GYIK a weboldalon

2019-07-10

Egy gyakran ismételt kérdések (GYIK) oldal nem csak annyit kínál a felhasználók számára, hogy választ ad néhány kérdésre. Ez egy olyan része a weboldaladnak, ahol a gyakori felhasználói aggodalmakra reagálhatsz, kérdésekre válaszolhatsz. Itt nem azt kell elmondanod, amit egy rólunk oldalon: nem a céged mutatod be. A GYIK alapvetően a részletekkel foglalkozik. Itt találhatnak választ az emberek a termékeiddel vagy üzleti működéseddel kapcsolatban.

Ez lehet az első pont, ahol kapcsolatba lépsz a felhasználókkal, amikor kérdéseik merülnek fel. Így nem kell egyből az ügyfélszolgálatnak feltenni azokat. Segítséget nyújt az embereknek a vevői út minden szakaszában, legyen szó a megfontolásról, vagy már egy meglévő ügyfél problémájának megoldásáról. Röviden tehát a GYIK csökkenti az online vásárlás, rendelés során jelentkező felhasználói bizonytalanságot.

 

  • Ha webáruházad van, akkor olyan kérdésekre is választ ad, amire a termékoldalaidon nem találnak megnyugtató választ a felhasználók. 
  • Csökkenti az ügyfélszolgálatra nehezedő terheket azzal, hogy  a tipikus vevői kérdésekre válaszol.
  • Segíthet a SEO-erőfeszítéseidben. 
  • Bizalmat építhetsz vele, ha megfelelően közvetíti a szakértelmedet. 
  • Kreatív válaszokkal lenyűgözheted a közönségedet. 
  • Proaktív módon megelőzheted vele a fogyasztói panaszokat és a negatív visszajelzéseket.

 

Milyen kérdések merülnek fel a fogyasztókban?

Ha nincs forrásod a kérdésekre, vagy nem jut eszedbe semmi, akkor nézz körül a konkurencia oldalain, fusd át a termékértékeléseket, esetleg fórumokon, máshol felbukkanó hozzászólásokból meríts ötletet ahhoz, hogy mit akarnak megtudni az emberek. Amikor felmerül egy kérdés a GYIK számára, akkor mindig gondold át azt a fontossága, hasznossága alapján, és hogy vajon milyen lehetőségeket kínál arra, hogy a kérdésből egy olyan útra lépjen a látogató, ami elvezet egy konverzióhoz vagy más aktivitáshoz. 

Ha már van egy hosszú listád a kérdésekből, akkor azokat csoportosítsd témák szerint. Ez megkönnyíti a felhasználók számára a navigációt az oldalon, azaz, hogy könnyebben megtalálják, amit keresnek.

Hogyan adjunk válaszokat?

Ki kell fejezned a válaszokban a szakértelmed és a profizmusod, de úgy, hogy ne adj többet a közönségednek, mint amennyire feltétlenül szükségük van. 

Elsősorban a világos és egyszerű kommunikációra összpontosíts, és csak utána a céljaidra, amit el akarsz érni a válasszal. Egy felmerülő aggodalmat próbálsz eloszlatni a vásárlással kapcsolatban? Edukálni akarod az embereket egy termékedről?
Egy problémát oldanál meg a terméked kapcsán? Előnyös, ha képeket és fotókat is használsz a GYIK-ban, ha jól kiegészítik a válaszod. Amennyiben a márkád építéséhez hozzájárul, akkor egy kis egyéni hangvételt is belevihetsz a válaszokba, mert az sokszor bejön az embereknek. És persze feldobhatsz néhány vicces kérdést és választ is.
Végül pedig ne hagyd ki azt a ziccert, hogy egy call to actionnal zárod a választ, ami betereli a tölcsérbe a felhasználót. 

Hol helyezkedjen el a GYIK a weboldalamon?

Ha termékeket vagy szolgáltatásokat kínálsz, melyek rengeteg kérdést generálhatnak, akkor a legjobb, ha már a főoldaladon is szerepel menüpontként a GYIK, amiről egy link vezet az oldalra. Ezzel enyhítheted az emberek vásárlással kapcsolatos bizonytalanságát. Ha nem akarod ezzel terhelni a menüt, akkor a láblécben is elhelyezhető a GYIK-ra mutató link.

Ha a legtöbbet akarod kihozni a GYIK-ből, akkor felfedezhetőnek kell lennie, mégpedig ott, ahol a legfontosabb a látogatók számára a vásárlói úton: tehát amikor megfontolják a vásárlást vagy amikor a már meglévő ügyfelek kapcsolatba akarnak lépni veled. 

 

/blog.webshark.hu/

Vissza

Hogyan lett egy ötletből „Az Év Honlapja”? – A FutureManagement útja

2025. 06. 02.
Egy weboldal, amiben nemcsak funkciók és pixelek, hanem munka, csapat és hit is van. "Az Év Honlapja 2024" elismerés számunkra nem csak egy díj, hanem visszaigazolása ann…
Bővebben

Digitalizáció: A jövő, ami már itt van

2025. 05. 28.
A digitalizáció mélyreható átalakulást hozott az ingatlanközvetítői piacon, amelyre a sikeres vállalatoknak gyorsan és rugalmasan kell reagálniuk. A Duna House esetében ez a válasz az i…
Bővebben

„Reményt is adunk, nem csak tudást” – Az SNI SULI forradalmasítja az érzékenyítést az online térben

2025. 05. 23.
Az alábbi interjúban az SNI SULI csapatával beszélgettünk, akik Magyarország első olyan online streaming platformját hozták létre, amely kifejezetten az ADHD-s, autista, diszlexiás és m…
Bővebben
További hírek