5 tipp az ellenállhatatlanul kattintásvonzó címadáshoz

2017-04-12

Bármilyen gyorsan változik is a marketing, a jó címsor még mindig mindennél többet ér. A négy alapszabály mellett öt szakértői tippel segítünk, hogy ne menjen kárba mindaz, amit a cím után ír.

A ma már legendának számító reklámguru, David Ogilvy úgy vélte, hogy a főcím adja el a szöveget, azt nagyjából ötször annyian olvassák el, mint magát a hirdetés szövegét. Ha pedig ez igaz – vélte a marketing guru, hogy ha nem tudunk olyan címet kreálni, ami eladja a terméket, akkor a hirdetésbe fektetett pénz 90%-a pocsékba megy.

Bár a marketingben minden villámgyorsan változik, ez a sok évtizedes bölcsesség ma is megállja a helyét. A hírlevelekben, közösségi oldalakon, email marketingben és tartalommarketingben éppúgy a szöveg az elsődleges kommunikációs eszköz, mint akkoriban. Ez pedig azt jelenti, hogy a címeknek, mindegy, hogy videót, AdWords kampányt vagy blog bejegyzést csinálunk, mindent vinnie kell.

Minden szó számít. Neil Patel és Joseph Putnam szerint, egy szó megváltoztatása a címsorban  akár megdöbbentő, 46 százalékos kattintás növekedést is eredményezhet. Ez elegendő bizonyíték arra, hogy a főcímek, a leadek alapvető fontosságú összetevői egy egy sikeres kampánynak? Akkor lássunk néhány tippet, amivel megsokszorozhatjuk az átkattintások számát.

A nulladik szabály

A szakemberek szerint van egy alapvető négyes, amire muszáj figyelni:

  • Egyediség: használjunk egy szokatlan szót, törjük meg az unalmasságot, a csontig lerágott szlogeneket! Mutassunk valamit a cég személyiségéből, hogy a mi üzenetünk megjegyezhető legyen a többi mellett is.
  • Specifikusság: az emberek sietnek. A tapasztalatok szerint akkor kattintanak, ha tudják, hogy mi lesz az eredménye. Vagyis az általánosságok helyett mondjuk konkrétumokat! Egy ultra-specifikus címsor segít, hogy az olvasó pontosan tudja, hogy mire számíthat.
  • Aktualitás: a sikerhez az kell, hogy a célközönség azonnal felismerje, hogy konkrét problémájára kaphat választ. Olyat kell mondanunk, amivel arra késztetjük őket, hogy azonnal gondolkodjanak el a problémán és kattintsanak.
  • Hasznosság: hasonló a második ponthoz, de muszáj hangsúlyozni, a lényeg, hogy a közönség azonnal lássa, hogy közvetlen és nyilvánvaló előnyt kínálunk.

Nem feltétlenül kell mind a négy felsorolt feltételnek benne lennie a címsorban, de törekedjünk arra, hogy legalább két szabályt betartsunk. Ezt szem előtt tartva menjünk tovább, és nézzünk pár technikai tippet.

Listák és felsorolások

A WordStream kimutatta, hogy az olvasók szeme természetes módon vonzódik azokhoz a címekhez, amelyek számokat tartalmaznak. Legalább annyira odavonzza a szemet, mint az elütő színek egy oldalon. Ezért írnak egyre többen 10 tipp arra, hogy… típusú tartalmakat.

Az előny már a címben legyen látható

Az olvasók szemét a rengeteg eléjük kerülő tartalom között nehéz megfogni. A fent már idézett szakértők szerint ha már a címből egyértelmű, hogy milyen előnyöket remélhet az olvasó – mit tudhat meg, mit mondunk el – a szövegünkben, nagyobb eséllyel kattintanak. Mutassuk meg a címben, hogy mi lesz a valós haszna az olvasónak, ha végig böngészi a szöveget.

Használjunk adatokat

Persze nem minden tartalom alkalmas arra, hogy az adatok a főcímben helyet kapjanak, de ha igen, mindenképp emeljük ki, amink  van, mivel ez egy igazán hatékony eszköz a jobb eléréshez. Hogy mire gondolunk? Néhány példa:

  • Minél több olvasót szeretnénk vs. Hogyan vonzzunk 40%-kal több olvasót
  • Pörgesd fel az értékesítést vs. Ezek a tippek 20%-kal növelhetik az értékesítést

Ha nem csak általában beszélünk, hanem konkrét adatokat mutatunk, azzal az olvasó azonnal érzi, mekkora hatást érhet el, ha elolvassa, a szövegünket.

Próbálkozzunk

Kicsi az esélye, hogy elsőre azonnal zseniális megoldást találjunk. Ötleteljünk, amennyit csak bírunk, legyen több választásunk a címre. Igen, ez időigényes, de ha figyelembe vesszük, hogy mi múlik egy címen vagy szlogenen, akkor láthatjuk, hogy megéri a befektetést. Próbálgassuk a különböző kombinációkat, játszunk az igékkel, melléknevekkel, számokkal, és használjuk az első pontban mutatott négy pont valamelyikét vagy legtöbbjét.

Csak röviden

A legjobb címek azok, amiket a Google kereső teljes egészében behúz, tehát a kulcsszavai jók és a hosszuk is a kritériumoknak megfelelő. Ez azt jelenti, hogy 70 karaktert, vagy 6-8 szót nem halad meg a hosszuk. Ez segít SEO és olvashatóság szempontjából is jobb pozíciót elérni.

/Osztrozics Dóra – Timár Gigi - piacesprofit.hu/

Vissza

Hogyan lett egy ötletből „Az Év Honlapja”? – A FutureManagement útja

2025. 06. 02.
Egy weboldal, amiben nemcsak funkciók és pixelek, hanem munka, csapat és hit is van. "Az Év Honlapja 2024" elismerés számunkra nem csak egy díj, hanem visszaigazolása ann…
Bővebben

Digitalizáció: A jövő, ami már itt van

2025. 05. 28.
A digitalizáció mélyreható átalakulást hozott az ingatlanközvetítői piacon, amelyre a sikeres vállalatoknak gyorsan és rugalmasan kell reagálniuk. A Duna House esetében ez a válasz az i…
Bővebben

„Reményt is adunk, nem csak tudást” – Az SNI SULI forradalmasítja az érzékenyítést az online térben

2025. 05. 23.
Az alábbi interjúban az SNI SULI csapatával beszélgettünk, akik Magyarország első olyan online streaming platformját hozták létre, amely kifejezetten az ADHD-s, autista, diszlexiás és m…
Bővebben
További hírek