Hogyan működik a SEO szövegírás? - 2.rész

2019-08-22
Arról, hogy mit jelent a minőség, sokaknak csak egy homályos elképzelése van, ami nem feltétlenül egyezik azzal, amit a Google gondol róla. Tehát a kérdés, hogy készítsünk jó minőségű tartalmat a SEO szövegírás során, amit a Google is annak tart?

MIÉRT KELL JÓ MINŐSÉGŰ TARTALMAT KÉSZÍTENI?

Olyannyira fontos a Google számára a minőségi tartalom, hogy még magyarul is megfogalmazta az Értékes tartalom létrehozásának szabályait, amelyeket a linkelt oldalon el is olvashatsz. Mi annyit azért hozzátennénk, hogy a Google számára ez azért olyan fontos, mert a felhasználói élményt tartja szem előtt, és a lehető legjobban akarja kiszolgálni a látogatóit, vagyis a válasz tulajdonképpen az lesz: a felhasználók miatt fontos a minőségi tartalom. A Google-nek azért van a folyamatban komoly szerepe, mert ő bírálja el a tartalmunkat, ő mondja meg, hogy az jó minőségű vagy sem. Utálhatjuk ezért, azonban egyelőre a látogatóink jelentős részét még mindig ő hozza a weboldalunkra, így kénytelenek vagyunk igazodni hozzá. Magyarországon különösen nagy a Google dominanciája, gyakorlatilag egyedüli szereplőként uralja a keresőpiacot, és ez egy darabig nem is fog megváltozni.

MI SZÁMÍT JÓ MINŐSÉGŰ TARTALOMNAK?

A Google ezt az Útmutató webmestereknek című oldalán osztja meg. Itt egy bulletpointos listában köntörfalazás nélkül felsorolja, hogy mi az, amit nem akar látni a találati listájára helyezett weboldalakon.

“Nyújtson olyan információt a látogatóknak, amilyet keresnek! Igyekezzen jó minőségű tartalmat elhelyezni oldalain, különösen a főoldalon. Ez a legfontosabb feladat. Ha az oldalak hasznos információt nyújtanak, a tartalomra sok látogató lesz kíváncsi, és a webmesterek is szívesebben fognak hivatkozni a webhelyre. Egy hasznos és információban gazdag webhely olyan oldalakból áll, amelyek világosan és pontosan meghatározott témával rendelkeznek. Gondolja át, milyen szavakkal kereshetnek rá más felhasználók a webhelyre, és használja ezeket a szavakat saját webhelyén.”

A Google-nél hús-vér emberek minősítenek egy-egy weboldalt, és így igazítanak az algoritmuson, hogy az be tudja azonosítani a weboldalak minőségét. Ez a minősítés egyébként a már többször kiszivárgott Quality Rater Guidelines alapján történik, mely meghatározza a jó és a rossz minőség pontos jellemzőit. A linken olvasható egy alapos összefoglaló angolul, azonban a lényeg az lenne: Szakértői szinten írj! Figyelj a felhasználói élményre! Törekedj kielégítő mennyiségű tartalom készítésére! Hivatkozzál más releváns és hiteles forrásokra! Legyen megtalálható a weboldaladon a fizikai elérhetőséged! Rendszeresen frissítsd a tartalmat!

A SZÖVEG ELHELYEZÉSE ÉS FORMÁZÁSA

Nem csak a szavak, kifejezések számítanak a keresőoptimalizálás szempontjából, hanem az is, hogy hogyan és hova helyezzük a szövegeket az oldalon. A keresők tisztában vannak azzal, hogy melyek az oldal értékesebb részei. Ezért jó, ha megtöltjük az oldalon a kenyérszövegnek szánt helyet, és kulcsszavaink nem a láblécbe vagy az oldalsó részekre kerülnek.

Forrás: https://webshark.hu/gyik/hogyan-mukodik-seo-szovegiras/
Vissza

Díjátadó képek

2019. 12. 03.
18. alkalommal került megrendezésre az online marketingkommunikációs szakma legrangosabb hazai eseménye, Az Év Honlapja pályázat. A Magyar Marketing Szövetség és az Internet Marketing T…
Bővebben

Íme 2019 legjobb honlapjai!

2019. 11. 28.
18. alkalommal került megrendezésre az online marketingkommunikációs szakma legrangosabb hazai eseménye, Az Év Honlapja pályázat. A Magyar Marketing Szövetség és az Internet Marketing T…
Bővebben

Lezárult Az Év Honlapja nevezési időszaka

2019. 11. 07.
Véget ért 'Az Év Honlapja' pályázat nevezési időszaka tegnap éjfélkor. 182 látványos honlap, applikáció kreatív és technológiai megoldás és marketing kampány érkezett összesen 2…
Bővebben
További hírek