Social media listening, avagy hogyan mérhető a közösségi média?

A sikeres közösségi média kommunikáció vizsgálata
2024-05-23

A közösségi oldalakat körülvevő figyelem nő, ezért a social média szereplőinek egyre nagyobb figyelmet kell fordítani tartalmaik megjelenésére a különböző felületeken. 

 

Teljesítményünket számos módon mérhetjük a közösségi médiában. Ennek talán a legegyszerűbb módja a Meta Business Suite használata, mely az alábbi előnyökkel is kecsegtet: 

• egy felületről posztolhatsz akár ütemezve a Facebookra és az Instagramra,

• hirdethetsz és értékesíthetsz,

• mérheted és elemezheted a teljesítményed.

A számok nem hazudnak- tartja a mondás. A követők száma alapvető tényező a siker mérésére, azonban ez nem elegendő, fontos a követői aktivitás is. A passzív követők, tehát azok, akik nem reagálnak a tartalmaidra csökkenthetik posztjaid elérésszámát. Az elérés (Reach) a like-ok, megosztások, kommentek és más interakciók számából tevődik össze. A megfelelő hashtag-ek használata növelheti a posztok elérését, így azok is felfedezhetik a tartalmaidat, akik nem követik az oldalad.

A click-through rate (CTR), vagyis átkattintási arány azt mutatja meg, hogy az összes megjelenésből hányan kattintottak a hirdetésre, weboldalra, gombra vagy egyéb felületre. A CTR mutatószámot a keresőoptimalizálás (SEO), a kattintásonkénti fizetés (PPC), az email marketing és egyéb marketing területeken, például a közösségi média marketingben egyaránt használják.

A konverziós arány (Conversion Rate) egy olyan mérőszám az online marketingben, amely azt méri, hogy egy weboldal milyen hatékonyan ösztönzi a látogatókat arra, hogy elvégezzék a kívánt cselekvést, mint például vásárlást, regisztrációt, hírlevélre való feliratkozást vagy letöltést.

Akár Te is mérheted tartalmaid teljesítményét! Nézd vissza posztjaid népszerűségét! Melyik bejegyzések teljesítettek jobban, és miért? Érdemes a „népszerűbb” tartalmaidból levonni a következtetéseket és olyan típusú tartalmakat posztolni a továbbiakban.

 

Vissza

Vásárlási folyamat

2024. 06. 24.
A vásárlási folyamat egy többlépcsős rendszer. Több lépésen megy át a vásárló mire eljut a termék vagy szolgáltatás kiválasztásához, a vásárlói igény felismerésétől kezdve az információ…
Bővebben

Fedezd fel a szervezeti kultúra titkait!

2024. 06. 15.
A céges kultúra olyan közös értékek, normák, elvek, gyakorlatok és magatartásformák összessége, amelyek hatással vannak a szervezetre és annak tagjainak viselkedésére. Egy sikeres válla…
Bővebben

Hogyan változtatja meg az AI a művészeti világot?

2024. 06. 11.
Új eszközöket és lehetőségeket kínálva a művészeknek, jelentős változások történtek a művészet világában és ez mind a rohamos technológiai fejlődésnek köszönhető. A technológia nem csup…
Bővebben
További hírek