Hogyan lehet kreatív weboldalad?

2020-08-26

Számtalanszor találkozunk és használjuk is a kreativitást, mint divatos kifejezést, de valóban tudjuk-e mi a lényege, és mit jelent a gyakorlatban? Ezen túlmenően tisztában vagyunk azzal, hogyan lehet kreatív weboldalakat létrehozni?

 

Általános tévhit, hogy egy kreatív honlaphoz elég egy szépérzékkel megáldott fejlesztő. Természetesen nem hátrány, ha a csapat tagjai között helyet kap egy ilyen személyiség, azonban ezen túlmenően további szintek vannak.

Mi az a kreatív élmény? 

A kreativitás alapvető tulajdonságai közé tartozik, hogy a folyamatok megvalósulását megkönnyítse, érthetőbbé és kényelmesebbé tegye. 

Kezdjük az alapokkal. A kreativitás működésének legtöbbször az eredményével találkozunk, esetünkben a figyelmet azonnal megragadó és érdeklődést felkeltő honlappal. Előfordult már veled, amikor egy konkurens cég vagy akár egy partnered weboldalát nézted, hogy feltűnt egy-egy elem, megoldás, ami miatt a ’Bárcsak én találtam volna ki, olyan egyértelmű!’ élményben volt részed?

5 lépés, hogyan tedd kreatívabbá a honlapod, avagy a kreativitás szintjei

A kreativitás fogalmát a Taylor-féle megközelítés ötös szintezésével mutatjuk be.

1. 
Az első szint, a kifejező kreativitás, ami nem feltétlenül a minőségre fókuszál, hanem az illusztrálásra. Ez a kezdő szint a weboldalak esetében maximum az ízléses és esztétikus megjelenésben merül ki.

2.
A következő lépés, ha egy folyamatot törekszünk teljessé, befejezetté tenni úgy, hogy minden szálat elvarrunk, ez a produktív kreativitás. A honlapok tervezésénél ezt a szintet mára már az alapokhoz soroljuk, mivel itt mutatkozik meg, hogy minden funkció és gomb átesett a teszteli folyamatokon és a várt eredménnyel működik.

A további két szintjénél már elengedhetetlen az információk gyűjtése, hogy összefüggések tudjunk látni és megtaláljuk azt a megoldást, amire szükségünk van.

3.
A feltaláló kreativitás
ebben segít, amely új megoldást teremt vagy egy régit használ fel más, meglepő, de hasznos aspektusból.

4. 
Ezzel a szinttel rokon az innovatív kreativitás, ahol már van egy alap, amit továbbfejlesztve jobbá teszünk. A weboldalkészítés világában interaktív kattintható képekre, videóanyagokra és mozgó felületekre is gondolhatunk az aktuális trendeket figyelve.

5.
A kreativitás csúcsa a teremtő kreativitás. Azok a weboldalak tartoznak ide, melyek mernek újat alkotni és bevonni a felhasználókat a tevékenységükbe. Így egy még egyedibb ügyfélélményt teremthetnek látogatóik számára, például egy addig nem használt technológiai fejlesztéssel. Fontos, hogy az utóbbi négy szint szükséges a teremtő kreativitás megvalósításához, hiszen minden előbbi elem felhasználása elengedhetetlen ahhoz, hogy teljesen új eredmény szülessen és a jövőben mintává váljon.

 

A weboldalak érékelésekor a zsűri, ezért is fordít hatalmas figyelmet a kreativitásra, mivel Az Év Honlapja célja, hogy a díjazottak példaként szolgáljanak mindenki előtt hogyan kell komolyan venni az online jelenlétet. Az elbírálás szempontjait itt tekintheted meg: https://www.azevhonlapja.hu/elbiralas/elbiralas-szempontjai 

 

Vissza

Hogyan lett egy ötletből „Az Év Honlapja”? – A FutureManagement útja

2025. 06. 02.
Egy weboldal, amiben nemcsak funkciók és pixelek, hanem munka, csapat és hit is van. "Az Év Honlapja 2024" elismerés számunkra nem csak egy díj, hanem visszaigazolása ann…
Bővebben

Digitalizáció: A jövő, ami már itt van

2025. 05. 28.
A digitalizáció mélyreható átalakulást hozott az ingatlanközvetítői piacon, amelyre a sikeres vállalatoknak gyorsan és rugalmasan kell reagálniuk. A Duna House esetében ez a válasz az i…
Bővebben

„Reményt is adunk, nem csak tudást” – Az SNI SULI forradalmasítja az érzékenyítést az online térben

2025. 05. 23.
Az alábbi interjúban az SNI SULI csapatával beszélgettünk, akik Magyarország első olyan online streaming platformját hozták létre, amely kifejezetten az ADHD-s, autista, diszlexiás és m…
Bővebben
További hírek