Hogyan legyen mobilbarát weboldalunk?

2020-02-18

Az okostelefonok elterjedésével megnőtt a felhasználók mobilon való böngészésének száma, ezáltal a mobilon való weboldalak látogatottsága is az utóbbi időben, így lényeges, hogy weboldalunkat mobilra is optimalizáljuk, ezáltal növelve a falhasználói élményt. A mobilbarát weboldal elkészítése nem csak azért fontos, hogy növeljük a felhasználók számát, hanem mert 2015. április 21-től már a Google is előbbre sorolja általa weboldalunkat.

Egy weboldalt akkor nevezünk mobilbarátnak, ha a szöveg, illetve kép elforgatás, kicsinyítés és nagyítás nélkül is jól látható és olvasható a kisebb kijelzőn is.

Az alábbi 3 dolog segít, hogy oldalunkat mobilbaráttá tegyük:

Reszponzív weboldal

A módszer során a korábbi weboldalunk kinézetét lecseréljük egy reszponzív dizájnra/sablonra, ezáltal a weboldal ugyanúgy jelenik meg asztali számítógépen, laptopon, mobilon stb. keresztül is a felhasználó számára. A reszponzív dizájn tehát rugalmasan alkalmazkodik az eszköz kijelzőjének méretéhez és felbontásához ugyanazon url és html használatával. Alkalmazásával csökkenthetjük a visszafordulási arányt, illetve növelhetjük weboldalunk gyorsaságát, amellett, hogy az erőforrásigény is csökken. A reszponzív weboldalak használata hosszútávon gazdaságosabb, megosztásuk egyszerűbb az azonos url miatt. Ahhoz, hogy teszteljük weboldalunk reszponzív-e, elég, ha kijelzőnk méretét kicsinyítjük, így láthatjuk, hogy hogyan változik a kinézete.

Dinamikus kiszolgálás (dynamic serving)

Dinamikus kiszolgálás során a weboldal a felhasználó által használt böngészőhöz igazítva jelenik meg, azonos URL, de eltérő html alatt. Ennek segítségével különböző oldalsablonokat készíthetünk a különböző eszközökre. A reszponzív dizájnhoz hasonlóan ezek az oldalak is könnyen megoszthatók és kevés a betöltődési idejük, emellett egyszerűbb változtatni, hiszen a változtatás csak egy adott verziót érint.

Elkülönített URL-el megvalósított weboldal (fully separated)

A dinamikus kiszolgáláshoz hasonlóan, itt is a böngésző alapján jelenik meg a weboldal, azonban ennél a módszernél a html és az url is változik, tehát több különálló weboldalt tartunk fent a különböző eszközökre optimalizálva. A reszponzív weboldalnál sokkal magasabbak a költségei, viszont nagyméretű weboldal esetében érdemes ezt használni, hiszen egyszerűbb a változtatás.

Forrás: https://elemzeskozpont.hu/vallalkozas/mobilbarat-weboldal-keszites-hogyan-optimalizaljuk

Vissza

Hogyan lett egy ötletből „Az Év Honlapja”? – A FutureManagement útja

2025. 06. 02.
Egy weboldal, amiben nemcsak funkciók és pixelek, hanem munka, csapat és hit is van. "Az Év Honlapja 2024" elismerés számunkra nem csak egy díj, hanem visszaigazolása ann…
Bővebben

Digitalizáció: A jövő, ami már itt van

2025. 05. 28.
A digitalizáció mélyreható átalakulást hozott az ingatlanközvetítői piacon, amelyre a sikeres vállalatoknak gyorsan és rugalmasan kell reagálniuk. A Duna House esetében ez a válasz az i…
Bővebben

„Reményt is adunk, nem csak tudást” – Az SNI SULI forradalmasítja az érzékenyítést az online térben

2025. 05. 23.
Az alábbi interjúban az SNI SULI csapatával beszélgettünk, akik Magyarország első olyan online streaming platformját hozták létre, amely kifejezetten az ADHD-s, autista, diszlexiás és m…
Bővebben
További hírek