A Fáy András Alapítvány tapasztalatai rólunk

2021-07-14

'Az Év Honlapja' pályázat 20. születésnapja alkalmából rendezett jubileumi interjúsorozat következő szereplője az OTP Fáy András Alapítvány.

A tavalyi évben az alapítvány 3 kategóriában is díjat nyert. Az alapítvány legfőbb célja az ifjúság pénzügyi tudatosságának erősítése, valamint a felnőtt lakosság pénzügyi műveltségének fejlesztése.

 

1. Bemutatkozás, Kik vagytok, mivel foglalkoztok?

Az OTP Fáy András Alapítvány 1992 óta folytatja szakmai tevékenységét, amelynek középpontjában az általános és középiskolás diákok pénzügyi, gazdasági és gazdálkodási ismereteinek bővítése, valamint a tudatos életpálya- és karriertervezés állnak. 2019-től mindez kiegészül a felnőtteket megszólító pénzügyi kultúrafejlesztő programokkal, 2020-ban több digitális platformot hoztunk létre, többek között a Platypus: A Finlit Story, pénzügyi edukációs mobilapplikációt, valamint a stream előadásoknak, távoktatási videóknak és e-learning tananyagoknak otthont adó Fáy Távoktatási Portált.

Az Alapítvány budapesti és nyíregyházi oktatóközpontjaiban jövőtudatosságra nevelő képzések folynak. Csak a fiataloknak szóló tréningeken mára évente mintegy 20-25.000 diák képzése valósul meg, mindeddig több mint 100.000 diák vett részt az oktatásokon. A tréningek mellett az Alapítvány nyári táborokat, vetélkedőket szervez, pénzügyi, gazdasági, gazdálkodási edukációs tartalmakkal folyamatosan megjelenik, kitelepül különböző szakmai és szabadidős rendezvényeken, oktatási eseményeken.

 

2. Mennyire veszitek komolyan a digitális marketing kihívásait?

Már hosszú ideje készültünk a tréningek mellett egy pénzügyi, gazdasági és gazdálkodási ismereteket közvetítő digitális e-learning portál indítására. A pandémia okozta iskolabezárások csak felgyorsították ezt a fejlesztési folyamatot, majd a program bevezetését tartalommarketinggel és közösségi média marketinggel kezdtük népszerűsíteni. Tisztában vagyunk azzal, hogy a trendek, piaci igények és digitális platformok szinte napról napra változnak, azonban felismertük, hogy a digitális markerting eszközök széles palettája teszi számunkra lehetővé, hogy minden eddiginél nagyobb pontossággal és tervezéssel hozzuk meg a döntéseket.

 

3. Anno miért döntöttetek úgy, hogy beneveztek Az Év Honlapja pályázatra?  

Az Év honlapja pályázat meghirdetésekor fejeztünk be több digitális fejlesztést: a Platypus applikációt és a hozzá tartozó weboldalt, illetve a Fáy Távoktatási Portált. Így a felhívás megjelenésekor egyértelmű volt számunkra, hogy megmérettetjük a fejlesztéseket. Szerettük volna látni, hogy külső szakértők is minőségi és korszerű fejlesztéseknek tartják digitális megoldásainkat.

 

4. Milyen elismerésben részesültetek és melyik évben?

Az OTP Fáy András Alapítvány 3 kategóriában nyert díjat 2020-ban.

Az év applikációja – Különdíj: Platypus: A Finlit Story mobilapplikáció

Az év honlapja – E-learning kategória Különdíj:   Az Fáy Digitális Oktatási Program oktatási portálja (Skillnaut)

Az év kreatív megoldása – Minőségi díj: Platypus applikáció és weboldal

 

5. Milyen előnyöd származott abból, hogy Az Év Honlapja díjazott lettél?

Alapvetően oktatással foglalkozó alapítványként az egyik legfontosabb célunkhoz segített és segít hozzá: még többen megismerik a nevünket és a tevékenységünket, ezáltal egyre több felhasználóhoz juthatunk el. Széles körben támogatjuk a gyerekek pénzügyi, gazdasági, gazdálkodási kompetenciáit, és ehhez természetesen hozzásegít, ha rangos díjak, elismerések is alátámasztják szakmaiságunkat, valamint értékes számunkra, hogy jó irányban haladunk a digitális fejlesztések tekintetében is.

 

6. Mennyire ösztönzött, hogy a szakmai zsűri elismerte a munkátokat?  

Nagyon büszkék vagyunk arra, hogy a zsűri elismerte a kreatív megoldásainkat, és azt a törekvésünket, hogy a felhasználók aktívan használják az applikációt és a távoktatási portált, ezáltal visszatérő látogatókká váljanak. A design elemek, a hanganyagok, videófelvételek csak úgy, mint az oktatásszakmai, módszertani tartalom mögött is nagyon sok munka áll, így minden egyes kollégának egyenként is jólesik az elismerés.

Motiváló és ösztönző volt ez a díjeső, hiszen eddig nem vettünk részt ilyen versenyen vagy pályázaton, ezért nagyszerű visszacsatolás volt számunkra, hogy jó úton haladunk és mások számára is értékes megoldásaink, ötleteink vannak.

 

7. Mit jelent számodra egy jó weboldal? Amikor a saját díjnyertes weboldalatokat fejlesztettétek, milyen szempontokat vettetek figyelembe?

Egy jó weboldal legyen látványos, különböző újszerű grafikai megoldásokkal operálva, de mindeközben elengedhetetlen kritériumok, hogy egyúttal egyszerű, egyértelmű és kompakt is legyen. Az adatok és elérhetőségek legyenek könnyen megtalálhatók, valamint a weboldal struktúráját is áttekinthetőség jellemezze. A célközönséghez, korosztályhoz igazodás mind grafikai, mind tartalmi szempontból szintén a tervezési-fejlesztési folyamat kulcsfontosságú része. A saját digitális megoldásaink fejlesztése kapcsán ezeket a vezérelveket ötvözzük.

 

8. Mit gondolsz, mit hoz a digitális jövő a szakmádban? Merre érdemes tartani?

Az oktatási területen az elmúlt időszak egyértelmű és világos utat mutatott: a digitalizáció nem kedvesen bekopogtatott, hanem „berúgta” az iskolák és oktatási intézmények kapuját. Úgy látjuk és tapasztaljuk, hogy a digitális jövő az e-learning platformok, stream előadások, online oktatások és interaktív digitális platformok térhódítását hozza, hozta el. Közben egyre inkább háttérbe szorítva és szűkítve azon intézmények listáját, akik még ragaszkodnának a személyes találkozások varázsához. Ezt az irányt nekünk is tartani kell, de szeretnénk egy olyan oktatási sziget maradni, ami a hagyományos és korszerű oktatási formákat megtartja, azokat hatékony módon vegyíteni is képes.

 

9. Kiknek ajánlanád, hogy vegyenek részt Magyarország legnagyobb digitális versenyén?  

Bármilyen szervezetnek jólesik a szakmai elismerés, így akár hirtelen ötlettől vezérelve hoznak létre teljesen új arculatot, akár hosszú évek kitartó munkája áll a honlapjuk mögött, mutassák meg magukat és munkájukat.

A hozzánk hasonló nonprofit szervezeteknek vagy kis és középvállalkozásoknak, amelyek szeretnék megmutatni, hogy a multik mellett ők is labdába tudnak rúgni a digitális, online megoldásokban, kreatív ötletekben, mindenképpen egy jó külső szűrő.

 

10. Mit kívánsz Pályázatunknak 20. éves szülinapja alkalmából?

Kívánjuk, hogy a lelkes pályázók a jövőben is évről évre hozzák az innovatív, érdekes ötleteiket és megoldásaikat, valamint, hogy a versenyzési kedv ne hagyjon alább. Legyen ez a megmérettetés még nagyobb ívű és rangú, akár határon innen és túl.

 

11. A partnereid hány százaléka érkezik a weboldaladról vagy a közösségi média felületeidről?

A Platypus mobilapplikáció és weboldal esetében az új partnereink közel 80%-a érkezik a közösségi média felületiről. Ez leginkább a különböző nagyobb kommunikációs kampányoknak és nyereményjátékoknak köszönhető.  A Fáy Távoktatási Portál esetén kapcsán pedig ez a szám  kb. 20% körül mozog, mivel alapvetően direkt kommunikációt folytatunk a célközönségünkkel és a már meglévő partnerekkel.

 

12. Hogyan látod, merre fejlődik a digitális jövő?

A perszonalizáció mint trend egyre nagyobb teret hódít a digitális világban, a legnagyobb cégek nemcsak személyre szabható marketinggel szolgálnak, de a felhasználóik számára is kényelmes kapcsolatfelvételi módokat kínálnak.  Az új, eredeti és interaktív tartalom szintén hajtóereje a jövő digitalizációjának, azaz a kiajánló posztok, az AR/VR elemek, a 360 fokos videók, kvízek, szavazások nagymértékben segíthetik majd a tartalom marketing területét.

Érdemes lesz ezeket a szempontokat figyelembe venni a további fejlesztések alkalmával és idejekorán beépíteni a weboldalaink és közösségi média felületeink struktúrájába.

Vissza

Az Auchan applikációról

2021. 07. 26.
'Az Év Honlapja' pályázat idén ünnepli 20. jubileumi születésnapját. Ez alkalomból egy interjúsorozatot indítottunk korábbi nyerteseinkkel, hogy elmondják milyen élmény volt szá…
Bővebben

Lidl - Túl az egyszerű termékbemutatáson

2021. 07. 23.
Folytatódik 'Az Év Honlapja" 20. születésnapja alkalmából létrehozott interjúsorozat a korábbi évek nyerteseivel. A mai napon a Lidl Magyarország rövid beszámolóját olvashatját…
Bővebben

Mit tett 'Az Év Honlapja' 6 évvel ezelőtt az eSolution-ért?

2021. 07. 22.
Egyre többen adnak nekünk interjút, hogy anno milyen tapasztalatokat, élményeket szereztek 'Az Év Honlapja' díj elnyerésével. Mit adott vállalkozásuknak ez az elismerés. És öröm…
Bővebben
További hírek