Optimalizáld webhelyedet konverziókra 8 lépésben

2019-10-15

Sok marketinges szalad bele abba a hibába, hogy túl sokat foglalkozik a médiával, a rendezvényekkel, és különféle leadgeneráló tevékenységekkel, miközben megfeledkezik arról, hogy mindennek csak akkor van értelme, ha az erőfeszítések egy olyan webhelyre vezetik az érdeklődőket, ami képes rávenni őket a konverziókra.

1. Foglalkozz a keresőoptimalizálással

Miről szeretnéd, hogy márkád elhíresüljön? Bármi is legyen a válasz, biztosítanod kell, hogy leendő ügyfeleid rátalálhassanak webhelyedre internetes kereséseik során.

Ebben segít a keresőoptimalizálás, vagyis a SEO. A különféle SEO technikák alkalmazásával elérheted, hogy webhelyed tartalmai minél magasabb pozíciókban jelenjenek meg a keresési találatok között.

2. Fektess a keresőmarketingbe

Míg keresőoptimalizálás az úgynevezett organikus találatok között segít előkelő helyezést elérni, addig a keresőmarketing célja a találatok felett megjelenő hirdetések közé bekerülni. Biztosítanod kell tehát, hogy márkád ezekben a ténylegesen top pozíciókban is megjelenjen, hogy minél több esélyt adj magadnak a konvertáló forgalom bevonzására.

3. Auditáld tartalmaidat

A keresőoptimalizálással és keresőhirdetésekkel több érdeklődőt irányíthatsz webhelyedre, azonban ez még csak fél siker. Ettől a pillanattól kezdve az is fontos, hogy könnyedén megtalálják azt, amit keresnek webhelyeden, ha esetleg másra is kíváncsiak.

Vedd elő tartalmaidat, és ellenőrizd, hogy naprakészek, hasznosak, és relevánsak-e célközönséged számára; mindemellett figyelj oda rá, hogy könnyedén elérhetők legyenek.

4. Tedd érhetőbbé tartalmaidat

Olvass el néhányat a webhelyeden vagy blogodon szereplő tartalmak közül, és állapítsd meg, hogy milyen nyelvezettel íródtak. Ha konverzióra szeretnéd ösztönözni látogatóidat, akkor az ő nyelvükön kell kommunikálnod velük.

5. Javítsd meglévő tartalmaidat

Ez lesz talán az egész konverziós stratégia leghosszabb és legfárasztóbb része, de a végeredmények magukért beszélnek majd. Menj végig meglévő tartalmaidon, és szerkeszd át őket úgy, hogy érthetőbbek, értékesebbek, hasznosabbak legyenek közönséged számára.

Ez nem csupán a szöveges cikkekre értendő. A cél az, hogy tartalmaid minél vizuálisabbak és emészthetőbbek legyenek.

6. Ügyelj a felhasználói élményre

A felhasználói élmény döntő szerepet játszhat a konverziók megszerzésében. Ide tartozik a webhely navigálhatósága, logikus felépítése, a tartalmak olvashatósága és a webhely sebessége is.

7. Mérj és optimalizálj

Az A/B tesztekről már szó volt korábban, és ezeket tényleg nem szabad félvállról venni. Valahányszor valamit változtatni szeretnél webhelyeden, próbáld ki az újítást a meglévő verzióval párhuzamosan, hogy kiderítsd, melyik hatékonyabb a konverziók ösztönzésében. A tesztek eredményeit választott analitikai eszközödben követheted nyomon.

8. Képezd csapatodat

Ez a folyamat hosszú és fáradalmas lesz, de rengeteg tapasztalatot szerezhetsz a konverziós arány optimalizálása során. Ezt a tudást érdemes csapatod többi tagjával is megosztanod, hogy a jövőben minél kevesebb hibával kelljen foglalkoznotok, és hogy mindenki egységes, összefüggő munkát végezhessen!

Forrás: https://www.matebalazs.hu/hogyan-lesz-tobb-ajanlatkeresem.html
Vissza

Pályázatunk ‘Ifjúsági’ kategóriája idén is várja a nevezőket!

2025. 10. 15.
Az Ifjúsági kategória az egyik legszabadabb és leginspirálóbb része ‘Az Év Honlapja’ pályázatnak. Itt a 14–18 éves korosztály, a középiskolás fiatalok kapnak lehetőség…
Bővebben

A ’Hungarikum’ kategória idén is várja a pályázókat!

2025. 10. 14.
Kis országunk hatalmas szívvel rendelkezik. Kultúránk, hagyományaink és gasztronómiánk párját ritkító szépséget hordoz magában. Ezek az értékek nemcsak múltunkat őrzik, hanem jövőnket i…
Bővebben

Az ’Életmód és Sport’ kategória idén is várja a pályázókat!

2025. 10. 13.
A mindennapok hamar bedarálhatják az embert. A sok stressz, az állandó hajtás, mindezek hosszú távon komoly egészségügyi következményeket vonthatnak maguk után. Az egészséges életmód és…
Bővebben
További hírek