Egy kis motiváció a Schumacher Webdesign-tól

2021-08-12

Elstartolt 'Az Év Honlapja' pályázat!

Egy kis bátorításként, olvassátok el egy újabb nyertesünk interjúját. Méghozzá a Schumacher Webdesign interjúját.

Elmondja, mi volt a motivációja a pályázatba való nevezéskor, és hogy mennyire megérte, mennyit adott neki 'Az Év Honlapja' díj!
 

1. Bemutatkozás, Kik vagytok, mivel foglalkoztok?

Schumacher Zsolt vagyok, szabadúszó webfejlesztő, webdesigner. Főleg cégek, kisvállalkozások, egyesületek részére tervezek és készítek egyedi weboldalakat, illetve designer-sitebuiderként veszek részt portálok fejlesztésében.

 

2. Mennyire veszitek komolyan a digitális marketing kihívásait?

Számomra fontos a folyamatos fejlődés, követem a legújabb design trendeket és technológiai változásokat. 2008-óta foglalkozom webfejlesztéssel, rengeteg minden változott azóta a szakmában, az eszközök és az elvárások szintjén egyaránt. Természetesen vannak olyan kihívások, amelyek túlmutatnak egy egyszemélyes vállalkozás keretein, de úgy gondolom megfelelő partnerekkel a legtöbb feladat megoldható.

 

3. Anno miért döntöttetek úgy, hogy beneveztek Az Év Honlapja pályázatra?

Szerettem volna egy szakmai zsűri előtt is megmérettetni, és lehetőleg visszajelzést kapni a munkám minőségéről.

Indultam a 2015-ös pályázaton is, akkor nem kerültem a díjazottak közé, így nagyon örültem, amikor négy évvel később sikerült.

 

4. Milyen elismerésben részesültetek és melyik évben?
 

2019-ben a „portfólió oldalak” kategória minőség díját kaptam meg.

 

5. Milyen előnyöd származott abból, hogy Az Év Honlapja díjazott lettél?
 

A nagyobb figyelem és a megnövekedett bizalom az ügyfelek részéről érezhetően több és komolyabb megkeresést eredményezett.

 

6. Mennyire ösztönzött, hogy a szakmai zsűri elismerte a munkátokat?

Autodidakta módon tanultam a webdesignt és fejlesztést egyaránt, így fontos volt számomra a visszaigazolás egy szakmai zsűri részéről.

 

7. Mit jelent számodra egy jó weboldal? Amikor a saját díjnyertes weboldalatokat fejlesztettétek, milyen szempontokat vettetek figyelembe?

Úgy gondolom egy jó weboldal általános jellemzője, hogy ötvözi a modern és tradicionális dizájnelemeket és fejlesztési elveket, így egyszerre tud kitűnni a tömegből, ugyanakkor nem okoz fejtörést a kevésbé rutinos felhasználóknak sem.

A saját oldalam készítésekor is ez volt a fejlesztési szempont, szerettem volna valami olyat tervezni ami egyszerre minimalista, de mégis hangos.
Ami kicsit eltér a szokásostól, a navigáció és az elrendezés mégis a tradicionális webfejlesztési elveket követi.

A hangsúly, mint minden másban itt is a középúton van, sokszor találkozom olyan oldalakkal, melyek valósággal belehalnak a technológiai újdonságokba és animációkba. Ezek jelenléte ma már természetes egy modern weboldalon, de véleményem szerint fontos a megfelelő egyensúly, nem szabad elragadtatni magunkat.

 

8. Számodra mit jelent a digitalizáció, milyen céges vagy személyes kihívások előtt állsz?

Az utóbbi években a munkámon kívül nagyrészt a személyes ügyeimet is online, a digitális térben intézem. Egyre több, eddig hagyományosan offline szolgáltatás jelenik meg online elérhető formában. Jelenleg abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy designerként és sitebuilderként is hasonló projektekben dolgozhatok, mely egyrészről nagyon izgalmas feladat, másrészről viszont időről időre rengeteg kihívást támaszt.

 

9. Mit gondolsz, mit hoz a digitális jövő a szakmádban? Merre érdemes tartani?

Tapasztalataim szerint a különböző design rendszerek és irányelvek kiforrásával, elterjedésével elkerülhetetlen egyfajta uniformizálódás a weboldalak megjelenésében. Egyre több az instant, automatizált megoldás és szolgáltatás. Természetesen ez nem feltétlenül rossz dolog, mivel azok is digitális felülethez, online megjelenéshez juthatnak, akik eddig ezt nem, vagy nehezen engedhették meg maguknak.
Ugyanakkor úgy gondolom, hogy ebben a kompetitív környezetben felértékelődik a minőség a személyre szabottság és egyediség szerepe, én erre tartanék.

 

10. Kiknek ajánlanád, hogy vegyenek részt Magyarország legnagyobb digitális versenyén?

Bárkinek, aki szeretné megmérettetni a weboldalát egy szakmai versenyen és élvezni ennek pozitív hozadékait, a figyelmet és esetlegesen a sikert is.

 

11. Mit kívánsz Pályázatunknak 20. éves szülinapja alkalmából?

Sok pályázót és újabb sikeres 20 évet!

 

12. Mi volt a legérdekesebb történeted, ami a digitalizációhoz kapcsolódik?

Nem kimondottan érdekes történet, inkább valamelyest vicces: Jó pár évvel az iwiw hanyatlása után (talán még létezett, de már csak árnyéka volt önmagának) megkeresett egy úr, hogy szeretné lefejlesztetni a facebook magyar konkurensét és erre kérne árajánlatot tőlem.
Próbáltam lebeszélni az ötlet megvalósításáról, nem tudom sikerült-e.

 

13. A partnereid hány százaléka érkezik a weboldaladról vagy a közösségi média felületeidről?

Nehezen tudnék pontos számot mondani, de összességében elmondható, hogy a megkeresések többsége az online felületeimről érkezik. Ez alól kivételt talán csak a közvetlen ismerősök, illetve a jelenlegi partnereim általi ajánlások képeznek.


 

14. Milyen fejlesztéseket terveztek a weblapon?

Valamikor érik majd egy redesign, de ez még a jövő zenéje, egyelőre megfelelően teszi a dolgát.

 

15. Hogyan látod, merre fejlődik a digitális jövő?

Általánosságban úgy látom, hogy még ha egyes területeken döcögősen is, de rohamléptekben fejlődik a digitalizáció az életünk minden területén.
A pandémia az elmúlt két évben különösen nagy lökést adott ennek.

Egyre több szolgáltatás kerül át az online térbe, legyen szó szórakoztatáson túl akár oktatásról, tanácsadásról, egészségügyi szolgáltatásokról. Nagyon érdekes és izgalmas figyelni ezek megvalósulását.

Természetesen az előnyök mellett, ez a nagy léptékű fejlődés rengeteg kihívást is támaszt design-, technológiai és biztonságtechnikai oldalon egyaránt.
Azt, hogy a jelenlegi fejlődés mennyire lesz élhető, illetve fenntartható, majd az idő eldönti.

Vissza

Az AR térhódítása

2024. 04. 26.
A kiterjesztett valóság más néven augmentált valóság (angolul augmented reality, AR) a valóság egyfajta virtuális kibővítése valós időben, valós környezetben. Megvalósulhat egy mobiltel…
Bővebben

Az AR térhódítása

2024. 04. 26.
A kiterjesztett valóság más néven augmentált valóság (angolul augmented reality, AR) a valóság egyfajta virtuális kibővítése valós időben, valós környezetben. Megvalósulhat egy mobiltel…
Bővebben

“A mottónk: Digitális jelenléted, amire mi is büszkék lehetünk.”

2024. 04. 24.
A mai interjúnkban a YCO Digital Agency csapatát kérdeztük, akik Márkasite kategóriában Minőségi díjat szereztek. A YCO Digital Agency csapata azt tanácsolja azoknak, akik most kez…
Bővebben
További hírek