Az UI-ről és UX-ről

A felhasználói felületről és a felhasználói élményről
2024-05-16

Az "UI" és az "UX" két olyan fogalom, melyek gyakran előfordulnak az informatikában és a designer tevékenységekben. Az "UI" a "User Interface" rövidítése, ami magyarul felhasználói felületet jelent. Ez az, amit a felhasználó lát és használ egy adott alkalmazásban vagy weboldalon, például gombokat, menüket, ikonokat. Az "UX" pedig a "User Experience" rövidítése, ami magyarul felhasználói élményt jelent. Ez magában foglalja azt, hogy a felhasználó milyen élményt él át az adott termék vagy szolgáltatás használata során, beleértve az egyszerűséget, az érthetőséget, a hatékonyságot és az elégedettséget.

 

A felhasználói felület üzembe helyezése előtt érdemes egy kognitív sétát tenni, mely elősegíti a kognitív gondolkodást. A kognitív sétát gyakran alkalmazzák az UI/UX tervezés során, hogy a tervezők jobban megértsék a felhasználók gondolkodásmódját és viselkedését. Ez segít abban, hogy az alkalmazás vagy weboldal felhasználóbarát és könnyen átlátható legyen az átlagos felhasználó számára. A szokásos elemzés azonban nem feltétlen jelent megoldást a problémákra. Két fontos kulcsszó a felülethez: useful + usable, tehát nemcsak hasznosnak, hanem használhatónak is kell lennie. 

A felhasználóról óvatosan következtessünk. Figyelembe kell vennünk a feltételezett felhasználó felkészültségét. Ez azért fontos, mert ehhez kell kapcsolódnunk. Fontos figyelembe venni a célcsoport jellegét, képességeit és igényeit annak érdekében, hogy valóban hatékony és elégedettséget nyújtó felhasználói élményt tervezzünk.

Hoztunk nektek néhány tanácsot a témával kapcsolatban:

* Gondolkodj programozóként! A kód belseje átlátható és egyszerű legyen.

* A webdesign egységes stílusú és a cég profiljához illő legyen. Az egységes stílus kontrasztos színekkel * figyelemfelhívó lehet.

* Teszteld az alkalmazásod vagy weboldalad az üzembe helyezés előtt, fordítsd figyelmet a visszajelzésekre.

* Biztosíts visszajelzést a felhasználóknak arról, hogy az általuk végrehajtott műveletek sikerültek-e vagy sem.

* Az UI és az UX csapat legyen egymással összehangolva.

Vissza

Vásárlási folyamat

2024. 06. 24.
A vásárlási folyamat egy többlépcsős rendszer. Több lépésen megy át a vásárló mire eljut a termék vagy szolgáltatás kiválasztásához, a vásárlói igény felismerésétől kezdve az információ…
Bővebben

Fedezd fel a szervezeti kultúra titkait!

2024. 06. 15.
A céges kultúra olyan közös értékek, normák, elvek, gyakorlatok és magatartásformák összessége, amelyek hatással vannak a szervezetre és annak tagjainak viselkedésére. Egy sikeres válla…
Bővebben

Hogyan változtatja meg az AI a művészeti világot?

2024. 06. 11.
Új eszközöket és lehetőségeket kínálva a művészeknek, jelentős változások történtek a művészet világában és ez mind a rohamos technológiai fejlődésnek köszönhető. A technológia nem csup…
Bővebben
További hírek