elhelyezheted például a kulcsszót a hirdetés címében, hogy relevánsabbá tedd azt a Google szemében, illetve hozzáadhatsz a csoporthoz néhány nagyon szorosan kapcsolódó kulcsszót is.

 

Felhasználói élmény a landing oldalon

Az első lépés megnézni, hogy milyen landing oldalakra érkezik a hirdetések által bevonzott forgalom. Ehhez ismét kattints a Hirdetések és bővítmények fülre, és kattints rá valamelyik hirdetésed kék hivatkozására. Ekkor egy új lapon megnyílik az a landing oldal, amire a felhasználók is átkerülnek, mikor a hirdetésedre kattintanak.

Ezután ellenőrizheted, hogy az oldal tartalmának mennyire van köze ahhoz a kulcsszóhoz, amire a felhasználó rákeresett. Fontos, hogy a kulcsszó megjelenjen az oldal címében, és a szövegben is. Minél konkrétabban célzottak ilyen értelemben landing oldalaid, annál jobb felhasználói élményt kínálnak majd egy kereső szemszögéből.

Forrás: https://www.matebalazs.hu/helyi-kereses-optimalizalas.html

Vissza

Hosszabbít 'Az Év Honlapja'

2019. 10. 16.
Meghosszabbított határidővel lehet még jelentkezni hazánk legrangosabb online marketing pályázatára, ‘Az Év Honlapjára’. A legjobb honlapokat, applikációkat, rendezvény olda…
Bővebben

Optimalizáld webhelyedet konverziókra 8 lépésben

2019. 10. 15.
Sok marketinges szalad bele abba a hibába, hogy túl sokat foglalkozik a médiával, a rendezvényekkel, és különféle leadgeneráló tevékenységekkel, miközben megfeledkezik arról, hogy minde…
Bővebben

Hogyan szerezzünk több megrendelést honlapunkra? 2.rész

2019. 10. 14.
Egy marketinges számára minden út a konverziókhoz vezet. Egy weboldal önmagában még nem biztosíték a sikerre, de még az sem, ha hirdetések futtatsz a Google-ben vagy a Facebookon.…
Bővebben
További hírek