Social media listening, avagy hogyan mérhető a közösségi média?

A sikeres közösségi média kommunikáció vizsgálata
2024-05-23

A közösségi oldalakat körülvevő figyelem nő, ezért a social média szereplőinek egyre nagyobb figyelmet kell fordítani tartalmaik megjelenésére a különböző felületeken. 

 

Teljesítményünket számos módon mérhetjük a közösségi médiában. Ennek talán a legegyszerűbb módja a Meta Business Suite használata, mely az alábbi előnyökkel is kecsegtet: 

• egy felületről posztolhatsz akár ütemezve a Facebookra és az Instagramra,

• hirdethetsz és értékesíthetsz,

• mérheted és elemezheted a teljesítményed.

A számok nem hazudnak- tartja a mondás. A követők száma alapvető tényező a siker mérésére, azonban ez nem elegendő, fontos a követői aktivitás is. A passzív követők, tehát azok, akik nem reagálnak a tartalmaidra csökkenthetik posztjaid elérésszámát. Az elérés (Reach) a like-ok, megosztások, kommentek és más interakciók számából tevődik össze. A megfelelő hashtag-ek használata növelheti a posztok elérését, így azok is felfedezhetik a tartalmaidat, akik nem követik az oldalad.

A click-through rate (CTR), vagyis átkattintási arány azt mutatja meg, hogy az összes megjelenésből hányan kattintottak a hirdetésre, weboldalra, gombra vagy egyéb felületre. A CTR mutatószámot a keresőoptimalizálás (SEO), a kattintásonkénti fizetés (PPC), az email marketing és egyéb marketing területeken, például a közösségi média marketingben egyaránt használják.

A konverziós arány (Conversion Rate) egy olyan mérőszám az online marketingben, amely azt méri, hogy egy weboldal milyen hatékonyan ösztönzi a látogatókat arra, hogy elvégezzék a kívánt cselekvést, mint például vásárlást, regisztrációt, hírlevélre való feliratkozást vagy letöltést.

Akár Te is mérheted tartalmaid teljesítményét! Nézd vissza posztjaid népszerűségét! Melyik bejegyzések teljesítettek jobban, és miért? Érdemes a „népszerűbb” tartalmaidból levonni a következtetéseket és olyan típusú tartalmakat posztolni a továbbiakban.

 

Vissza

Hogyan lett egy ötletből „Az Év Honlapja”? – A FutureManagement útja

2025. 06. 02.
Egy weboldal, amiben nemcsak funkciók és pixelek, hanem munka, csapat és hit is van. "Az Év Honlapja 2024" elismerés számunkra nem csak egy díj, hanem visszaigazolása ann…
Bővebben

Digitalizáció: A jövő, ami már itt van

2025. 05. 28.
A digitalizáció mélyreható átalakulást hozott az ingatlanközvetítői piacon, amelyre a sikeres vállalatoknak gyorsan és rugalmasan kell reagálniuk. A Duna House esetében ez a válasz az i…
Bővebben

„Reményt is adunk, nem csak tudást” – Az SNI SULI forradalmasítja az érzékenyítést az online térben

2025. 05. 23.
Az alábbi interjúban az SNI SULI csapatával beszélgettünk, akik Magyarország első olyan online streaming platformját hozták létre, amely kifejezetten az ADHD-s, autista, diszlexiás és m…
Bővebben
További hírek