Érvek a chatbotok mellett

2020-02-03

A chatbotok a mesterséges intelligencia segítségével tartják a kapcsolatot az ügyfelek és a cég vagy márka között, ezáltal gördülékenyebbé téve a kommunikációt. Az előre megírt parancssorok alapján a botok az év 365 napján, a nap 24 órájában állnak rendelkezésünkre, ezáltal valós időben történik az írott kommunikáció, valós személy beavatkozása nélkül.

A botok használatának előnyei:

  • Manapság az emberek nagy többsége az online felületeken, vagy appokon keresztül kommunikál, így a chatbotok helyes használatával emberek széles körét lehet elérni.
  • Rengeteg időt, illetve pénzt lehet spórolni azáltal, hogy az emberi és anyagi erőforrásokat csökkenti a chatbotok használata. Nincs szükség egy 0-24-es ügyfélszolgálati munkatársra, aki a bejövő kérdésekre, üzenetekre válaszol, hanem megoldja helyettük a bot, amely képes alapfeladatokat elvégezni.
  • Amellett, hogy magunknak időt spórolunk, az ügyfelek is gyorsabban jutnak információhoz, azáltal, hogy nem kell a böngészőben keresgélniük, hanem kulcsszó alapján a chatbot válaszol.
  • A chatbotok képesek a tanulásra, folyamatos fejlődésre.
  • Mivel nem valós személyekről beszélünk, így korlátlan számú ügyfélnek képesek válaszolni egyidejűleg.

 

Felhasználási területek:

  • Webáruházaknál történő értékesítés
  • Foglalások (asztalfoglalás, szobafoglalás, repülőjegy foglalása stb.)
  • Rendelések felvétele pl. étteremnél, taxitársaságnál
  • Weboldalaknál egyszerűbb információadás, segítségnyújtás
  • Promóciók eljuttatása az ügyfelekhez

 

Chatbotok a marketingben

A chatbotok képesek személyes üzeneteket küldeni ügyfeleink számára, ezáltal növelhetjük a cégünk vagy márkánk iránti elköteleződést. Emellett az új, minősített leadek begyűjtésével időt spórolhatunk meg és olyan ajánlatot tehetünk ügyfeleink számára, amelyekre valóban szükségük van.

2020. március 4-től azonban a Facebook korlátozza a chatbotok használatát a Messengeren, így marketingcélokra ezután csak korlátozottan tudjuk használni. Így tehát a reklámüzeneteket az interakció során 24 órán belül lehetséges csak kiküldeni az ügyfelek számára, emellett a legutolsó interakció után 24 órával már csak fizetett üzenetet küldhetünk.

Vissza

Hiteles információ, digitális támogatás – így segít a Semmelweis HELP az egészségtudatosságban

2025. 04. 29.
A Semmelweis HELP nem csupán egy egészségügyi alkalmazás – hanem a hitelesség, a digitalizáció és a társadalmi hasznosság találkozása. Az „Az Év Honlapja” díj egyik ki…
Bővebben

A matek lehet élmény – mi ezt bebizonyítjuk!

2025. 04. 29.
Az iMatek.hu forradalmasítja a matematikaoktatást: játékos, digitális formában hozza közelebb a tanulókat a számok világához. A platform különösen a vizuális és logikus gondolkodás fejl…
Bővebben

Greenroom: Új hullám a B2B marketingben

2025. 04. 29.
A Greenroom marketingügynökség weboldala merész újítást hozott a B2B kommunikáció világába: szakít a megszokott sémákkal, és egyedi koncepcióval, a szörfösök „greenroom” pil…
Bővebben
További hírek