A 2,5 milliót közelíti a szélessávú netelőfizetések száma

2015-10-01

Az NMHH-hoz beérkezett adatok alapján Magyarországon 2 és fél millió szélessávú internet előfizetés van. 

Júliusban a hagyományos telefonvonalon szélessávú xDSL-internetszolgáltatásra előfizetők száma 784 ezer volt. A gyorsjelentésben szereplő - legnagyobb - kábelszolgáltatók internet előfizetései júliusban 1057 ezerre nőttek. Az FTTx, vagyis (az épületig, lakásig, irodáig) optikai szálon nyújtott internet szolgáltatás esetében 418 ezer előfizetés volt a hónap végén. 2015. július végén az adatszolgáltatók vezetékes szélessávú internet-előfizetéseinek becsült száma a teljes piacra vonatkozóan 2,498 millió volt.

A szélessávú internet-hozzáférés esetében, a teljes (becsült) piacra vonatkozóan - valamennyi vezetékes technológiát figyelembe véve - a Telekom a piacvezető, piaci részesedése 36,2 százalék, második helyen a UPC (21,8%), a harmadik a sorban a Digi (14,5%), negyedik helyen pedig az Invitel található 9,5 százalékkal. Ezen kívül több száz kisebb szolgáltató szolgáltat a piacon, amelyek piaci részesedése összesen 17,9 százalékot tesz ki.

A teljes hangcsatorna-számon belül - a beérkezett adatok alapján - a hagyományos vezetékestelefon-vonalak száma a hónapban 1,082 millió (az előző hónapban 1,118 millió), a kábeltelevíziós hálózaton működő hangcsatornák száma 819 ezer (az előző hónapban 814 ezer), míg az IP-alapú hangcsatornák száma 1 103 ezerre nőtt az előző havi 1 077 ezerről. A teljes piacra vonatkozó hangcsatornák becsült értéke 3,065 millió 2015. július végén.

A vezetékes hangszolgáltatások esetében, a teljes (becsült) piacot alapul véve legnagyobb piaci részesedése a Telekomnak van, ez 54,9 százalékot jelent. Második helyen UPC áll 16,1 százalékkal, harmadik az Invitel 12,7 százalékkal, majd a Digi 10,5 százalékkal következik a sorban. A piac fennmaradó részén több tucat kis szolgáltató osztozik.

/www.mediainfo.hu/

Vissza

Hogyan legyen felhasználó-központú a weboldalad?

2019. 04. 15.
A felhasználó-központú design egy olyan kifejezés, melyet a termékgyártók használnak az emberek számára történő tervezés folyamatának leírására. A felhasználó-központú design olyan mego…
Bővebben

Emojik használata, a jobb átkattintási arányért

2019. 04. 09.
Az emojik sokáig csak a fiatalabb generációk kommunikációjának részét képezték, mára azonban a mainstream online kommunikáció részévé váltak. Nem lehet úgy kiküldeni egy e-mailt vagy fe…
Bővebben

Hogyan érj el weboldalladdal jobb helyezést a Google keresőben?

2019. 04. 02.
Egy vállalkozás sikere nagy mértékben múlik azon, hogy mennyire hatékonyan tudnak új ügyfelet szerezni. Ennek az ügyfélszerzésnek a legolcsóbb és egyben az egyik leghatékonyabb formája…
Bővebben
További hírek