Mely pontok alapján értékel majd a zsűri 2022-ben?

2022-03-30

Még egyszer sem neveztél Az Év Honlapja pályázatra, de fontolóra vetted a jelentkezést? Olvasd végig ezt a cikket, hisz nem csak kezdő pályázók, de rutinosabb weblapszerkesztők számára is egyaránt tartalmaz fontos információt egy weboldal összeállítás szempontjából.

Design

Ez a pont tulajdonképpen magába foglalja a vizuális megjelenés összes aspektusát a színektől és betűtípustól a grafikai elemekig, mindent.

Tipp: A zsűri nagyra értékeli a kreatív és színes megjelenést a grafikai elemekkel együtt, viszont nem szabad túlzásokba esni. Fő az egyszerűség és az áttekinthetőség.

 

UX (User Experience)

A felhasználói élmény egekbe emelése úgy sikerülhet, ha egyrészről a weboldalon történő böngészés zavarmentes és gördülékeny, másrészről pedig ezek mellett még szórakoztató is a tartalom és vizuális elemek révén. Nem feltétlenül az az oldal a nyerő, amely több beépített linket, hivatkozást vagy oldalt tartalmaz.

Tipp: Minél könnyebben és gyorsabban éri el a felhasználó a célját az adott weblapon történő keresést követően, annál nagyobb esély van nem csak a látogató visszacsalogatására, de még a pályázat alpontja által kínált maximális pontszám bezsebelésére is.

 

Tartalom-kategória összefüggés

Fontos, hogy a nevezett weboldal tartalma utaljon az adott kategória címére. Egy turizmus kategóriába sorolandó weblapot nem szabad – és nem is lehet - a vendéglátás kategóriában versenyeztetni, pont ezért kulcsfontosságú a tájékozottság mind a pályázat kategóriái, mind a saját honlapunk tartalma és célja között.

Tipp: Győződjünk meg arról, hogy az oldalunk tartalma összhangban legyen a nevezésben összefoglalt marketingcéljainkkal.

 

Kreativitás

Bármelyik oldal lehet kreatív tartalom és megjelenés szemszögből tekintve, de a pályázat zsűritagjai olyan weboldalt szeretnének látni, amely magát a felhasználót is bevonja a tevékenységébe és aktivizálásra buzdítja.

Tipp: A kreatív megjelenés nélkülözhetetlen, de nem szabad elfeledkezni a felhasználó bevonásáról sem. Ez minden oldal esetében másképp manifesztálódikvalósul meg.

 

Reszponzivitás

A reszponzív megjelenés azt jelenti, hogy az adott weblap mennyire alkalmazkodik a felhasználó eszközeihez (tablet, számítógép, telefon). Ez az a pont, amelyre a technológia rohamos fejlődése óta nagy hangsúlyt kell fektetni, mert nem minden úgy jelenik meg és működik egy számítógépen, mint egy telefonon.

Tipp: Célszerű a weboldalak kialakításakor ügyelni a különböző eszközökön való megjelenésekreen és működésreen.

 

Ezek azok a kritériumok, amelyeket a zsűritagok figyelemmel kísérnek egy nevezett weboldal minősítésekor. Az elbírálás szempontjairól itt olvashattok bővebben, valamint, ha érdekel, hogy kik a zsűritagok, akkor kattints ide.

 

 

#azevhonlapja #mantamarketing #nevezes #azevhonlapjapalyazat

Vissza

“A mottónk: Digitális jelenléted, amire mi is büszkék lehetünk.”

2024. 04. 24.
A mai interjúnkban a YCO Digital Agency csapatát kérdeztük, akik Márkasite kategóriában Minőségi díjat szereztek. A YCO Digital Agency csapata azt tanácsolja azoknak, akik most kez…
Bővebben

"Az online Árfigyelő hiteles és megbízható információkat szolgáltat a fogyasztók számára."

2024. 04. 21.
Mai interjúnkban a Gazdasági Versenyhivatalt kérdeztük, Horváth Bálint kommunikációs vezető válaszolt kérdéseinkre. "Az Év Honlapja" pályázaton Kormányzat kategóriában Minőség…
Bővebben

Hogyan kommunikálj a közönségeddel?

2024. 04. 19.
Gondolatainkat és önmagunkat akkor tudjuk a legjobban kifejezni, ha kommunikálunk. A kommunikációs folyamat során mindig információkat adunk át és cserélünk az online- és az offline tér…
Bővebben
További hírek