Social media listening, avagy hogyan mérhető a közösségi média?

A sikeres közösségi média kommunikáció vizsgálata
2024-05-23

A közösségi oldalakat körülvevő figyelem nő, ezért a social média szereplőinek egyre nagyobb figyelmet kell fordítani tartalmaik megjelenésére a különböző felületeken. 

 

Teljesítményünket számos módon mérhetjük a közösségi médiában. Ennek talán a legegyszerűbb módja a Meta Business Suite használata, mely az alábbi előnyökkel is kecsegtet: 

• egy felületről posztolhatsz akár ütemezve a Facebookra és az Instagramra,

• hirdethetsz és értékesíthetsz,

• mérheted és elemezheted a teljesítményed.

A számok nem hazudnak- tartja a mondás. A követők száma alapvető tényező a siker mérésére, azonban ez nem elegendő, fontos a követői aktivitás is. A passzív követők, tehát azok, akik nem reagálnak a tartalmaidra csökkenthetik posztjaid elérésszámát. Az elérés (Reach) a like-ok, megosztások, kommentek és más interakciók számából tevődik össze. A megfelelő hashtag-ek használata növelheti a posztok elérését, így azok is felfedezhetik a tartalmaidat, akik nem követik az oldalad.

A click-through rate (CTR), vagyis átkattintási arány azt mutatja meg, hogy az összes megjelenésből hányan kattintottak a hirdetésre, weboldalra, gombra vagy egyéb felületre. A CTR mutatószámot a keresőoptimalizálás (SEO), a kattintásonkénti fizetés (PPC), az email marketing és egyéb marketing területeken, például a közösségi média marketingben egyaránt használják.

A konverziós arány (Conversion Rate) egy olyan mérőszám az online marketingben, amely azt méri, hogy egy weboldal milyen hatékonyan ösztönzi a látogatókat arra, hogy elvégezzék a kívánt cselekvést, mint például vásárlást, regisztrációt, hírlevélre való feliratkozást vagy letöltést.

Akár Te is mérheted tartalmaid teljesítményét! Nézd vissza posztjaid népszerűségét! Melyik bejegyzések teljesítettek jobban, és miért? Érdemes a „népszerűbb” tartalmaidból levonni a következtetéseket és olyan típusú tartalmakat posztolni a továbbiakban.

 

Vissza

Sellvio: Az e-kereskedelem jövője egyetlen platformban

2025. 04. 25.
A Sellvio honlapja nem csupán egy webes felület – hanem az innováció, az automatizáció és a felhasználóközpontúság esszenciája. Az „Az Év Honlapja” díj egyik kiemelked…
Bővebben

"Május 1-i Ünnepi Varázs: Hogyan Kapcsolódnak Össze a Márkák és Közönségük?"

2025. 04. 24.
Május elseje a munka és a pihenés ünnepe nemcsak szünetet jelent, hanem egy varázslatos lehetőséget is a vállalatok és közönségük közti kapcsolat újraértékelésére. De vajon hogyan válto…
Bővebben

Több mint weboldal: a MORGENS digitális identitása és sikertörténete

2025. 04. 23.
A MORGENS honlapja nem csupán egy digitális platform – hanem egy szemléletmód leképezése. A ’Az Év Honlapja’ pályázat egyik nyertese mögött nemcsak technológiai p…
Bővebben
További hírek