Érvek a chatbotok mellett

2020-02-03

A chatbotok a mesterséges intelligencia segítségével tartják a kapcsolatot az ügyfelek és a cég vagy márka között, ezáltal gördülékenyebbé téve a kommunikációt. Az előre megírt parancssorok alapján a botok az év 365 napján, a nap 24 órájában állnak rendelkezésünkre, ezáltal valós időben történik az írott kommunikáció, valós személy beavatkozása nélkül.

A botok használatának előnyei:

  • Manapság az emberek nagy többsége az online felületeken, vagy appokon keresztül kommunikál, így a chatbotok helyes használatával emberek széles körét lehet elérni.
  • Rengeteg időt, illetve pénzt lehet spórolni azáltal, hogy az emberi és anyagi erőforrásokat csökkenti a chatbotok használata. Nincs szükség egy 0-24-es ügyfélszolgálati munkatársra, aki a bejövő kérdésekre, üzenetekre válaszol, hanem megoldja helyettük a bot, amely képes alapfeladatokat elvégezni.
  • Amellett, hogy magunknak időt spórolunk, az ügyfelek is gyorsabban jutnak információhoz, azáltal, hogy nem kell a böngészőben keresgélniük, hanem kulcsszó alapján a chatbot válaszol.
  • A chatbotok képesek a tanulásra, folyamatos fejlődésre.
  • Mivel nem valós személyekről beszélünk, így korlátlan számú ügyfélnek képesek válaszolni egyidejűleg.

 

Felhasználási területek:

  • Webáruházaknál történő értékesítés
  • Foglalások (asztalfoglalás, szobafoglalás, repülőjegy foglalása stb.)
  • Rendelések felvétele pl. étteremnél, taxitársaságnál
  • Weboldalaknál egyszerűbb információadás, segítségnyújtás
  • Promóciók eljuttatása az ügyfelekhez

 

Chatbotok a marketingben

A chatbotok képesek személyes üzeneteket küldeni ügyfeleink számára, ezáltal növelhetjük a cégünk vagy márkánk iránti elköteleződést. Emellett az új, minősített leadek begyűjtésével időt spórolhatunk meg és olyan ajánlatot tehetünk ügyfeleink számára, amelyekre valóban szükségük van.

2020. március 4-től azonban a Facebook korlátozza a chatbotok használatát a Messengeren, így marketingcélokra ezután csak korlátozottan tudjuk használni. Így tehát a reklámüzeneteket az interakció során 24 órán belül lehetséges csak kiküldeni az ügyfelek számára, emellett a legutolsó interakció után 24 órával már csak fizetett üzenetet küldhetünk.

Vissza

Hogyan válassz megfelelő domain nevet?

2021. 09. 09.
Fontos, hogy jól megfontolt, alaposan átgondolt döntés legyen, amit hosszú távon alkalmazhatsz, és később sem fogsz megbánni. Legyen könnyen leírható, 2-3 szónál ne legyen több, és ami…
Bővebben

Semmelweis Egyetem - az oktatás, kutatás és betegellátás honlapja

2021. 09. 07.
Már megy a 2021-es 'Az Év Honlapja' pályázatra a nevezés! Október 14-ig lehet benyújtani a pályázatokat! Ha még mindig nem neveztetek, ne habozzatok! Olvassátok el a Semmelweis…
Bővebben

Valami új, mégis már ismert: új kategóriánk, az Ipari weboldalak

2021. 08. 31.
‘Az Év Honlapja’ a 2021-es évben jubileumi születésnapját ünnepelve 2 új kategóriával bővült, amelyből az egyik az Ipari weboldalak!
Bővebben
További hírek