Mennyi idő alatt készül el egy profi weboldal?

2019-06-27

Egy-két hét, pár hónap? Mennyi lehet a reális idő, amíg egy honlap elkészül? Laikusként zavaró lehet, hogy egyes szolgáltatók 1-2 hetet, míg mások majdnem egy hónapot számolnak elkészülési időként – vajon mi lehet ennek az oka? 

Ahhoz, hogy a feltett kérdésre választ kaphassunk, először is végig kell néznünk mi szükséges egy honlap elkészítéséhez:

▪ Egységes, határozott márka

Ez kapásból nem egy egyszerű téma, nagyon sokan tévesen azt gondolják nem is kell nekik, mert a termékük, szolgáltatásuk annyira szuper, hogy az majd eladja magát.  Aki így gondolkodik, valószínűleg keserves tapasztalatokat fog még átélni, mert az ilyen stratégia olyan, mint vaktában lövöldözni. Ha nincs határozott elképzelésed arról kiknek szolgáltatsz, ha pusztán csak egy terméked/szolgáltatásod van és nincs mögötte semmi plusz, amivel megkülönböztethetővé válnál az összes többi szolgáltatótól/kereskedőtől, akkor nemcsak az eladási folyamat lesz nehézkes, de az áraidat is folyamatosan lefelé kell tolnod, hisz a többi versenytársad – akik szintén csak vaktában lövöldöznek – ugyanezt teszik.
Még rosszabb, ha valaki azt gondolja, csináltat egy mutatós logót és ezzel kész az arculata. A márkád nemcsak egy logó!

▪ Minőségi tartalom

1. Szolgáltatás leírása

Kiderül rögtön az oldaladról, hogy mit is szolgáltatsz? Amikor a látogató megérkezik az oldaladra, azonnal tudni fogja, miről szól a vállalkozásod? A kevesebb több – legyél lényegretörő. Legyen legalább egy, nem túl hosszú összetett mondatod, amiben meg tudod fogalmazni, miről szól a vállalkozásod. Klassz tud lenni egy jó mottó, ami esszenciája vállalkozásod küldetésének. 

Törekedj arra is, hogy ha olyan szolgáltatásod, terméked van, ami nem egyedi, a hangsúly azon legyen, mégis miben vagy más Te, a terméked, a szolgáltatásod, mint a többi – mitől leszel megjegyezhető? 

Vegyünk egy egyszerű példát – rengeteg pszichológus van a piacon, a szorongás, depresszió stb gyakori probléma, amivel fordulhatnak hozzájuk. Az viszont már egy megkülönböztető jegy, ha Te iskolai zaklatás okozta szorongás feloldásával foglalkozol.  

2. Edukáló jellegű tartalom

Mindegy, hogy az blog, vagy “csak” egy-egy szövegblokk, lásd el hasznos információkkal a látogatóid, tudjanak meg minél többet a szolgáltatásodról, a termékedről, miért hasznos az, miben segíted ügyfeleid. 

Egy sales-es tanfolyamon hallottam egy érdekes amerikai tanulmányról. Dr. Zakary Tormala, a Stanford egyetem professzora rávilágított, hogy nem elég pusztán a problémára fókuszálni, hogy milyen igényei vannak az ügyfélnek, mert mindenki más is ezt teszi, így fennáll a kockázat, hogy ugyanarra a problémára ugyanazt, vagy nagyon hasonló megoldást javasolsz. Tormala kutatásai igazolták, hogy az emberek azért döntésképtelenek, mert a sok hasonlóból egyszerűen képtelenek választani. Lásd fenti pszichológus példa: a kínálat nagy, a probléma általános, inkább nem választanak, ha nem jön velük szembe egy olyan téma, ami számukra fontos és konkrét. 

Törekedj arra, hogy találd meg az ügyfeled és közted lévő metszetet, ez lesz a Te hozzáadott értéked. Ez az érték menjen át az alábbi teszten:

  • Legyen fontos az ügyfelednek, vagy tudd fontossá tenni.
  • Legyen egyedi, vagy legalább egy egyedi vonása
  • Igazolható, azaz van már rá példád.

Nehéz olyasmit eladni, ami csak elméletben működik.

3. Blog

Amikor azt látom, hogy egy kezdő vállalkozó szépen elkészíti a honlapját, a blogra viszont jó, ha két cikket sikerült összekaparnia, nincsenek referenciái, kételkedni kezdek, hogy az illetőnek valóban van mondanivalója és tapasztalata is a témában.

Osztom azon marketingesek és vállalkozókat mentorálók véleményét, akik javasolják, hogy mielőtt valaki vállalkozásba kezd, szerezzen tapasztalatokat, próbálja ki magát az adott területen. A blogolás – például egy ingyenes oldalon, mint a Nők Lapja Cafe, Blog.hu stb. – is egy ilyen próba: mit tudsz kezdeni a témáddal, mennyire mozogsz benne otthonosan stb. Ha már eljutottál oda, hogy vállalkozz, és saját weboldalad legyen, apránként átmásolhatod a cikkeidet.

Ha szakmai tapasztalatod már van, de még nem vagy jártas a cikk írásban, akkor is javaslom, hogy addig ne fordulj webdesignerhez, amíg nincs meg fejben legalább 3-5 cikked, és azokat a cikkeket meg nem írod, mire elkészül a honlapod.

Olyan ritka eset is van, hogy nincs szükséged blogra. Ez esetben nagyon koncentráltan fókuszálj minden egyes oldalad tartalmi felépítésére, kulcsszavaira, hogy a Google és az egyéb keresők szeressék a honlapod, és feltétlenül dokumentáld valamilyen módon a munkádat. Hatásos lehet akár egy videó is, amiben bemutatod a munkafolyamatot, vagy az elkészült terméket használat közben, készíthetsz képeket is munka közben, vagy a munkaközegedről. Ha ügyfeleid is szerepelnek a képeken, mindenképp kérd az engedélyüket a publikáláshoz. 

4. Ügyfélvélemény

Szintén jól mutat minél több “Ügyfeleim mondták” bejegyzés is. Gyűjtsd céltudatosan a visszajelzéseket, jegyezd fel a spontán jövőket is. Ha még nincs ügyfélreferenciád, helyezd inkább a terméked, szolgáltatásaid előnyeire a fókuszt.

▪ Honlap stratégia

Ha profi honlapot akarsz készíteni, akkor nemcsak arra kell gondolnod, hogy milyen oldalak legyenek rajta, ott mi legyen a tartalom, hanem arra is, hogyan terelsz látogatókat a honlapodra, hogyan tartasz kapcsolatot a látogatóiddal, hogyan fogod árusítani a termékeidet, mivel fogod meg a látogatóidat, hogy rendszeres, visszatérő vásárlóid legyenek. Azért felesleges honlapot készíttetned, csak hogy legyen egy felület a virtuális térben, ahol kint van a neved meg a fotód.

 

És most lássuk, mennyi idő is kell ennek a megvalósításához:

Egy honlap elkészítése jóval azelőtt kezdődik, hogy designerhez fordulnál, és minél kialakultabb koncepciód van, annál gyorsabb a folyamat. Ha nem vagy tisztában saját márkád alapjaival, nincs a fejedben kialakult stratégia, akkor bármennyire is szuper koncepcióval áll elő egy designer, valahogy egyiket sem fogod a magadénak érezni, és kezdődik egy mindkettőtök számára kényelmetlen, végeláthatatlan email ping-pong, kínos hangvételű beszélgetések sora. Egy erőszakosabb designer meggyőzhet arról, hogy ezt vagy azt így kell és pont, még az is lehet, hogy igaza is lesz, de rossz lesz a szájízed, és nem fogod szeretni a honlapod.

Ha minden információ (szövegek, stratégia, gyönyörű képek) rendelkezésre áll, egy egyszerű honlap – például egy landing oldal – esetében elég lehet 1-2 hét, komplexebb, sok oldalas, sok funkciós, webshopos weboldalnál nyugodtan számolj több hét elkészülési idővel. 

Idő kell, míg a stratégiád vizuális formába kerül, ami a drótváz. Megbeszélitek, hogy az egyes tartalmi elemek milyen sorrendben kövessék egymást, hova kell mindenképpen cselekvésre ösztönző gomb, hova kerüljön a hírlevél feliratkozás stb. Ez után készül látványterv a honlapodról, majd maga a honlapod. Egy jó designer bevon a munkafolyamatba, ellenőrzi, hogy az Neked is tetszik-e, jól értelmezted-e a stratégiát stb. 

Javaslom, hogy olyan időszakot jelölj ki az életedben a honlap készítésre, amikor nem mész nyaralni, nincs tele a naptárad családi szülinapokkal, jeles eseményekkel, és ha még beosztottként is dolgozol, nem várható csúcs a munkádban sem. Számtalan olyan pont van a folyamat során, amikor véleményezned kell az elkészült munkát, ezért olyan fontos, hogy tudj rá kellő mennyiségű időt szánni.

/Forrás: https://palffymagdi.hu/

Vissza

Díjátadó képek

2019. 12. 03.
18. alkalommal került megrendezésre az online marketingkommunikációs szakma legrangosabb hazai eseménye, Az Év Honlapja pályázat. A Magyar Marketing Szövetség és az Internet Marketing T…
Bővebben

Íme 2019 legjobb honlapjai!

2019. 11. 28.
18. alkalommal került megrendezésre az online marketingkommunikációs szakma legrangosabb hazai eseménye, Az Év Honlapja pályázat. A Magyar Marketing Szövetség és az Internet Marketing T…
Bővebben

Lezárult Az Év Honlapja nevezési időszaka

2019. 11. 07.
Véget ért 'Az Év Honlapja' pályázat nevezési időszaka tegnap éjfélkor. 182 látványos honlap, applikáció kreatív és technológiai megoldás és marketing kampány érkezett összesen 2…
Bővebben
További hírek