,,Az új weboldal impozáns, felhasználóbarát és minden stakeholderünk számára a releváns információ elérhető.“

Interjú a Holcim Magyarországgal
2024-01-02

Mai interjúnkban szeretnénk lehetőséget biztosítani arra, hogy a közönség jobban megismerje pályázónkat, a Holcim Magyarországot. Kitérünk a cég motivációjára a pályázat során, a honlap fejlesztési fázisaira, illetve érdeklődtünk, hogy milyen kihívásokkal kellett szembenézniük és milyen céljaik vannak a közeli és távoli jövőben.

Kik vagytok ti?

Az építőipar számára egyedi megoldásokat kínáló Holcim Magyarország Kft. (jogelődje 2023. április 30-ig a LAFARGE Cement Magyarország Kft.) közel 150 főt foglalkoztat, 2022-es nettó értékesítési árbevétele több mint 30 milliárd forint volt.

A Holcim egy cementgyárat üzemeltet Királyegyházán és egy agyag- és mészkőbányát Bükkösdön. A Királyegyházi Cementgyár az elérhető legmodernebb technikával 2011 óta üzemel, mára hazánk egyik meghatározó építő-alapanyag gyártójává vált. Célja partnerei és végfelhasználói igényeinek teljes körű kiszolgálása innovatív, kitűnő minőségű cementtermékekkel – mind ömlesztett, mind zsákos formában. A vállalat termék portfóliójában az ECOPlanet cementek biztosítják az alacsony CO2 kibocsátású építkezések megvalósítását.

A környezetvédelem és a körkörös gazdaság megvalósítása érdekében tett intézkedéseit legutóbb a Greengage - Zöld elköteleződés díjjal (2022) ismerték el. A Holcim számára fontos továbbá a helyi közösség támogatása, amelyet elsősorban önkéntes programokkal és a „Közösségi Érték Program” pályázatával valósít meg.

További információ: https://www.holcim.hu/rolunk/kik-vagyunk

Mikor kezdték a fejlesztését a honlapjuknak/applikációjuknak?

A honlap fejlesztését 2023. Februárban kezdtük el - új tartalmak, weboldalstruktúra kialakításával, valamint egy teljesen új rendszer felépítésével, használatával. (typo3 rendszerre tértünk át)

Milyen fajta kihívásokkal találkoztatok a honlap fejlesztése/ elkészítése során?

A Holcim Cégcsoport által meghatározott iránymutatások alapján egy külföldi fejlesztő csapat építette fel a weboldalt számunkra, míg egy magyar kommunikációs ügynökség (Effectivo Communication) támogatta a tartalmak elkészítését, honlap struktúra kialakítását. A typo3 rendszer megismerése és megtanulása időbe telt, azonban admin oldalon is abszolút érvényesül a felhasználóbarát kezelési funkció. Célunk volt a weboldal felépítése során, hogy az admin oldalról a későbbiekben is könnyen tudjunk olyan módosításokat végezni, amelyek korábban fejlesztői segítséget igényeltek. (egy-egy új aldolal felépítése / kialakítása is a beépített moduloknak köszönhetően röviden megvalósítható, akár a layoutok között is változtathatunk anélkül, hogy a tartalmak elvesznének.)

Miért gondoljátok, hogy tiétek ‘Az Év Honlapja’?

Az új weboldal impozáns, felhasználóbarát és minden stakeholderünk (vevők, helyi közösség, üzleti partnerek, álláskeresők és utánpótlás nevelés stb.) számára a releváns információ elérhető. 

Hogy jelenik meg a felhasználói élmény a honlapon/applikáción? Mivel kötelezitek el őket?

- Áttekinthető struktúra által az érdeklődő számára a releváns információ könnyen elérhető.

- A honlap kezdőoldalán egyedi fejlesztésnek köszönhetően a vállalat Facebook oldalán megjelenő tartalmak automatikusan listázásra kerülnek - ezzel is biztosítva a két csatorna közt átjárhatóságot.

-Egyes események, kampányok esetében friendly URL címeket használunk (pl.: holcim.hu/futas, holcim.hu/rajzpalyazat, holcim.hu/gyarlatogatas, holcim.hu/ecoplanet stb.)

- A fontosabb események, kampányok esetében a kampány időszakában a főmenü sávon elérhetővé tesszük a tartalmat. (Pl.: jelenleg a Főmenüsor utolsó eleme a Rajzpályázatunk)

- Impozáns képeket használunk, a kezdőoldalon a felső banner sáv forgóként funkcionál.

Melyik nagyobb feladat számotokra, az üzleti partnereknek, vagy a fogyasztóknak megfelelni? Miért?

Ezek kombinációját emelnénk ki. Egy olyan weboldal struktúra és tartalom kialakítása, amely egyúttal az üzleti partnereink és a helyi lakosság, érdeklődők (laikusok) számára is közérthető és releváns információkat tartalmaznak a vállalatunk működévésel, fenntarthatósági tevékenységeivel, a helyi lakosságot célzó eseményekről, kampányokról. Mindazonáltal a vevők és beszállítók számára is a releváns információk könnyen elérhetőek legyenek, ahogy a termékrendelés úgy az esetleges panaszbejelentés is könnyen megoldható az új űrlap rendszerünknek köszönhetően.

Milyen változásokra/trendekre figyeltetek fel az elmúlt időszakban, amellyel érdemes a mihamarabb kiegészíteni a honlapokat/applikációkat?

- ESG témához kapcsolódó aktivitások

- Karrier aloldalak fejlesztése, ami folyamatban van már (Juttatások, Munkavállalói értékek, Holcim élet)

Mit gondoltok, milyen hatást gyakoroltok a látogatókra? Mivel kötelezitek el őket?

- Naprakész tartalmak

- Felhasználóbarát navigáció

- Átlátható struktúra

Milyen céljaitok vannak a közeli és távoli jövőben?

A fenntarthatósági tevékenységeink, zöld szemléletformálást támogató tartalmak bővítése (beleértve az ESG relevanciájú tartalmakat). Továbbá a Karrier menünk további bővítése, ezzel is megmutatva a Holcim közösségét, elősegítve a toborzást, kiválasztást. (Karrier interjúk a betON podcast csatornán közzétett tartalmakkal kiegészítve; animált infografikák a diákok számára, amelyek segítséget nyújtanak számukra a munka világába történő beilleszkedéshez stb.). A jelenlegi referencia projekjeink körét bővíteni, ezzel is megmutatva a cementünkből készült beton sokszínű felhasználási lehetőségeit.

Vissza

Hogyan lett egy ötletből „Az Év Honlapja”? – A FutureManagement útja

2025. 06. 02.
Egy weboldal, amiben nemcsak funkciók és pixelek, hanem munka, csapat és hit is van. "Az Év Honlapja 2024" elismerés számunkra nem csak egy díj, hanem visszaigazolása ann…
Bővebben

Digitalizáció: A jövő, ami már itt van

2025. 05. 28.
A digitalizáció mélyreható átalakulást hozott az ingatlanközvetítői piacon, amelyre a sikeres vállalatoknak gyorsan és rugalmasan kell reagálniuk. A Duna House esetében ez a válasz az i…
Bővebben

„Reményt is adunk, nem csak tudást” – Az SNI SULI forradalmasítja az érzékenyítést az online térben

2025. 05. 23.
Az alábbi interjúban az SNI SULI csapatával beszélgettünk, akik Magyarország első olyan online streaming platformját hozták létre, amely kifejezetten az ADHD-s, autista, diszlexiás és m…
Bővebben
További hírek