2018 és az azt követő időszak legfontosabb digitális marketing trendjei

2017-10-04

Ne januárban keresd a 2018-as marketing trendeket, mi már ma elhoztuk Neked! - A Honlapod a Holnapod!

  1. Az ügyfélközpontúság kiemelt szerepe a digitális átalakulás során
    A vállalatok számára ma az egyik legnagyobb kihívás a digitális átalakulás. A Gartner szerint 2020-ra a vállalatok közel 75 százaléka digitális lesz de csak 30 százalékuk lesz sikeres. Az átalakulás során kiemelt szerep jut a valódi ügyfélközpontú marketingnek. A piaci belépési korlát egyre alacsonyabb lesz. A globalizáció miatt a nagy nemzetközi vállalatok – fizikai megjelenés nélkül – benyomulnak a helyi piacokra. Itt a versenyt csak az nyerheti meg, aki jobban a fogyasztó testére tudja szabni a kommunikációt és az értékesítésre felajánlott termékeket és szolgáltatásokat.
     
  2. Real-time válasz a fogyasztói magatartásváltozásokra
    A digitális direkt marketingben észlelhető egy paradigmaváltás, ahol az eddigi kampány központú kommunikáció helyett a fogyasztó központi tevékenység kerül előtérbe. Ne feledjük, az ügyfelek egy része ma már állandóan online elérhető (always on), a valódi ügyfélközpontú kommunikáció azt jelenti, hogy azonnal reagálni tudunk a fogyasztói magatartásváltozásra, És eközben olyan olyan kontextuális adatokat tudunk figyelembe venni, amelyek korábban elképzelhetetlenek voltak:Hol van az ügyfél most? Milyen ez a hely? Milyen idő van? Milyen mobil eszközt aztán a használ az ügyfél?
     
  3. Fontos technikai újdonságok: okos órák, hordozható kütyük és a dolgok internete
    A dolgok internete – azaz az okos termékek összekapcsolása jelenti a technológiai forradalom következő lépcsőfokát. Ez a forradalom átrendezi, vagy adott esetben felborítja komplett iparágak szerkezetét, értékesítési láncokat és a verseny törvényeit. A digitális marketingben ez azt jelenti, hogy sokkal több releváns információ kerül a birtokomba. Kontextusális környezetben látjuk a fogyasztót, ezek mind hozzájárulnak a kommunikáció megváltoztatásához. Az új eszközökön keresztül pedig a vállalat közvetlenül kapcsolatba kerülhet az ügyféllel.
     
  4. Földrajzi beazonosíthatóság - geofencing, hely alapú marketing
    Igazából nem beszélhetünk ügyfélközpontú kommunikációról ha nem tudjuk hogy pillanatnyilag hol tartózkodik az ügyfelünk.  Ennek a mobil eszköznek az a lényege, hogy egy mobilos program segítségével egy földrajzi területet meg lehet jelölni és virtuális kerítéssel lehet körbekeríteni, ami persze globális helymeghatározáson alapul. Ha ezt a virtuális határvonalat egy olyan eszköz (jellemzően mobiltelefon) lépi át, amelynek a koordinátáit érzékeli a rendszer, akkor valamilyen akció történik: üzenetet küld a rendszer az eszközre, elindul egy alkalmazás, riasztást küld meghatározott telefonszámokra stb. Először a kereskedelem, illetve a biztonságtechnika látta meg benne a fantáziát. Az üzletek például az akcióikról, az árengedményeikről, az új, áruikról küldhetnek üzenetet a bolt közelében járó emberek telefonjára.
     
  5. Az ügyfélkapcsolati rendszerek (CRM) gyökeres átalakulása.
    Ma a legtöbb vállalati CRM elsősorban az üzleti tranzakció szemszögéből vizsgálja az ügyfeleket: vásárol vagy nem vásárol. Ez a fajta leegyszerűsítés nem ad valós képet.  A korábban felvázolt eszközök és technológiák lehetőséget adnak, hogy az ügyfélről részletesebb (emocionális, közösségi média megnyilvánulások) adatokat nyerjünk.

 

Eszes István - Az Év Honlapja Zsűri Elnöke, BGE - Egyetemi Tanár

Vissza

Teszteld a logód! Biztosan jó? – A logótervezés 4 aranyszabálya

2018. 05. 21.
Nemrégiben egy érdekes előadáson vettem részt a logókkal kapcsolatban. Az előadást Győr legendás kommunikátora Dusza András (a Kamarai Kommunikációs Klubban) tartotta, amit ezúton is na…
Bővebben

A social media stratégia 4 legfontosabb eleme

2018. 04. 10.
“Közösségi média hirdetések nélkül nem létezik tartalommarketing” – ezt igazolja az a tény is, hogy a social media kampányok eredményenkénti költsége a többi digi…
Bővebben

Az ütős marketing öt alapelve

2018. 03. 29.
Hogyan lehet elmondani 5 mondatban, hogy mi a marketing célja, hogyan legyen ütős és eredményes, és közben költséghatékony a kampányod? Ismerd meg John Jantsch szigszalag-marketing mode…
Bővebben
További hírek