A 2,5 milliót közelíti a szélessávú netelőfizetések száma

2015-10-01

Az NMHH-hoz beérkezett adatok alapján Magyarországon 2 és fél millió szélessávú internet előfizetés van. 

Júliusban a hagyományos telefonvonalon szélessávú xDSL-internetszolgáltatásra előfizetők száma 784 ezer volt. A gyorsjelentésben szereplő - legnagyobb - kábelszolgáltatók internet előfizetései júliusban 1057 ezerre nőttek. Az FTTx, vagyis (az épületig, lakásig, irodáig) optikai szálon nyújtott internet szolgáltatás esetében 418 ezer előfizetés volt a hónap végén. 2015. július végén az adatszolgáltatók vezetékes szélessávú internet-előfizetéseinek becsült száma a teljes piacra vonatkozóan 2,498 millió volt.

A szélessávú internet-hozzáférés esetében, a teljes (becsült) piacra vonatkozóan - valamennyi vezetékes technológiát figyelembe véve - a Telekom a piacvezető, piaci részesedése 36,2 százalék, második helyen a UPC (21,8%), a harmadik a sorban a Digi (14,5%), negyedik helyen pedig az Invitel található 9,5 százalékkal. Ezen kívül több száz kisebb szolgáltató szolgáltat a piacon, amelyek piaci részesedése összesen 17,9 százalékot tesz ki.

A teljes hangcsatorna-számon belül - a beérkezett adatok alapján - a hagyományos vezetékestelefon-vonalak száma a hónapban 1,082 millió (az előző hónapban 1,118 millió), a kábeltelevíziós hálózaton működő hangcsatornák száma 819 ezer (az előző hónapban 814 ezer), míg az IP-alapú hangcsatornák száma 1 103 ezerre nőtt az előző havi 1 077 ezerről. A teljes piacra vonatkozó hangcsatornák becsült értéke 3,065 millió 2015. július végén.

A vezetékes hangszolgáltatások esetében, a teljes (becsült) piacot alapul véve legnagyobb piaci részesedése a Telekomnak van, ez 54,9 százalékot jelent. Második helyen UPC áll 16,1 százalékkal, harmadik az Invitel 12,7 százalékkal, majd a Digi 10,5 százalékkal következik a sorban. A piac fennmaradó részén több tucat kis szolgáltató osztozik.

/www.mediainfo.hu/

Vissza

“Egy ilyen szolgáltatásnak igenis helye van a piacon.”

2024. 04. 17.
Mai interjúnkban dr. Radics Ottót kérdeztük, az Utánvét Ellenőr alapítóját és tulajdonosát, akit innovációjáért Az Év Technológiai megoldása kategóriában különdíjjal jutalmaztunk, így i…
Bővebben

AI alapú marketing megoldások

2024. 04. 15.
Az elmúlt években a mesterséges intelligencia (AI) megjelenése forradalmasította a marketing világát. Az AI nem csupán egy új technológiai trend, hanem egy olyan eszköz, amely lehe…
Bővebben

“Az oldal elindítását nem lezárásának, hanem sokkal inkább valami új kezdetének tekintjük.”

2024. 04. 13.
Mai interjúnkban a Szerencsejáték Zrt. csapatát kérdeztük, akik E-kereskedelem kategóriában Minőségi, Márkasite kategóriában pedig Az Év Honlapja díjat nyerték el.  Nagy figyelmet…
Bővebben
További hírek