Social media listening, avagy hogyan mérhető a közösségi média?

A sikeres közösségi média kommunikáció vizsgálata
2024-05-23

A közösségi oldalakat körülvevő figyelem nő, ezért a social média szereplőinek egyre nagyobb figyelmet kell fordítani tartalmaik megjelenésére a különböző felületeken. 

 

Teljesítményünket számos módon mérhetjük a közösségi médiában. Ennek talán a legegyszerűbb módja a Meta Business Suite használata, mely az alábbi előnyökkel is kecsegtet: 

• egy felületről posztolhatsz akár ütemezve a Facebookra és az Instagramra,

• hirdethetsz és értékesíthetsz,

• mérheted és elemezheted a teljesítményed.

A számok nem hazudnak- tartja a mondás. A követők száma alapvető tényező a siker mérésére, azonban ez nem elegendő, fontos a követői aktivitás is. A passzív követők, tehát azok, akik nem reagálnak a tartalmaidra csökkenthetik posztjaid elérésszámát. Az elérés (Reach) a like-ok, megosztások, kommentek és más interakciók számából tevődik össze. A megfelelő hashtag-ek használata növelheti a posztok elérését, így azok is felfedezhetik a tartalmaidat, akik nem követik az oldalad.

A click-through rate (CTR), vagyis átkattintási arány azt mutatja meg, hogy az összes megjelenésből hányan kattintottak a hirdetésre, weboldalra, gombra vagy egyéb felületre. A CTR mutatószámot a keresőoptimalizálás (SEO), a kattintásonkénti fizetés (PPC), az email marketing és egyéb marketing területeken, például a közösségi média marketingben egyaránt használják.

A konverziós arány (Conversion Rate) egy olyan mérőszám az online marketingben, amely azt méri, hogy egy weboldal milyen hatékonyan ösztönzi a látogatókat arra, hogy elvégezzék a kívánt cselekvést, mint például vásárlást, regisztrációt, hírlevélre való feliratkozást vagy letöltést.

Akár Te is mérheted tartalmaid teljesítményét! Nézd vissza posztjaid népszerűségét! Melyik bejegyzések teljesítettek jobban, és miért? Érdemes a „népszerűbb” tartalmaidból levonni a következtetéseket és olyan típusú tartalmakat posztolni a továbbiakban.

 

Vissza

Pályázatunk ’Rendezvény’ kategóriája idén is várja a nevezőket!

2025. 11. 18.
Kevés piaci szereplő van, akinél olyan mértékben meghatározó az innovatív marketingtevékenység létrejötte, mint a rendezvényes cégek esetében. A versenyelőny szerzés előtt már ugyanis á…
Bővebben

Pályázatunk ’Szolgáltatás’ kategóriája idén is várja a nevezőket!

2025. 11. 18.
A hazai piacon ma már szinte minden vállalkozás számára elengedhetetlen a professzionális online jelenlét, de talán a szolgáltató cégek esetében a legkritikusabb a korszerű, megbízható…
Bővebben

Interjú a Szal-Tó csapatával

2025. 11. 18.
A Szal-Tó megújult weboldala egy modern és letisztult digitális térként szolgál, ahol a prémium termékek és a kiemelt partnerek bemutatása egy elegáns, átlátható felületen találkozik.&n…
Bővebben
További hírek