Hogyan legyen mobilbarát weboldalunk?

2020-02-18

Az okostelefonok elterjedésével megnőtt a felhasználók mobilon való böngészésének száma, ezáltal a mobilon való weboldalak látogatottsága is az utóbbi időben, így lényeges, hogy weboldalunkat mobilra is optimalizáljuk, ezáltal növelve a falhasználói élményt. A mobilbarát weboldal elkészítése nem csak azért fontos, hogy növeljük a felhasználók számát, hanem mert 2015. április 21-től már a Google is előbbre sorolja általa weboldalunkat.

Egy weboldalt akkor nevezünk mobilbarátnak, ha a szöveg, illetve kép elforgatás, kicsinyítés és nagyítás nélkül is jól látható és olvasható a kisebb kijelzőn is.

Az alábbi 3 dolog segít, hogy oldalunkat mobilbaráttá tegyük:

Reszponzív weboldal

A módszer során a korábbi weboldalunk kinézetét lecseréljük egy reszponzív dizájnra/sablonra, ezáltal a weboldal ugyanúgy jelenik meg asztali számítógépen, laptopon, mobilon stb. keresztül is a felhasználó számára. A reszponzív dizájn tehát rugalmasan alkalmazkodik az eszköz kijelzőjének méretéhez és felbontásához ugyanazon url és html használatával. Alkalmazásával csökkenthetjük a visszafordulási arányt, illetve növelhetjük weboldalunk gyorsaságát, amellett, hogy az erőforrásigény is csökken. A reszponzív weboldalak használata hosszútávon gazdaságosabb, megosztásuk egyszerűbb az azonos url miatt. Ahhoz, hogy teszteljük weboldalunk reszponzív-e, elég, ha kijelzőnk méretét kicsinyítjük, így láthatjuk, hogy hogyan változik a kinézete.

Dinamikus kiszolgálás (dynamic serving)

Dinamikus kiszolgálás során a weboldal a felhasználó által használt böngészőhöz igazítva jelenik meg, azonos URL, de eltérő html alatt. Ennek segítségével különböző oldalsablonokat készíthetünk a különböző eszközökre. A reszponzív dizájnhoz hasonlóan ezek az oldalak is könnyen megoszthatók és kevés a betöltődési idejük, emellett egyszerűbb változtatni, hiszen a változtatás csak egy adott verziót érint.

Elkülönített URL-el megvalósított weboldal (fully separated)

A dinamikus kiszolgáláshoz hasonlóan, itt is a böngésző alapján jelenik meg a weboldal, azonban ennél a módszernél a html és az url is változik, tehát több különálló weboldalt tartunk fent a különböző eszközökre optimalizálva. A reszponzív weboldalnál sokkal magasabbak a költségei, viszont nagyméretű weboldal esetében érdemes ezt használni, hiszen egyszerűbb a változtatás.

Forrás: https://elemzeskozpont.hu/vallalkozas/mobilbarat-weboldal-keszites-hogyan-optimalizaljuk

Vissza

Interjú a Mr. Alkohol csapatával

2025. 12. 12.
A Mr. Alkohol mindössze öt éve jelent meg a piacon, mégis olyan lendülettel és szemlélettel építi jelenlétét, mintha évtizedes tapasztalat állna mögötte. A csapat nem csupán egy webshop…
Bővebben

Hogyan épít a honlapod közösséget?

2025. 12. 12.
A digitális jelenlét ma már nem csupán információ átadásról szól: a sikeres honlapok valódi közösségi terekké válnak. A felhasználók ma már nem csak látogatók, hanem aktív résztvevők, a…
Bővebben

Brand voice kialakítása – hogyan beszéljen a márkád?

2025. 12. 11.
A brand voice a márka saját hangja és kommunikációs stílusa, amely minden felületen következetesen jelenik meg. Megmutatja, hogyan szól a márka a fogyasztókhoz, milyen benyomást kelt, é…
Bővebben
További hírek