A blockchain-ről röviden

2020-08-11

Az adat, mint erőforrás kiaknázása és kezelése a 21. század részévé vált. Ugyan sokan még csak a felszínt kapargatják, megelégednek a minimummal, mások azonban már a holnapot tervezik komplex programjaiknak a megalkotásával. Erre egy remek példa a blockchain technológia.

A blockchain (magyarul blokklánc), használatával egyre gyakrabban találkozhatunk a magyar és a nemzetközi piacon is. Ennek számos oka van, leginkább az egyre komolyabb adatvédelemi szabályozások. A blockchain-t általában a pénzügy világával és a kriptovalutákkal kötik össze, azonban gyakorlati felhasználása ennél jóval tágabb perspektívában is értelmezhető.

A bányász számítógépek a blokkok létrehozása során az adatokat karaktersorozatokká alakítják, melyeket hash-nek hívunk. Minden hash egyedi, ezért, ha egyetlen adat is megváltozik a tranzakcióban, a hash is megváltozik. Továbbá minden új hash tartalmazza az előző hash értékeit is, ezért nevezzük láncolatnak. Egy változtatás esetén, ebből kifolyólag a lánc többi tagja nem fogadja el a módosított blokkot és kiderül a módosítás.

A blockchain másik hatalmas előnye a biztonságos adattárolás mellett, hogy az adatok gyorsan és hatékonyan frissíthetőek. Decentralizált, azaz nincs központi szerv, ami megváltoztathatná az adatokat, ezért biztonságosabbá tehető az adatok tárolásának a védelme, akár hacker támadásokkal szemben is.

A kezdeti kriptovaluták mellett mostanra számos felhasználási területe van a blockchain-nek. Hasznosítható termékkövetési rendszer és okos szerződések létrehozására, ezen túl a különböző felek közti adatszolgáltatás és bankok közti számlavezetés biztonságosabb és precízebb kivitelezésére.

Mivel nem védi szabadalom, teljesen nyilvános, felhasználhatják akár vállalkozások, bankok és államok is. Éppen emiatt a közeljövőben számos egyéb területen találkozhatunk majd blockchain alapú megoldásokkal a mindennapjaink során.

Pont ezek emiatt a technológiai újítások miatt került be a kategóriáink közé idén a Blockchain is!

Vissza

Interjú a Mr. Alkohol csapatával

2025. 12. 12.
A Mr. Alkohol mindössze öt éve jelent meg a piacon, mégis olyan lendülettel és szemlélettel építi jelenlétét, mintha évtizedes tapasztalat állna mögötte. A csapat nem csupán egy webshop…
Bővebben

Hogyan épít a honlapod közösséget?

2025. 12. 12.
A digitális jelenlét ma már nem csupán információ átadásról szól: a sikeres honlapok valódi közösségi terekké válnak. A felhasználók ma már nem csak látogatók, hanem aktív résztvevők, a…
Bővebben

Brand voice kialakítása – hogyan beszéljen a márkád?

2025. 12. 11.
A brand voice a márka saját hangja és kommunikációs stílusa, amely minden felületen következetesen jelenik meg. Megmutatja, hogyan szól a márka a fogyasztókhoz, milyen benyomást kelt, é…
Bővebben
További hírek