A csábítás reklám nélkül

2015-08-24

A BrandJob tapasztalatai szerint a jól felépített és működtetett közösségi média aktivitás pont nyáron lehet a legeredményesebb.

Számos cég tekinti a közösségi médiát a print média puszta lenyomatának. Ennek megfelelően, ha új pozíciót akar hirdetni, akkor a már bevált printes sablonokat ülteti át a Facebook vagy a LinkedIn hasábjaira. Pedig itt egész más megközelítésre van szükség. 

"Olyan vonzó tartalmat kell generálni, ami a céget észrevétlenül eladja, miközben az oldalakat működtető keresőmotorok és az egyéni ajánlások és továbbkattintások kedvencévé is válik. Ehhez viszont 2 dolgot kell részleteiben ismerni, a közösségi média működésének algoritmusát és a cég által felépített sztorit" - mondja Hadi László, a munkáltatói márkaépítéssel foglalkozó BrandJob ügyvezető igazgatója. 

A technikát illetően konkrét szaktudásra van szükség. Ismerni kell például a Google, a Facebook vagy a LinkedIn folyamatosan változó eszközkészletét és szabályait, melyek egyre inkább olyan tartalmak létrehozását ösztönzik, amelyeket az emberek megosztanak, továbbküldenek, interaktív módon kezelnek. A közösségi média algoritmusai többek között a képek és filmek megjelentetését, a látogatók bevonását és az interakciót ösztönzik, vagyis messze túllépnek a lineáris, alacsony színvonalú tartalmon. Az ún. gazdag tartalom megléte, az oldalra mutató linkek mennyisége és az oldal előélete alapján a keresőmotorok jó eséllyel előre sorolják az adott cég által létrehozott információt. 

"A tartalmat illetően is le kell azzal számolni, hogy a közösségi médiát statikus, egysíkú eszköznek tekintsük. Különösen azoknál a pozícióknál, ahova kevesen jelentkeznek, vonzó, izgalmas, megosztható egyedi tartalmat kell létrehozni. Ez olyan mint a hús a hamburgerben: bár a többi, vagyis a buci, a zöldségek, a szósz meg a sült krumpli is fontos, de ezek csak a körítést adják. A lényeg a húsban rejlik. Nem baj, ha a tartalmat nem lehet közvetlenül konkrét, aktuális állásajánlathoz kötni. Merni kell különbözni a versenytársaktól, és még akkor is vállalni kell az aktív média jelenlétet, ha a konkurrencia eközben folyamatosan hirdet. Olyan tartalmat érdemes létrehozni, amely a 4 alapfunkció közül - tanítás, inspirálás, szórakoztatás vagy meggyőzés - legalább egyet betölt" - mondta Hadi László.

A TMP Worldwide tavalyi angliai felmérése szerint az álláskeresők 29%-a először a közösségi média oldalain keresi az álláslehetőségeket. Különösen a vállalati hierarchia felső harmadához tartozó pozíciók esetében a hiteles és vonzó vállalati "sztori" vált az elsődleges vonzerővé. "A jó hír az, hogy az emberek nyáron is böngészik a netet. Az embereket a strandon is érdeklik a sztorik, a hírek, ehhez pedig a szükséges eszközt, legyen szó okostelefonról vagy tabletről, rendre magukkal is viszik. A hétköznapihoz képest tehát így sokkal nyugodtabb körülmények között lehet hozzájuk szólni" - véli a TMP Worldwide ügynökséglánchoz tartozó BrandJob ügyvezetője. 

A toborzási szakemberek szerint a nyárnak és a közösségi média tartalom alapú használatának van még egy óriási előnye. Különösen a forráshiányos pozíciók esetében, vagyis ahol várhatóan kevés a jelentkező, a hagyományos aktív keresés zsákutcába fut. Tradicionálisan a passzív álláskeresők megtalálása a fejvadászok dolga, márpedig a telefonos direkt megkeresések eredményessége nyáron korlátozott. Olyan helyzeteket kell létrehozni, hogy az illető saját maga tekintse érdekesnek a céget és izgalmasnak egy ottani állás lehetőséget. A passzív keresőket avval lehet átbillenteni, ha érdekeset látnak, miközben nem is feltétlenül lehet egyből látni, valójában álláslehetőségről szól a tartalom. Ezért tekinthető az aktív közösségi médiás jelenlét a direkt keresés alternatívájának. 

"Mindehhez a humor önmagában nem elég. Fel kell tudni kelteni azt a bizonyos "aha" érzést, ami átbillenti az embert, hogy kimondja: "jé, itt még én is szívesen dolgoznék". Az ilyen jellegű tartalom középpontjába nem a vonzó csomag vagy a kulturált körülmények ígérete kell hogy kerüljön. Mindenki az elvárások megfogalmazásában akar különbözni, miközben főleg az Y generációt nem ez izgatja. Olyan tartalmat kell létrehozni, amelyben az illető magára ismer és rájön, hogy az adott cég, az adott pozíció pont neki való. A cikk, az összeállítás, a kutatás vagy a játék azt kell hogy sugallja, miért érdemes annál a cégnél vagy abban a pozícióban dolgozni. Ez lesz az igazi mágnes, nem pedig a "vonzó csomag" ígérete" - mondta Hadi László.

/marketinginfo.hu/

Vissza

“A mottónk: Digitális jelenléted, amire mi is büszkék lehetünk.”

2024. 04. 24.
A mai interjúnkban a YCO Digital Agency csapatát kérdeztük, akik Márkasite kategóriában Minőségi díjat szereztek. A YCO Digital Agency csapata azt tanácsolja azoknak, akik most kez…
Bővebben

"Az online Árfigyelő hiteles és megbízható információkat szolgáltat a fogyasztók számára."

2024. 04. 21.
Mai interjúnkban a Gazdasági Versenyhivatalt kérdeztük, Horváth Bálint kommunikációs vezető válaszolt kérdéseinkre. "Az Év Honlapja" pályázaton Kormányzat kategóriában Minőség…
Bővebben

Hogyan kommunikálj a közönségeddel?

2024. 04. 19.
Gondolatainkat és önmagunkat akkor tudjuk a legjobban kifejezni, ha kommunikálunk. A kommunikációs folyamat során mindig információkat adunk át és cserélünk az online- és az offline tér…
Bővebben
További hírek