Gerillamarketing: eszközöktől a gyakorlatig

2024-05-02

A gerillamarketing olyan szokatlan és kreatív marketingstratégia, amelynek célja, hogy minimális erőforrásokkal maximális eredményeket érjen el. Mindez „Out of the Box” ez a kifejezés annyit jelent, hogy merjünk valami olyat lépni, ami nem megszokott és komfortzónán kívül esik. A nem szokványos módszerek alkalmazásáról szól, és gyakran a meglepetésre vagy a sokkolásra támaszkodik, hogy megragadja a figyelmet és emlékezetes benyomást keltsen a célközönségben. Íme a gerillamarketing néhány fő jellemzője és alapelve:

Kreativitás és szokatlanság:

A gerillamarketing nagymértékben támaszkodik a kreativitásra és az eredetiségre. Gyakran váratlan és szokatlan megközelítéseket alkalmaz, amelyek elszakadnak a hagyományos hirdetési módszerektől.

Minimalizált költség, maximalizált eredmények:

A hagyományos marketingkampányokkal ellentétben, amelyek jelentős pénzügyi befektetést igényelnek, a gerilla marketingkampányok jellemzően alacsony költségűek, de nagy hatást céloznak meg. Inkább a kreativitást és a találékonyságot használják ki, mint a nagy költségvetést.

Célzott és lokalizált:

A gerillamarketing gyakran konkrét helységeket, közösségeket vagy hiánypótló célcsoportokat céloz meg. Arról szól, hogy a megfelelő embereket a megfelelő helyen, a megfelelő időben érje el, ahelyett, hogy széles közönségnek sugározna.

Felkapottság:

A sikeres gerilla marketingkampányok képesek vírusszerűen terjedni, és gyorsan elterjedni a szájhagyomány útján, a közösségi médiában és a médiában szerzett hírverésen keresztül. Úgy tervezték őket, hogy pezsgést és elkötelezettséget generáljanak.

Meglepetés ereje:

A gerillamarketing gyakran támaszkodik a meglepetésre, a humorra vagy a sokkra, hogy megragadja a figyelmet és emlékezetes élményt nyújtson a közönségnek. Célja, hogy erős érzelmeket keltsen és maradandó benyomást hagyjon.

Kockázat és ellentmondás:

Mivel a gerillamarketing merész és szokatlan lehet, mindig jár vele egyfajta kockázat. Egyes kampányok ellentmondásosnak tűnhetnek, vagy akár vissza is üthetnek, ha nem körültekintően hajtják végre őket.

 

A gerillamarketing példái közé tartoznak a vírusvideók, az utcai művészet, a flashmobok, a gerilla kivetítések, a szokatlan termékelhelyezések és a mutatványok. A kulcs az, hogy olyasmit hozzunk létre, ami feltűnő, beszélgetésre késztet, és emlékezetes módon vonzza a közönséget.

Következő cikkünk egyikében izgalmas céges példákkal szemléltetjük a gerillamarketing eszközöket, ha nem akarsz lemaradni kövessd be az oldalt és értesül mihamarabb.

 

Vissza

Hiteles információ, digitális támogatás – így segít a Semmelweis HELP az egészségtudatosságban

2025. 04. 29.
A Semmelweis HELP nem csupán egy egészségügyi alkalmazás – hanem a hitelesség, a digitalizáció és a társadalmi hasznosság találkozása. Az „Az Év Honlapja” díj egyik ki…
Bővebben

A matek lehet élmény – mi ezt bebizonyítjuk!

2025. 04. 29.
Az iMatek.hu forradalmasítja a matematikaoktatást: játékos, digitális formában hozza közelebb a tanulókat a számok világához. A platform különösen a vizuális és logikus gondolkodás fejl…
Bővebben

Greenroom: Új hullám a B2B marketingben

2025. 04. 29.
A Greenroom marketingügynökség weboldala merész újítást hozott a B2B kommunikáció világába: szakít a megszokott sémákkal, és egyedi koncepcióval, a szörfösök „greenroom” pil…
Bővebben
További hírek