GYIK a weboldalon

2019-07-10

Egy gyakran ismételt kérdések (GYIK) oldal nem csak annyit kínál a felhasználók számára, hogy választ ad néhány kérdésre. Ez egy olyan része a weboldaladnak, ahol a gyakori felhasználói aggodalmakra reagálhatsz, kérdésekre válaszolhatsz. Itt nem azt kell elmondanod, amit egy rólunk oldalon: nem a céged mutatod be. A GYIK alapvetően a részletekkel foglalkozik. Itt találhatnak választ az emberek a termékeiddel vagy üzleti működéseddel kapcsolatban.

Ez lehet az első pont, ahol kapcsolatba lépsz a felhasználókkal, amikor kérdéseik merülnek fel. Így nem kell egyből az ügyfélszolgálatnak feltenni azokat. Segítséget nyújt az embereknek a vevői út minden szakaszában, legyen szó a megfontolásról, vagy már egy meglévő ügyfél problémájának megoldásáról. Röviden tehát a GYIK csökkenti az online vásárlás, rendelés során jelentkező felhasználói bizonytalanságot.

 

  • Ha webáruházad van, akkor olyan kérdésekre is választ ad, amire a termékoldalaidon nem találnak megnyugtató választ a felhasználók. 
  • Csökkenti az ügyfélszolgálatra nehezedő terheket azzal, hogy  a tipikus vevői kérdésekre válaszol.
  • Segíthet a SEO-erőfeszítéseidben. 
  • Bizalmat építhetsz vele, ha megfelelően közvetíti a szakértelmedet. 
  • Kreatív válaszokkal lenyűgözheted a közönségedet. 
  • Proaktív módon megelőzheted vele a fogyasztói panaszokat és a negatív visszajelzéseket.

 

Milyen kérdések merülnek fel a fogyasztókban?

Ha nincs forrásod a kérdésekre, vagy nem jut eszedbe semmi, akkor nézz körül a konkurencia oldalain, fusd át a termékértékeléseket, esetleg fórumokon, máshol felbukkanó hozzászólásokból meríts ötletet ahhoz, hogy mit akarnak megtudni az emberek. Amikor felmerül egy kérdés a GYIK számára, akkor mindig gondold át azt a fontossága, hasznossága alapján, és hogy vajon milyen lehetőségeket kínál arra, hogy a kérdésből egy olyan útra lépjen a látogató, ami elvezet egy konverzióhoz vagy más aktivitáshoz. 

Ha már van egy hosszú listád a kérdésekből, akkor azokat csoportosítsd témák szerint. Ez megkönnyíti a felhasználók számára a navigációt az oldalon, azaz, hogy könnyebben megtalálják, amit keresnek.

Hogyan adjunk válaszokat?

Ki kell fejezned a válaszokban a szakértelmed és a profizmusod, de úgy, hogy ne adj többet a közönségednek, mint amennyire feltétlenül szükségük van. 

Elsősorban a világos és egyszerű kommunikációra összpontosíts, és csak utána a céljaidra, amit el akarsz érni a válasszal. Egy felmerülő aggodalmat próbálsz eloszlatni a vásárlással kapcsolatban? Edukálni akarod az embereket egy termékedről?
Egy problémát oldanál meg a terméked kapcsán? Előnyös, ha képeket és fotókat is használsz a GYIK-ban, ha jól kiegészítik a válaszod. Amennyiben a márkád építéséhez hozzájárul, akkor egy kis egyéni hangvételt is belevihetsz a válaszokba, mert az sokszor bejön az embereknek. És persze feldobhatsz néhány vicces kérdést és választ is.
Végül pedig ne hagyd ki azt a ziccert, hogy egy call to actionnal zárod a választ, ami betereli a tölcsérbe a felhasználót. 

Hol helyezkedjen el a GYIK a weboldalamon?

Ha termékeket vagy szolgáltatásokat kínálsz, melyek rengeteg kérdést generálhatnak, akkor a legjobb, ha már a főoldaladon is szerepel menüpontként a GYIK, amiről egy link vezet az oldalra. Ezzel enyhítheted az emberek vásárlással kapcsolatos bizonytalanságát. Ha nem akarod ezzel terhelni a menüt, akkor a láblécben is elhelyezhető a GYIK-ra mutató link.

Ha a legtöbbet akarod kihozni a GYIK-ből, akkor felfedezhetőnek kell lennie, mégpedig ott, ahol a legfontosabb a látogatók számára a vásárlói úton: tehát amikor megfontolják a vásárlást vagy amikor a már meglévő ügyfelek kapcsolatba akarnak lépni veled. 

 

/blog.webshark.hu/

Vissza

Miért fontos a blockchain technológia?

2024. 03. 27.
Manapság egyre több blokklánc alapú technológiával találkozhatunk, ilyen például a Blockchain kategória győztese, a Cryptoscan is. Egy dolog biztos, számos területen tör előre töretlenü…
Bővebben

"Az elsődleges és legfontosabb szempont az alkalmazás felhasználóbarát megjelenése"

2024. 03. 26.
A CryptoScan egy fiatalos csapat, akik először indultak a pályázaton, de máris hatalmas sikert értek el. Olyan felhasználóbarát alkalmazást akartak létrehozni, aminek a kezelése magától…
Bővebben

"Fontos az egyediség és a jó tartalom."

2024. 03. 21.
A REALTHERM Kft. olyan partnert választott, aki képes olyan weboldalt létrehozni, mely tükrözi a gyár modernitását és  helyét a piacon. A Cstudios csapatának projektvezetője, Vanye…
Bővebben
További hírek