2018-ban előzi be az internet a tévét

2015-09-29

A mobilinternet piaci részesedése jövőre már nagyobb lesz, mint a nyomtatott sajtóé a reklámpiacon. Előbbit 12,4 százalékosra jósolják, utóbbit 11,9-re.

Ezzel a mobilinternet lesz a harmadik legnagyobb szegmens a televízióm és az asztali internet mögött - közölte az ADVANCED TELEVISION. A mobilinternetes reklámpiac jövőre 38 százalékkal 71 milliárd dollárosra nő, míg a print 4 százalékkal 68 milliárdosra csökkent. A mobil lesz a reklámpiac növekedésének fő motorja, az elköltött plusz dollárok 83 százaléka itt fog realizálódni 2014 és 2017 között. 

Az asztali internet továbbra is nőni fog, de igén először csökkenni fog a piaci részesedése 19,4 százalékra a tavalyi 19,8-ról. A portál úgy jósolja, hogy 2017-ben tovább csökken majd a szektor részaránya, 19,1 százalékra.

A mobilinternet részesedése 15 százalék lesz 2017-ben, ami dinamikus növekedést jelent (tavaly még csak 5,7% volt). Az internet összesítve 34 százalékot harap majd ki a reklámtortából 2017-ben, amivel épp csak elmarad majd a televízió 35,9 százaléka mögött. Tavaly még 13,3 százalékpont volt az online lemaradása a tévé mögött. 2018-ban pedig minden bizonnyal helyet cserél majd a két médium a rangsorban.

További csökkenés vár a print szektorra, azaz folytatódik a 2008 óta tartó tendencia. A napilapoknál 4,9 százalékos lesz a csökkenés, a magazinoknál csak 3,2. 2007-ben a nyomtatott sajtó még 39,4 százalékot birtokolt a reklámpiacon, 2017-ben már csak 16,7 százalék lesz az övék.

A globális reklámköltések idén 4 százalékkal 554 milliárd dollárra nőnek, jövőre pedig tovább 5 százalékkal nőhetnek, ebben az olimpiának és az amerikai elnökválasztásnak komoly szerepe lesz. 2017-re 4,4 százalékos növekedést vár a portál. 

/www.mediainfo.hu/

Vissza

Pályázatunk ’Kereskedelem’ kategóriája idén is várja a nevezőket!

2025. 11. 03.
A kereskedelmi piac itthon rendkívül telítetté vált. A versenybe szálló cégek közül azoknak van esélye kitűnni, akik hatékonyan megszólítják fogyasztóikat és sikeresen leegyszerűsítik a…
Bővebben

MEGHOSSZABBÍTVA! Még van lehetőséged nevezni ’Az Év Honlapja 2025’ pályázatra!

2025. 10. 31.
Lemaradtál a nevezési határidőről? Semmi gond – kaptál egy új esélyt! Tudjuk, mennyire pörgős az év vége – de ha van egy weboldalad, applikációd vagy digitális kampányod, a…
Bővebben

Pályázatunk ’Ipari weboldalak’ kategóriája idén is várja a nevezőket!

2025. 10. 20.
Az ipari szektor online kommunikációja gyakran elmarad a többi ágazatétól. Kategóriánk igyekszik támogatni azokat, akik ennek ellenére felépítették már digitális megjelenésüket, új…
Bővebben
További hírek