Egyre hatástalanabbak a Facebook-reklámok

2015-10-08

Idén is megjelent a Nagy Facebook Kutatás, amelynek leglátványosabb eredménye, hogy drámaian nőtt a reklámelutasítás, főképp a fiatal korosztályokban. 
 

Az ArvaliCom másodszor végezte el a hazai fészbukozók közösségi médiához kapcsolódó szokásainak felmérését. A 834 hazai Facebook-felhasználó körében online adatfelvétellel végzett kutatásból kiderül, hogy az oldalt használó fiatalok kevésbé függők, mint a szüleik, hogy a nemzetközi tendenciákkal ellentétben a válaszadó magyarok növelték Facebook-használatukat az elmúlt időben, és bár a közeljövőben többen kívánják csökkenteni aktivitásukat, mint növelni, nem csökkent az oldal népszerűsége. 
Az összes korosztályban inkább nőtt a Facebook használata, mint csökkent, leginkább a 40 év felettiek növelték időráfordításukat. 

A Facebook-on leginkább csetelünk (51%), csoport funkciót használjuk (24%), és kedvenc oldalainkat követjük (17%).A kutatás szerint tableten nézik a legritkábban a Facebookot, 40 év alatt továbbra is az okostelefon a favorit, ami összességében is már megelőzi az asztali számítógépeket.

A válaszadók közel fele gondolja úgy, hogy lesz komoly kihívója, de csak 20 százalékuk jósol biztos fennmaradást a platformnak. 

Az ArvaliCom kutatása kíváncsi volt arra is, hogy mennyire zavarja a megnövekedett reklámzaj a felhasználókat. A legkevésbé elfogadó a fizetett megjelenéseket illetően a legfiatalabb generáció, amelynek közel 53 %-a számára már túl sok a hirdetés. 
Ők a leginkább elutasítóak a kampányokkal kapcsolatban is, 68 %-uk állítja, hogy még sosem kattintott hirdetésre az oldalon. Az üzenőfali hirdetésekre a 18-nál idősebb, de 40-nél fiatalabb felhasználók a legérzékenyebbek, 56 %-uk mondta, hogy biztosan látott már itt szponzorált posztot. 

A megváltozott reklámkörnyezetet jól illusztrálja, hogy míg 2013-ban még csak 6 % állította, hogy sosem kattint hirdetésekre, mára ez az érték a most megkérdezett három életkori csoport átlagát tekintve elérte a 45 %-ot!

"A friss adatok figyelmeztetőek nem csak a hirdetők, hanem a Facebook számára is, amely egyre agresszívabban monetizálja a felületet a tőzsdei bevezetés óta. Mindemellett az oldal hanyatlásáról és a függőség káros társadalmi hatásairól hangosan prédikáló vészmadarak véleményét nem igazolják a tények, a nagy többség igen tudatosan használja az oldalt", véli Karvalics Attila, a kutatást végző ArvaliCom ügyvezetője.

/marketinginfo.hu/

Vissza

Interjú dr. Szabó Judit Annával, az e-ingatlaügyvédek.hu vezető ügyvédével

2025. 12. 05.
Az e-ingatlanügyvédek.hu egy mindenki számára elérhető, közérthető jogi tudásplatformként működik, ahol gyakorló ügyvédek segítik a lakásvásárlókat eligazodni az ingatlanügyek világában…
Bővebben

Interjú a Trade magazin csapatával

2025. 12. 05.
A Trade magazin digitális megjelenésében két évtizedes szakmai hitelesség és digitális fejlődés realizálódik. Nemcsak híroldal, hanem komplex tudásplatformként is funkcionál, hiteles és…
Bővebben

Interjú a VisitGyula csapatával

2025. 12. 04.
Gyula városa nem csupán történelmi hangulatával, gyógyvizével és vendégszeretetével hódít – ma már a digitális térben is erős jelenléttel várja az érdeklődőket. A VisitGyula csapa…
Bővebben
További hírek