Snapchat őrület- a „sexting”-től való félelem

2014-03-17

A Snapchat egy olyan mobilalkalmazás, amely lehetővé teszi a fotók megosztását ismerőseiddel úgy, hogy azok szabályozható időn belül eltűnjenek. Nem kell felfedned a kilétedet, és az üzeneteid visszakereshetetlenek.

A Snapchat kezdetben a felhasználók számát tekintve igen csekéllyel büszkélkedhetett, ám hónapok alatt százezres létszámra küzdötte fel magát. Mára már elérte az 50 milliós ügyfélszámot. Eleinte a tinédzserek körében volt kedvelt, ezt az is bizonyítja, hogy az applikációt a tanítási időben (reggel 9 és délután 3 között) preferálták leginkább. Hiszen a Snapchat nincs letiltva az iskolák rendszerében, és bizonyíték nélkül üzenhetnek egymásnak.

A Snapchat, Uyan Evan Spiegel, mindössze 23 éves vezérigazgatója koordinálásával, a Facebook három nagy baklövését kihasználva tör az élre. A Facebookkal ellentétben a Snapchat sokkal intimebb és egyedibb, hiszen csak azokra az emberekre összpontosít, akik a telefonkönyvünkben megtalálhatók, tehát megment azoktól a szituációktól, hogy olyan emberekkel kelljen szót váltanunk, akikkel nem szeretnénk és nem is szoktunk.

Persze miért is ne rejtene veszélyeket?! Az erényeiből kifolyólag lehetővé teszi a pornográf képek megosztását is, hiszen a képek, videók a megtekintés után törlődnek és mindenféle felelősség nélkül válthatnak üzenetet egymás közt a felhasználók, (megfeledkezve az okostelefonok screenshot funkciójáról) amely borzasztó nagy félelmet vált ki a szülőkből.

Mára már a felnőttek körében hasonló mértékben közkedvelt, mint a fiatalabb generációnál. Az app naponta 400 millió kép és videó küldését asszisztálja, ami azt jelenti, hogy meghaladja a Facebook és Instagram forgalmát együttvéve. Ebből kifolyólag nem meglepő az, hogy Zuckerberg 3 millió dollárt is hajlandó lenne fizetni az alkalmazásért.

A Snapchat ingyenes, egyelőre a hírek szerint semmiféle bevételt nem termel a cégnek, startupok mecénásai finanszírozzák költségeit. Ha nincs honorárium, miért kell a Facebooknak? A tinédzserek körében egyre veszít a népszerűségéből a Snapchat elterjedésének következtében, viszont a Facebook egyeduralomra tör, és ehhez az összes korosztályt le kell fednie. Nem hagyhatja, hogy bármilyen kezdeményezés gyengítse a pozícióját.

Bár a Snapchat a vezető Social média sorában csak a negyedik helyen áll, de mindenképp elismerésre méltó, hogy ilyen rövid idő alatt (2011 Szeptemberétől napjainkig) ekkora versenytársakkal tudott harcba szállni (Facebook, Twitter, Instagram), és minden esélye megvan arra, hogy a következő közösségimédia-sikersztori babérjaira törjön.

Vissza

Mire figyeljünk oda, ha webshopot indítunk -1. rész

2020. 01. 17.
Ha webshopot szeretnénk felépíteni fontos, hogy az oldalunk könnyen kezelhető és felhasználóbarát legyen, mivel ezek a tényezők is hatással lehetnek a potenciális vásárlókra.  &nbs…
Bővebben

A jó SEO titkai

2020. 01. 15.
Az SEO, vagy más néven keresőoptimalizálás, illetve az SEM, vagyis keresőmarketing az online marketingben talán leggyakrabban használt két kifejezés, amelyeket gyakran tévesen szinonima…
Bővebben

Díjátadó képek

2019. 12. 03.
18. alkalommal került megrendezésre az online marketingkommunikációs szakma legrangosabb hazai eseménye, Az Év Honlapja pályázat. A Magyar Marketing Szövetség és az Internet Marketing T…
Bővebben
További hírek