Érvek a chatbotok mellett

2020-02-03

A chatbotok a mesterséges intelligencia segítségével tartják a kapcsolatot az ügyfelek és a cég vagy márka között, ezáltal gördülékenyebbé téve a kommunikációt. Az előre megírt parancssorok alapján a botok az év 365 napján, a nap 24 órájában állnak rendelkezésünkre, ezáltal valós időben történik az írott kommunikáció, valós személy beavatkozása nélkül.

A botok használatának előnyei:

  • Manapság az emberek nagy többsége az online felületeken, vagy appokon keresztül kommunikál, így a chatbotok helyes használatával emberek széles körét lehet elérni.
  • Rengeteg időt, illetve pénzt lehet spórolni azáltal, hogy az emberi és anyagi erőforrásokat csökkenti a chatbotok használata. Nincs szükség egy 0-24-es ügyfélszolgálati munkatársra, aki a bejövő kérdésekre, üzenetekre válaszol, hanem megoldja helyettük a bot, amely képes alapfeladatokat elvégezni.
  • Amellett, hogy magunknak időt spórolunk, az ügyfelek is gyorsabban jutnak információhoz, azáltal, hogy nem kell a böngészőben keresgélniük, hanem kulcsszó alapján a chatbot válaszol.
  • A chatbotok képesek a tanulásra, folyamatos fejlődésre.
  • Mivel nem valós személyekről beszélünk, így korlátlan számú ügyfélnek képesek válaszolni egyidejűleg.

 

Felhasználási területek:

  • Webáruházaknál történő értékesítés
  • Foglalások (asztalfoglalás, szobafoglalás, repülőjegy foglalása stb.)
  • Rendelések felvétele pl. étteremnél, taxitársaságnál
  • Weboldalaknál egyszerűbb információadás, segítségnyújtás
  • Promóciók eljuttatása az ügyfelekhez

 

Chatbotok a marketingben

A chatbotok képesek személyes üzeneteket küldeni ügyfeleink számára, ezáltal növelhetjük a cégünk vagy márkánk iránti elköteleződést. Emellett az új, minősített leadek begyűjtésével időt spórolhatunk meg és olyan ajánlatot tehetünk ügyfeleink számára, amelyekre valóban szükségük van.

2020. március 4-től azonban a Facebook korlátozza a chatbotok használatát a Messengeren, így marketingcélokra ezután csak korlátozottan tudjuk használni. Így tehát a reklámüzeneteket az interakció során 24 órán belül lehetséges csak kiküldeni az ügyfelek számára, emellett a legutolsó interakció után 24 órával már csak fizetett üzenetet küldhetünk.

Vissza

Hogyan lett egy ötletből „Az Év Honlapja”? – A FutureManagement útja

2025. 06. 02.
Egy weboldal, amiben nemcsak funkciók és pixelek, hanem munka, csapat és hit is van. "Az Év Honlapja 2024" elismerés számunkra nem csak egy díj, hanem visszaigazolása ann…
Bővebben

Digitalizáció: A jövő, ami már itt van

2025. 05. 28.
A digitalizáció mélyreható átalakulást hozott az ingatlanközvetítői piacon, amelyre a sikeres vállalatoknak gyorsan és rugalmasan kell reagálniuk. A Duna House esetében ez a válasz az i…
Bővebben

„Reményt is adunk, nem csak tudást” – Az SNI SULI forradalmasítja az érzékenyítést az online térben

2025. 05. 23.
Az alábbi interjúban az SNI SULI csapatával beszélgettünk, akik Magyarország első olyan online streaming platformját hozták létre, amely kifejezetten az ADHD-s, autista, diszlexiás és m…
Bővebben
További hírek