2018 és az azt követő időszak legfontosabb digitális marketing trendjei

2017-10-04

Ne januárban keresd a 2018-as marketing trendeket, mi már ma elhoztuk Neked! - A Honlapod a Holnapod!

  1. Az ügyfélközpontúság kiemelt szerepe a digitális átalakulás során
    A vállalatok számára ma az egyik legnagyobb kihívás a digitális átalakulás. A Gartner szerint 2020-ra a vállalatok közel 75 százaléka digitális lesz de csak 30 százalékuk lesz sikeres. Az átalakulás során kiemelt szerep jut a valódi ügyfélközpontú marketingnek. A piaci belépési korlát egyre alacsonyabb lesz. A globalizáció miatt a nagy nemzetközi vállalatok – fizikai megjelenés nélkül – benyomulnak a helyi piacokra. Itt a versenyt csak az nyerheti meg, aki jobban a fogyasztó testére tudja szabni a kommunikációt és az értékesítésre felajánlott termékeket és szolgáltatásokat.
     
  2. Real-time válasz a fogyasztói magatartásváltozásokra
    A digitális direkt marketingben észlelhető egy paradigmaváltás, ahol az eddigi kampány központú kommunikáció helyett a fogyasztó központi tevékenység kerül előtérbe. Ne feledjük, az ügyfelek egy része ma már állandóan online elérhető (always on), a valódi ügyfélközpontú kommunikáció azt jelenti, hogy azonnal reagálni tudunk a fogyasztói magatartásváltozásra, És eközben olyan olyan kontextuális adatokat tudunk figyelembe venni, amelyek korábban elképzelhetetlenek voltak:Hol van az ügyfél most? Milyen ez a hely? Milyen idő van? Milyen mobil eszközt aztán a használ az ügyfél?
     
  3. Fontos technikai újdonságok: okos órák, hordozható kütyük és a dolgok internete
    A dolgok internete – azaz az okos termékek összekapcsolása jelenti a technológiai forradalom következő lépcsőfokát. Ez a forradalom átrendezi, vagy adott esetben felborítja komplett iparágak szerkezetét, értékesítési láncokat és a verseny törvényeit. A digitális marketingben ez azt jelenti, hogy sokkal több releváns információ kerül a birtokomba. Kontextusális környezetben látjuk a fogyasztót, ezek mind hozzájárulnak a kommunikáció megváltoztatásához. Az új eszközökön keresztül pedig a vállalat közvetlenül kapcsolatba kerülhet az ügyféllel.
     
  4. Földrajzi beazonosíthatóság - geofencing, hely alapú marketing
    Igazából nem beszélhetünk ügyfélközpontú kommunikációról ha nem tudjuk hogy pillanatnyilag hol tartózkodik az ügyfelünk.  Ennek a mobil eszköznek az a lényege, hogy egy mobilos program segítségével egy földrajzi területet meg lehet jelölni és virtuális kerítéssel lehet körbekeríteni, ami persze globális helymeghatározáson alapul. Ha ezt a virtuális határvonalat egy olyan eszköz (jellemzően mobiltelefon) lépi át, amelynek a koordinátáit érzékeli a rendszer, akkor valamilyen akció történik: üzenetet küld a rendszer az eszközre, elindul egy alkalmazás, riasztást küld meghatározott telefonszámokra stb. Először a kereskedelem, illetve a biztonságtechnika látta meg benne a fantáziát. Az üzletek például az akcióikról, az árengedményeikről, az új, áruikról küldhetnek üzenetet a bolt közelében járó emberek telefonjára.
     
  5. Az ügyfélkapcsolati rendszerek (CRM) gyökeres átalakulása.
    Ma a legtöbb vállalati CRM elsősorban az üzleti tranzakció szemszögéből vizsgálja az ügyfeleket: vásárol vagy nem vásárol. Ez a fajta leegyszerűsítés nem ad valós képet.  A korábban felvázolt eszközök és technológiák lehetőséget adnak, hogy az ügyfélről részletesebb (emocionális, közösségi média megnyilvánulások) adatokat nyerjünk.

 

Eszes István - Az Év Honlapja Zsűri Elnöke, BGE - Egyetemi Tanár

Vissza

Pályázatunk ’Kereskedelem’ kategóriája idén is várja a nevezőket!

2025. 11. 03.
A kereskedelmi piac itthon rendkívül telítetté vált. A versenybe szálló cégek közül azoknak van esélye kitűnni, akik hatékonyan megszólítják fogyasztóikat és sikeresen leegyszerűsítik a…
Bővebben

MEGHOSSZABBÍTVA! Még van lehetőséged nevezni ’Az Év Honlapja 2025’ pályázatra!

2025. 10. 31.
Lemaradtál a nevezési határidőről? Semmi gond – kaptál egy új esélyt! Tudjuk, mennyire pörgős az év vége – de ha van egy weboldalad, applikációd vagy digitális kampányod, a…
Bővebben

Pályázatunk ’Ipari weboldalak’ kategóriája idén is várja a nevezőket!

2025. 10. 20.
Az ipari szektor online kommunikációja gyakran elmarad a többi ágazatétól. Kategóriánk igyekszik támogatni azokat, akik ennek ellenére felépítették már digitális megjelenésüket, új…
Bővebben
További hírek