2018-ban előzi be az internet a tévét

2015-09-29

A mobilinternet piaci részesedése jövőre már nagyobb lesz, mint a nyomtatott sajtóé a reklámpiacon. Előbbit 12,4 százalékosra jósolják, utóbbit 11,9-re.

Ezzel a mobilinternet lesz a harmadik legnagyobb szegmens a televízióm és az asztali internet mögött - közölte az ADVANCED TELEVISION. A mobilinternetes reklámpiac jövőre 38 százalékkal 71 milliárd dollárosra nő, míg a print 4 százalékkal 68 milliárdosra csökkent. A mobil lesz a reklámpiac növekedésének fő motorja, az elköltött plusz dollárok 83 százaléka itt fog realizálódni 2014 és 2017 között. 

Az asztali internet továbbra is nőni fog, de igén először csökkenni fog a piaci részesedése 19,4 százalékra a tavalyi 19,8-ról. A portál úgy jósolja, hogy 2017-ben tovább csökken majd a szektor részaránya, 19,1 százalékra.

A mobilinternet részesedése 15 százalék lesz 2017-ben, ami dinamikus növekedést jelent (tavaly még csak 5,7% volt). Az internet összesítve 34 százalékot harap majd ki a reklámtortából 2017-ben, amivel épp csak elmarad majd a televízió 35,9 százaléka mögött. Tavaly még 13,3 százalékpont volt az online lemaradása a tévé mögött. 2018-ban pedig minden bizonnyal helyet cserél majd a két médium a rangsorban.

További csökkenés vár a print szektorra, azaz folytatódik a 2008 óta tartó tendencia. A napilapoknál 4,9 százalékos lesz a csökkenés, a magazinoknál csak 3,2. 2007-ben a nyomtatott sajtó még 39,4 százalékot birtokolt a reklámpiacon, 2017-ben már csak 16,7 százalék lesz az övék.

A globális reklámköltések idén 4 százalékkal 554 milliárd dollárra nőnek, jövőre pedig tovább 5 százalékkal nőhetnek, ebben az olimpiának és az amerikai elnökválasztásnak komoly szerepe lesz. 2017-re 4,4 százalékos növekedést vár a portál. 

/www.mediainfo.hu/

Vissza

Hogyan lett egy ötletből „Az Év Honlapja”? – A FutureManagement útja

2025. 06. 02.
Egy weboldal, amiben nemcsak funkciók és pixelek, hanem munka, csapat és hit is van. "Az Év Honlapja 2024" elismerés számunkra nem csak egy díj, hanem visszaigazolása ann…
Bővebben

Digitalizáció: A jövő, ami már itt van

2025. 05. 28.
A digitalizáció mélyreható átalakulást hozott az ingatlanközvetítői piacon, amelyre a sikeres vállalatoknak gyorsan és rugalmasan kell reagálniuk. A Duna House esetében ez a válasz az i…
Bővebben

„Reményt is adunk, nem csak tudást” – Az SNI SULI forradalmasítja az érzékenyítést az online térben

2025. 05. 23.
Az alábbi interjúban az SNI SULI csapatával beszélgettünk, akik Magyarország első olyan online streaming platformját hozták létre, amely kifejezetten az ADHD-s, autista, diszlexiás és m…
Bővebben
További hírek