Hogyan lehet kreatív weboldalad?

2020-08-26

Számtalanszor találkozunk és használjuk is a kreativitást, mint divatos kifejezést, de valóban tudjuk-e mi a lényege, és mit jelent a gyakorlatban? Ezen túlmenően tisztában vagyunk azzal, hogyan lehet kreatív weboldalakat létrehozni?

 

Általános tévhit, hogy egy kreatív honlaphoz elég egy szépérzékkel megáldott fejlesztő. Természetesen nem hátrány, ha a csapat tagjai között helyet kap egy ilyen személyiség, azonban ezen túlmenően további szintek vannak.

Mi az a kreatív élmény? 

A kreativitás alapvető tulajdonságai közé tartozik, hogy a folyamatok megvalósulását megkönnyítse, érthetőbbé és kényelmesebbé tegye. 

Kezdjük az alapokkal. A kreativitás működésének legtöbbször az eredményével találkozunk, esetünkben a figyelmet azonnal megragadó és érdeklődést felkeltő honlappal. Előfordult már veled, amikor egy konkurens cég vagy akár egy partnered weboldalát nézted, hogy feltűnt egy-egy elem, megoldás, ami miatt a ’Bárcsak én találtam volna ki, olyan egyértelmű!’ élményben volt részed?

5 lépés, hogyan tedd kreatívabbá a honlapod, avagy a kreativitás szintjei

A kreativitás fogalmát a Taylor-féle megközelítés ötös szintezésével mutatjuk be.

1. 
Az első szint, a kifejező kreativitás, ami nem feltétlenül a minőségre fókuszál, hanem az illusztrálásra. Ez a kezdő szint a weboldalak esetében maximum az ízléses és esztétikus megjelenésben merül ki.

2.
A következő lépés, ha egy folyamatot törekszünk teljessé, befejezetté tenni úgy, hogy minden szálat elvarrunk, ez a produktív kreativitás. A honlapok tervezésénél ezt a szintet mára már az alapokhoz soroljuk, mivel itt mutatkozik meg, hogy minden funkció és gomb átesett a teszteli folyamatokon és a várt eredménnyel működik.

A további két szintjénél már elengedhetetlen az információk gyűjtése, hogy összefüggések tudjunk látni és megtaláljuk azt a megoldást, amire szükségünk van.

3.
A feltaláló kreativitás
ebben segít, amely új megoldást teremt vagy egy régit használ fel más, meglepő, de hasznos aspektusból.

4. 
Ezzel a szinttel rokon az innovatív kreativitás, ahol már van egy alap, amit továbbfejlesztve jobbá teszünk. A weboldalkészítés világában interaktív kattintható képekre, videóanyagokra és mozgó felületekre is gondolhatunk az aktuális trendeket figyelve.

5.
A kreativitás csúcsa a teremtő kreativitás. Azok a weboldalak tartoznak ide, melyek mernek újat alkotni és bevonni a felhasználókat a tevékenységükbe. Így egy még egyedibb ügyfélélményt teremthetnek látogatóik számára, például egy addig nem használt technológiai fejlesztéssel. Fontos, hogy az utóbbi négy szint szükséges a teremtő kreativitás megvalósításához, hiszen minden előbbi elem felhasználása elengedhetetlen ahhoz, hogy teljesen új eredmény szülessen és a jövőben mintává váljon.

 

A weboldalak érékelésekor a zsűri, ezért is fordít hatalmas figyelmet a kreativitásra, mivel Az Év Honlapja célja, hogy a díjazottak példaként szolgáljanak mindenki előtt hogyan kell komolyan venni az online jelenlétet. Az elbírálás szempontjait itt tekintheted meg: https://www.azevhonlapja.hu/elbiralas/elbiralas-szempontjai 

 

Vissza

Az Auchan applikációról

2021. 07. 26.
'Az Év Honlapja' pályázat idén ünnepli 20. jubileumi születésnapját. Ez alkalomból egy interjúsorozatot indítottunk korábbi nyerteseinkkel, hogy elmondják milyen élmény volt szá…
Bővebben

Lidl - Túl az egyszerű termékbemutatáson

2021. 07. 23.
Folytatódik 'Az Év Honlapja" 20. születésnapja alkalmából létrehozott interjúsorozat a korábbi évek nyerteseivel. A mai napon a Lidl Magyarország rövid beszámolóját olvashatját…
Bővebben

Mit tett 'Az Év Honlapja' 6 évvel ezelőtt az eSolution-ért?

2021. 07. 22.
Egyre többen adnak nekünk interjút, hogy anno milyen tapasztalatokat, élményeket szereztek 'Az Év Honlapja' díj elnyerésével. Mit adott vállalkozásuknak ez az elismerés. És öröm…
Bővebben
További hírek