A csábítás reklám nélkül

2015-08-24

A BrandJob tapasztalatai szerint a jól felépített és működtetett közösségi média aktivitás pont nyáron lehet a legeredményesebb.

Számos cég tekinti a közösségi médiát a print média puszta lenyomatának. Ennek megfelelően, ha új pozíciót akar hirdetni, akkor a már bevált printes sablonokat ülteti át a Facebook vagy a LinkedIn hasábjaira. Pedig itt egész más megközelítésre van szükség. 

"Olyan vonzó tartalmat kell generálni, ami a céget észrevétlenül eladja, miközben az oldalakat működtető keresőmotorok és az egyéni ajánlások és továbbkattintások kedvencévé is válik. Ehhez viszont 2 dolgot kell részleteiben ismerni, a közösségi média működésének algoritmusát és a cég által felépített sztorit" - mondja Hadi László, a munkáltatói márkaépítéssel foglalkozó BrandJob ügyvezető igazgatója. 

A technikát illetően konkrét szaktudásra van szükség. Ismerni kell például a Google, a Facebook vagy a LinkedIn folyamatosan változó eszközkészletét és szabályait, melyek egyre inkább olyan tartalmak létrehozását ösztönzik, amelyeket az emberek megosztanak, továbbküldenek, interaktív módon kezelnek. A közösségi média algoritmusai többek között a képek és filmek megjelentetését, a látogatók bevonását és az interakciót ösztönzik, vagyis messze túllépnek a lineáris, alacsony színvonalú tartalmon. Az ún. gazdag tartalom megléte, az oldalra mutató linkek mennyisége és az oldal előélete alapján a keresőmotorok jó eséllyel előre sorolják az adott cég által létrehozott információt. 

"A tartalmat illetően is le kell azzal számolni, hogy a közösségi médiát statikus, egysíkú eszköznek tekintsük. Különösen azoknál a pozícióknál, ahova kevesen jelentkeznek, vonzó, izgalmas, megosztható egyedi tartalmat kell létrehozni. Ez olyan mint a hús a hamburgerben: bár a többi, vagyis a buci, a zöldségek, a szósz meg a sült krumpli is fontos, de ezek csak a körítést adják. A lényeg a húsban rejlik. Nem baj, ha a tartalmat nem lehet közvetlenül konkrét, aktuális állásajánlathoz kötni. Merni kell különbözni a versenytársaktól, és még akkor is vállalni kell az aktív média jelenlétet, ha a konkurrencia eközben folyamatosan hirdet. Olyan tartalmat érdemes létrehozni, amely a 4 alapfunkció közül - tanítás, inspirálás, szórakoztatás vagy meggyőzés - legalább egyet betölt" - mondta Hadi László.

A TMP Worldwide tavalyi angliai felmérése szerint az álláskeresők 29%-a először a közösségi média oldalain keresi az álláslehetőségeket. Különösen a vállalati hierarchia felső harmadához tartozó pozíciók esetében a hiteles és vonzó vállalati "sztori" vált az elsődleges vonzerővé. "A jó hír az, hogy az emberek nyáron is böngészik a netet. Az embereket a strandon is érdeklik a sztorik, a hírek, ehhez pedig a szükséges eszközt, legyen szó okostelefonról vagy tabletről, rendre magukkal is viszik. A hétköznapihoz képest tehát így sokkal nyugodtabb körülmények között lehet hozzájuk szólni" - véli a TMP Worldwide ügynökséglánchoz tartozó BrandJob ügyvezetője. 

A toborzási szakemberek szerint a nyárnak és a közösségi média tartalom alapú használatának van még egy óriási előnye. Különösen a forráshiányos pozíciók esetében, vagyis ahol várhatóan kevés a jelentkező, a hagyományos aktív keresés zsákutcába fut. Tradicionálisan a passzív álláskeresők megtalálása a fejvadászok dolga, márpedig a telefonos direkt megkeresések eredményessége nyáron korlátozott. Olyan helyzeteket kell létrehozni, hogy az illető saját maga tekintse érdekesnek a céget és izgalmasnak egy ottani állás lehetőséget. A passzív keresőket avval lehet átbillenteni, ha érdekeset látnak, miközben nem is feltétlenül lehet egyből látni, valójában álláslehetőségről szól a tartalom. Ezért tekinthető az aktív közösségi médiás jelenlét a direkt keresés alternatívájának. 

"Mindehhez a humor önmagában nem elég. Fel kell tudni kelteni azt a bizonyos "aha" érzést, ami átbillenti az embert, hogy kimondja: "jé, itt még én is szívesen dolgoznék". Az ilyen jellegű tartalom középpontjába nem a vonzó csomag vagy a kulturált körülmények ígérete kell hogy kerüljön. Mindenki az elvárások megfogalmazásában akar különbözni, miközben főleg az Y generációt nem ez izgatja. Olyan tartalmat kell létrehozni, amelyben az illető magára ismer és rájön, hogy az adott cég, az adott pozíció pont neki való. A cikk, az összeállítás, a kutatás vagy a játék azt kell hogy sugallja, miért érdemes annál a cégnél vagy abban a pozícióban dolgozni. Ez lesz az igazi mágnes, nem pedig a "vonzó csomag" ígérete" - mondta Hadi László.

/marketinginfo.hu/

Vissza

Hogyan lett egy ötletből „Az Év Honlapja”? – A FutureManagement útja

2025. 06. 02.
Egy weboldal, amiben nemcsak funkciók és pixelek, hanem munka, csapat és hit is van. "Az Év Honlapja 2024" elismerés számunkra nem csak egy díj, hanem visszaigazolása ann…
Bővebben

Digitalizáció: A jövő, ami már itt van

2025. 05. 28.
A digitalizáció mélyreható átalakulást hozott az ingatlanközvetítői piacon, amelyre a sikeres vállalatoknak gyorsan és rugalmasan kell reagálniuk. A Duna House esetében ez a válasz az i…
Bővebben

„Reményt is adunk, nem csak tudást” – Az SNI SULI forradalmasítja az érzékenyítést az online térben

2025. 05. 23.
Az alábbi interjúban az SNI SULI csapatával beszélgettünk, akik Magyarország első olyan online streaming platformját hozták létre, amely kifejezetten az ADHD-s, autista, diszlexiás és m…
Bővebben
További hírek