Gerillamarketing: eszközöktől a gyakorlatig

2024-05-02

A gerillamarketing olyan szokatlan és kreatív marketingstratégia, amelynek célja, hogy minimális erőforrásokkal maximális eredményeket érjen el. Mindez „Out of the Box” ez a kifejezés annyit jelent, hogy merjünk valami olyat lépni, ami nem megszokott és komfortzónán kívül esik. A nem szokványos módszerek alkalmazásáról szól, és gyakran a meglepetésre vagy a sokkolásra támaszkodik, hogy megragadja a figyelmet és emlékezetes benyomást keltsen a célközönségben. Íme a gerillamarketing néhány fő jellemzője és alapelve:

Kreativitás és szokatlanság:

A gerillamarketing nagymértékben támaszkodik a kreativitásra és az eredetiségre. Gyakran váratlan és szokatlan megközelítéseket alkalmaz, amelyek elszakadnak a hagyományos hirdetési módszerektől.

Minimalizált költség, maximalizált eredmények:

A hagyományos marketingkampányokkal ellentétben, amelyek jelentős pénzügyi befektetést igényelnek, a gerilla marketingkampányok jellemzően alacsony költségűek, de nagy hatást céloznak meg. Inkább a kreativitást és a találékonyságot használják ki, mint a nagy költségvetést.

Célzott és lokalizált:

A gerillamarketing gyakran konkrét helységeket, közösségeket vagy hiánypótló célcsoportokat céloz meg. Arról szól, hogy a megfelelő embereket a megfelelő helyen, a megfelelő időben érje el, ahelyett, hogy széles közönségnek sugározna.

Felkapottság:

A sikeres gerilla marketingkampányok képesek vírusszerűen terjedni, és gyorsan elterjedni a szájhagyomány útján, a közösségi médiában és a médiában szerzett hírverésen keresztül. Úgy tervezték őket, hogy pezsgést és elkötelezettséget generáljanak.

Meglepetés ereje:

A gerillamarketing gyakran támaszkodik a meglepetésre, a humorra vagy a sokkra, hogy megragadja a figyelmet és emlékezetes élményt nyújtson a közönségnek. Célja, hogy erős érzelmeket keltsen és maradandó benyomást hagyjon.

Kockázat és ellentmondás:

Mivel a gerillamarketing merész és szokatlan lehet, mindig jár vele egyfajta kockázat. Egyes kampányok ellentmondásosnak tűnhetnek, vagy akár vissza is üthetnek, ha nem körültekintően hajtják végre őket.

 

A gerillamarketing példái közé tartoznak a vírusvideók, az utcai művészet, a flashmobok, a gerilla kivetítések, a szokatlan termékelhelyezések és a mutatványok. A kulcs az, hogy olyasmit hozzunk létre, ami feltűnő, beszélgetésre késztet, és emlékezetes módon vonzza a közönséget.

Következő cikkünk egyikében izgalmas céges példákkal szemléltetjük a gerillamarketing eszközöket, ha nem akarsz lemaradni kövessd be az oldalt és értesül mihamarabb.

 

Vissza

Hogyan lett egy ötletből „Az Év Honlapja”? – A FutureManagement útja

2025. 06. 02.
Egy weboldal, amiben nemcsak funkciók és pixelek, hanem munka, csapat és hit is van. "Az Év Honlapja 2024" elismerés számunkra nem csak egy díj, hanem visszaigazolása ann…
Bővebben

Digitalizáció: A jövő, ami már itt van

2025. 05. 28.
A digitalizáció mélyreható átalakulást hozott az ingatlanközvetítői piacon, amelyre a sikeres vállalatoknak gyorsan és rugalmasan kell reagálniuk. A Duna House esetében ez a válasz az i…
Bővebben

„Reményt is adunk, nem csak tudást” – Az SNI SULI forradalmasítja az érzékenyítést az online térben

2025. 05. 23.
Az alábbi interjúban az SNI SULI csapatával beszélgettünk, akik Magyarország első olyan online streaming platformját hozták létre, amely kifejezetten az ADHD-s, autista, diszlexiás és m…
Bővebben
További hírek