Egyre hatástalanabbak a Facebook-reklámok

2015-10-08

Idén is megjelent a Nagy Facebook Kutatás, amelynek leglátványosabb eredménye, hogy drámaian nőtt a reklámelutasítás, főképp a fiatal korosztályokban. 
 

Az ArvaliCom másodszor végezte el a hazai fészbukozók közösségi médiához kapcsolódó szokásainak felmérését. A 834 hazai Facebook-felhasználó körében online adatfelvétellel végzett kutatásból kiderül, hogy az oldalt használó fiatalok kevésbé függők, mint a szüleik, hogy a nemzetközi tendenciákkal ellentétben a válaszadó magyarok növelték Facebook-használatukat az elmúlt időben, és bár a közeljövőben többen kívánják csökkenteni aktivitásukat, mint növelni, nem csökkent az oldal népszerűsége. 
Az összes korosztályban inkább nőtt a Facebook használata, mint csökkent, leginkább a 40 év felettiek növelték időráfordításukat. 

A Facebook-on leginkább csetelünk (51%), csoport funkciót használjuk (24%), és kedvenc oldalainkat követjük (17%).A kutatás szerint tableten nézik a legritkábban a Facebookot, 40 év alatt továbbra is az okostelefon a favorit, ami összességében is már megelőzi az asztali számítógépeket.

A válaszadók közel fele gondolja úgy, hogy lesz komoly kihívója, de csak 20 százalékuk jósol biztos fennmaradást a platformnak. 

Az ArvaliCom kutatása kíváncsi volt arra is, hogy mennyire zavarja a megnövekedett reklámzaj a felhasználókat. A legkevésbé elfogadó a fizetett megjelenéseket illetően a legfiatalabb generáció, amelynek közel 53 %-a számára már túl sok a hirdetés. 
Ők a leginkább elutasítóak a kampányokkal kapcsolatban is, 68 %-uk állítja, hogy még sosem kattintott hirdetésre az oldalon. Az üzenőfali hirdetésekre a 18-nál idősebb, de 40-nél fiatalabb felhasználók a legérzékenyebbek, 56 %-uk mondta, hogy biztosan látott már itt szponzorált posztot. 

A megváltozott reklámkörnyezetet jól illusztrálja, hogy míg 2013-ban még csak 6 % állította, hogy sosem kattint hirdetésekre, mára ez az érték a most megkérdezett három életkori csoport átlagát tekintve elérte a 45 %-ot!

"A friss adatok figyelmeztetőek nem csak a hirdetők, hanem a Facebook számára is, amely egyre agresszívabban monetizálja a felületet a tőzsdei bevezetés óta. Mindemellett az oldal hanyatlásáról és a függőség káros társadalmi hatásairól hangosan prédikáló vészmadarak véleményét nem igazolják a tények, a nagy többség igen tudatosan használja az oldalt", véli Karvalics Attila, a kutatást végző ArvaliCom ügyvezetője.

/marketinginfo.hu/

Vissza

Pályázatunk ‘Ifjúsági’ kategóriája idén is várja a nevezőket!

2025. 10. 15.
Az Ifjúsági kategória az egyik legszabadabb és leginspirálóbb része ‘Az Év Honlapja’ pályázatnak. Itt a 14–18 éves korosztály, a középiskolás fiatalok kapnak lehetőség…
Bővebben

A ’Hungarikum’ kategória idén is várja a pályázókat!

2025. 10. 14.
Kis országunk hatalmas szívvel rendelkezik. Kultúránk, hagyományaink és gasztronómiánk párját ritkító szépséget hordoz magában. Ezek az értékek nemcsak múltunkat őrzik, hanem jövőnket i…
Bővebben

Az ’Életmód és Sport’ kategória idén is várja a pályázókat!

2025. 10. 13.
A mindennapok hamar bedarálhatják az embert. A sok stressz, az állandó hajtás, mindezek hosszú távon komoly egészségügyi következményeket vonthatnak maguk után. Az egészséges életmód és…
Bővebben
További hírek