2018-ban előzi be az internet a tévét

2015-09-29

A mobilinternet piaci részesedése jövőre már nagyobb lesz, mint a nyomtatott sajtóé a reklámpiacon. Előbbit 12,4 százalékosra jósolják, utóbbit 11,9-re.

Ezzel a mobilinternet lesz a harmadik legnagyobb szegmens a televízióm és az asztali internet mögött - közölte az ADVANCED TELEVISION. A mobilinternetes reklámpiac jövőre 38 százalékkal 71 milliárd dollárosra nő, míg a print 4 százalékkal 68 milliárdosra csökkent. A mobil lesz a reklámpiac növekedésének fő motorja, az elköltött plusz dollárok 83 százaléka itt fog realizálódni 2014 és 2017 között. 

Az asztali internet továbbra is nőni fog, de igén először csökkenni fog a piaci részesedése 19,4 százalékra a tavalyi 19,8-ról. A portál úgy jósolja, hogy 2017-ben tovább csökken majd a szektor részaránya, 19,1 százalékra.

A mobilinternet részesedése 15 százalék lesz 2017-ben, ami dinamikus növekedést jelent (tavaly még csak 5,7% volt). Az internet összesítve 34 százalékot harap majd ki a reklámtortából 2017-ben, amivel épp csak elmarad majd a televízió 35,9 százaléka mögött. Tavaly még 13,3 százalékpont volt az online lemaradása a tévé mögött. 2018-ban pedig minden bizonnyal helyet cserél majd a két médium a rangsorban.

További csökkenés vár a print szektorra, azaz folytatódik a 2008 óta tartó tendencia. A napilapoknál 4,9 százalékos lesz a csökkenés, a magazinoknál csak 3,2. 2007-ben a nyomtatott sajtó még 39,4 százalékot birtokolt a reklámpiacon, 2017-ben már csak 16,7 százalék lesz az övék.

A globális reklámköltések idén 4 százalékkal 554 milliárd dollárra nőnek, jövőre pedig tovább 5 százalékkal nőhetnek, ebben az olimpiának és az amerikai elnökválasztásnak komoly szerepe lesz. 2017-re 4,4 százalékos növekedést vár a portál. 

/www.mediainfo.hu/

Vissza

Az AR térhódítása

2024. 04. 26.
A kiterjesztett valóság más néven augmentált valóság (angolul augmented reality, AR) a valóság egyfajta virtuális kibővítése valós időben, valós környezetben. Megvalósulhat egy mobiltel…
Bővebben

Az AR térhódítása

2024. 04. 26.
A kiterjesztett valóság más néven augmentált valóság (angolul augmented reality, AR) a valóság egyfajta virtuális kibővítése valós időben, valós környezetben. Megvalósulhat egy mobiltel…
Bővebben

“A mottónk: Digitális jelenléted, amire mi is büszkék lehetünk.”

2024. 04. 24.
A mai interjúnkban a YCO Digital Agency csapatát kérdeztük, akik Márkasite kategóriában Minőségi díjat szereztek. A YCO Digital Agency csapata azt tanácsolja azoknak, akik most kez…
Bővebben
További hírek