“Nem csak prédikálni akarunk a digitális fenntarthatóságról, hanem tenni is érte.”

Interjú a Neo Interactive Kft. csapatával
2024-04-11

Mai interjúnkban a NeoInteractive csapatát kérdeztük, akik két pályázatukkal is elismerést nyertek el. A 'Zöld honlap, Zöld holnap' weboldalukkal B2B weboldalak kategóriában Minőségi díjjal, a Sütnijó.hu receptoldalukkal pedig Életmód és Sport kategóriában Különdíjjal térhettek haza a díjátadóról. 

Beszélgetésünk során betekintést nyertünk abba, hogyan vált a digitális fenntarthatóság szenvedélyükké, és miért döntöttek úgy, hogy részt vesznek "Az Év Honlapja" pályázaton.

A hellogreenweb.hu projektjükkel egy olyan megoldást hoztak létre, amely elősegítheti a magyar vállalatok hozzáállásának megváltozását a digitális fenntarthatósághoz.

A Sütnijó.hu receptoldallal pedig nem egy századik receptoldalt szerettek volna létrehozni, hanem egy a honlapra szívesen visszatérő közönséget. 

Mi motivált arra, hogy nevezzetek ’Az Év Honlapja’ pályázatra?

Mivel a digitális fenntarthatóság számunkra kedves, a bolygónk számára pedig fontos, így a nevezéssel egy kis hangzavart is szerettünk volna csapni a kezdeményezés körül. Ez sikerült is, úgyhogy köszönjük Nektek is a lehetőséget! 

 

Milyen szempontokat vettetek figyelembe a weboldal/applikáció megalkotása során? Milyen fázisokon kellett végigmenni ahhoz, hogy a weboldal sikeres, jól strukturált legyen? 

Egy olyan megoldás létrehozása lebegett a szemünk előtt, amely, ha nem is azonnal, de idővel képes megváltoztatni a magyar vállalatok hozzáállását a digitális fenntarthatóságról. Mivel maga a honlap más weboldalak károsanyag-kibocsátását méri, ezért fontos volt, hogy a hellogreenweb.hu ebben, valamint a magas felhasználói élmény tekintetében is jól szerepeljen.

 

Milyen nehézségekkel, kihívásokkal szembesültetek a folyamat alatt?

A legnehezebb feladat a mérőrendszer integrálása volt a honlapba. Azonban nem akartunk megállni annál a pontnál, mikor a honlap kiad egy eredményt, amellyel a tesztelő nem igazán tud mit kezdeni. Ezért a honlapon különböző edukációs tippeket is megosztottunk. Egy orvos munkája sem ott ér véget, hogy átnyújtja a páciensének a teszt eredményét. Valójában az igazi feladat csak itt kezdődik. Ezért fontos volt, hogy a felszínre kerülő problémákra valamiféle megoldást is adjunk.

 

Milyen változásokra/trendekre figyeltetek fel az elmúlt időszakban, amellyel érdemes mihamarabb kiegészíteni a honlapokat? Milyen jó tanáccsal látnátok el azokat, akik most kezdik a honlapjuk fejlesztését?

Már elkezdtük megvizsgálni, hogyan érintheti a mesterséges intelligencia előretörése a digitális fenntarthatóságot. A hírekből látjuk, halljuk, olvassuk, hogy a mesterséges intelligencia alapú megoldásoknak óriási a szerver- és energiaigénye. Azt kell megnézni, hogy azoknak a feladatoknak, funkcióknak, amiket kivált, kisebb vagy nagyobb az energiaigénye. Ezek tükrében fejlesztjük a hellogreenweb.hu-t is a közeljövőben.

 

Hogy jelenik meg a felhasználói élmény a honlapon/applikáción? 

A hellogreenweb.hu elindítása óta hirdetjük, hogy az alacsonyabb károsanyag-kibocsátású honlapoknak legtöbbször magasabb a felhasználói élménye. Kevesebb kép, kevesebb felesleges szöveg és link, egyenlő gyorsabb cél elérés, gyorsabb betöltés. Az oldalunkon lényegében egyetlen felesleges szó, egyetlen szükségtelen marketing mondat sincs. Minden a cél felé mutat, felesleges kattintások nélkül. Ezért lehet, hogy pár másodperccel azután, hogy valaki megnyitja az oldalt, már le is futtatta a tesztet.

 

Milyen hatással volt szerintetek a pályázat arra, hogy a közönség és a fogyasztók jobban megismerjen titeket?

Arra kiváló lehetőség volt, hogy egy nagyobb közönségnek is megmutassuk a neo zöld oldalát. Számos pozitív üzenetet, visszacsatolást kaptunk a díjátadó óta arról, hogy jó úton járunk. Ezért nektek is hálásak vagyunk, hiszen fontos, hogy a digitális fenntarthatóságról egyre többet beszéljünk a lehető legtöbb platformon, eseményen.

 

A Sütnijó.hu receptoldal hogyan törekszik arra, hogy a látogató számára a hobbi szenvedéllyé váljon? 

A Dr. Oetker célja nem az volt a sütnijó-val, hogy létrehozzanak egy századik receptoldalt, sokkal inkább egy olyan közösséget építenek a folyamatosan frissülő tartalmakkal, aminek tagjai szívesen térnek vissza a honlapra újra és újra. Az oldalon található rengeteg recept hasznos tippeket, izgalmas felhasználási módokat is mutat, megtanítja kísérletezni a főzni- és sütni szeretőket, és minden receptjével azt kommunikálja, hogy alkotni jó. Számtalan ötletünk van még, amellyel ezt a célt folyamatosan támogatjuk.

 

A Zöld honlap, zöld holnap számára ’Az Év Honlapja’ pályázaton való elismerés milyen hatással van a cég/márka pozíciójára a piacon?

Minden díj, minden elismerés segít egy márkának, hogy a bizalom nőjön felé a felhasználók oldaláról. Ezért is volt fontos, hogy díjjal érkezzünk haza a díjátadóról, és ezért is vártuk izgatottan az eredményhirdetést.

 

Mit jelent számotokra a kapott elismerés? 

Mind a két díjat nyert oldal esetében leginkább büszkeséget és visszacsatolást arról, hogy jó úton járunk.

Megerősítést abban, hogy a digitális fenntarthatóság egy fontos téma, amiről beszélni kell, és miután beszéltünk róla, elkezdjünk cselekedni. Ne csak néhányan, hanem a magyar vállalati szféra egésze.

 

Milyen céljaitok vannak a közeli és távoli jövőben?

Nem csak prédikálni akarunk a digitális fenntarthatóságról, hanem tenni is érte. Hamarosan egy izgalmas, országos kezdeményezést indítunk, amelybe több nagyvállalatot is sikerült bevonni. Biztosan hallani fogtok ti is róla!

Vissza

"Nap mint nap azon dolgozunk, hogy a piaci igényekre reflektálva, újító szemlélettel fejlesszük tovább termékeinket."

2024. 04. 29.
Mai interjúnkban az OTP Mobil Kft. csapatát kérdeztük, akik Az Év Technológiai megoldása díjjal térhettek haza a díjátadóról.  “A piac kész és nyitott a különböző innovatív…
Bővebben

Az AR térhódítása

2024. 04. 26.
A kiterjesztett valóság más néven augmentált valóság (angolul augmented reality, AR) a valóság egyfajta virtuális kibővítése valós időben, valós környezetben. Megvalósulhat egy mobiltel…
Bővebben

“A mottónk: Digitális jelenléted, amire mi is büszkék lehetünk.”

2024. 04. 24.
A mai interjúnkban a YCO Digital Agency csapatát kérdeztük, akik Márkasite kategóriában Minőségi díjat szereztek. A YCO Digital Agency csapata azt tanácsolja azoknak, akik most kez…
Bővebben
További hírek