"Az elsődleges és legfontosabb szempont az alkalmazás felhasználóbarát megjelenése"

Interjú a CryptoScan csapatával!
2024-03-26

A CryptoScan egy fiatalos csapat, akik először indultak a pályázaton, de máris hatalmas sikert értek el. Olyan felhasználóbarát alkalmazást akartak létrehozni, aminek a kezelése magától értetődő. Ezt sikerült is teljesíteniük.

 

 

Mi motivált titeket arra, hogy nevezzetek ’Az Év Honlapja’ pályázatra?

Először jelentkeztünk ’Az Év Honlapja’ versenyre, eddig még nem volt erre lehetőségünk, hiszen fiatal startup vállalkozásként indultunk nemrég. Elsősorban a verseny nívója miatt jelentkeztünk, mivel láttuk, hogy a legnagyobb magyar cégek és megoldások is jelen vannak, így szerettük volna felvenni velük a versenyt Magyarország legrangosabb honlapversenyén, és megismertetni a zsűrivel és a közönséggel a nemzetközi szinten is egyedülálló megoldásunkat.

 

Milyen szempontokat vettetek figyelembe a weboldal/applikáció megalkotása során? Milyen fázisokon kellett végigmenni ahhoz, hogy a weboldal sikeres, jól strukturált legyen?

Az elsődleges és legfontosabb szempont az alkalmazás felhasználóbarát megjelenése és magától értetődő kezelése volt. Ez igazi kihívást jelentett, hiszen bár ez már alapelvárás minden magára valamit adó fejlesztésnél. Mindezt nagyban nehezítette a kriptovaluták szakterülete, amivel ebben a projektben dolgoztunk. Így arra volt szükség, hogy az egész koncepció, az alkalmazás és maga a folyamat is érthető legyen olyanok számára is, akik csak éppen most kezdtek el kriptovalutákkal foglalkozni. Ennek a kialakítása egy hosszas folyamat volt: a pár fős csapat által megálmodott koncepciótól, a több körben átalakított, finomított, a teszt felhasználók visszajelzései alapján javított verziókon át, egészen az éles rendszer végleges változatáig.

 

Milyen nehézségekkel, kihívásokkal szembesültetek a folyamat alatt?

A legnagyobb nehézség és kihívás az volt, hogy a lehető “legkriptofelhasználóbarátabb” kezelést, navigációt és felhasználói élményt biztosítsuk. Például egy informatikus vagy szakértő számára teljesen normális, ha okosszerződés alapú kriptovaluták esetén a szerződés címével azonosítja a kriptovalutát, de aki még csak most cseppent bele ebbe a világba, annak még fogalma sincs ezekről a dolgokról. Ezért alkottuk meg több hónapos munkával a valós idejű kripto keresőmotorunkat, amivel bárki valós időben név alapján tud a kriptovaluták között keresni, akár a pár másodperccel ezelőtt létrehozottakból is, így összesen több millió kriptovalutát elérve.

 

Hogyan valósítottátok meg a decentralizált adattárolás módszerét?

A decentralizált adattárolást a saját kriptovalutánk kapcsán egy okosszerődésben valósítottuk meg. Így a megalkotott CryptoScanCoin motorja egy Ethereum alapú okosszerződés, ami teljesen decentralizáltan adja a kriptovaluta működését.

 

 Melyik típusát alkalmazzátok a blockchain-nek?

 A megoldásunk a Blockchain rendszerek egyik nagy halmazával, a publikus Blockhain rendszerekkel, kriptovalutákkal foglalkozik, azon belül is az okosszerződés alapú kriptovaluták ellenőrzésével és validálásával, amire egyedi megoldást adunk az elkészített szolgáltatásunkkal.

 

 Hogy néz ki az általatok alkalmazott blokklánc?

A CryptoScanCoin a legnagyobb okosszerződés alapú blokkláncon, az Ethereumon fut, aminek a natív kriptoja az egyik legnagyobb kriptovaluta a Bitcoin után, az Ethereum. Fontos szempont volt a blokklánc kiválasztásában, hogy a legnagyobb presztízsűt, legmegbízhatóbbat válasszuk, ami valóban decentralizált, még akkor is, ha működési költségei magasabbak. Így nem is volt kérdés, hogy az Ethereumot válasszuk.

 

Milyen változásokra/trendekre figyeltetek fel az elmúlt időszakban, amellyel érdemes mihamarabb kiegészíteni a honlapokat? Milyen jó tanáccsal látnátok el azokat, akik most kezdik a honlapjuk fejlesztését?

A legfontosabb trend amire felfigyeltünk, hogy annak ellenére, hogy egyedi módon, egyedi megközelítéssel egy teljesen reszponzív webalkalmazást készítettünk, ami tökéletesen fut asztali gépen, mobilon és tableten is különböző nézetekben, mégis felmerült egy plusz igény. A felhasználók ugyanis sokszor keresnek letölthető mobilos alkalmazást, ami persze pontosan ugyanúgy néz ki és ugyanazt tudja, mint a webes, de valamilyen felhasználói attitűd miatt mégis igény mutatkozik rá. Éppen ezért mi is már korábban elkezdtük a mobil alkalmazásaink fejlesztését, amik hamarosan meg is jelennek. Így azt tudjuk javasolni, bármihez is fogtok, mindig gondoljatok arra, hogy érdemes lenne-e egy mobil appot is készíteni hozzá, még akkor is, ha az nem is lenne feltétlen szükséges.

 

Hogy jelenik meg a felhasználói élmény a honlapon/applikáción?

 A felhasználói élmény egyértelműen az alkalmazás interaktív használatában rejlik, amivel valós időben képes a felhasználó számára kriptovaluták millióit elemezni, akár a pár másodperccel ezelőtt létrehozottakat is. Így az alkalmazás használata nem merül ki statikus, előre összeállított tartalmakban. Az egész egy folyamatosan, dinamikusan növekvő rendszer, ami így minden pillanatban újdonságot tud mutatni a felhasználóknak.

 

Milyen hatással volt szerintetek a pályázat arra, hogy a közönség és a fogyasztók jobban megismerjenek?

A pályázat sokat segített abban, hogy a hazai szereplőkhöz, mind a zsűrihez, közönséghez és a versenytársakhoz is eljuttassuk az elképzelésünket, missziónkat és magát a megvalósításunkat. Több visszajelzést és gratulációt is kaptunk, amiket nagyon köszönünk!

 

Mit jelent számotokra a kapott elismerés?

Nagyon megtisztelő az elismerés, annak ellenére is, hogy egyedüli pályázók voltunk a Blockchain kategóriában. Talán mondhatjuk, hogy sikerült megtalálnunk a legegyedibb kategóriát. Ezen nem lepődtünk meg, hiszen úttörő küldetésen vagyunk egy úttörő szektorban, aminek a jövője még csak most kezdődik.

 

Milyen céljaitok vannak a közeli és távoli jövőben?

A legfontosabb közeli célunk természetesen a CryptoScan projekt minél nagyobb közönséghez való eljuttatása, amivel most nap mint nap foglalkozunk. Hosszú távon pedig további Blockchain projektek is vannak a tarsolyunkban, amelyekről hamarosan lerántjuk a leplet!

Vissza

Social media listening, avagy hogyan mérhető a közösségi média?

2024. 05. 23.
A közösségi oldalakat körülvevő figyelem nő, ezért a social média szereplőinek egyre nagyobb figyelmet kell fordítani tartalmaik megjelenésére a különböző felületeken.   
Bővebben

“A legfontosabb a jó ötlet és a pontosan megfogalmazott cél volt.”

2024. 05. 18.
A mai interjúnkban Pazirik Kft. csapatát kérdeztük, akik Oktatás kategóriában Az Év Honlapja díjat, Portfólió oldalak kategóriában Különdíjat szereztek, illetve az Abszolút díjat is ők…
Bővebben

Az UI-ről és UX-ről

2024. 05. 16.
Az "UI" és az "UX" két olyan fogalom, melyek gyakran előfordulnak az informatikában és a designer tevékenységekben. Az "UI" a "User Interface" rö…
Bővebben
További hírek