"3D-s virtuális sétákkal bővítenénk az interaktív funkciókat"

Interjú a Zwack Nyrt. munkatársaival
2024-12-13

A Zwack Unicum Nyrt. csapata „Az Év Honlapja” versenyen való  részvételük kapcsán mesélt projektjük inspirációjáról, céljaikról és a weboldal fejlesztése során alkalmazott fontosabb szempontjaikról. Az alábbi interjúban betekintést nyerhetünk a honlap létrehozásának kulisszatitkaiba, a legfontosabb funkciókba és a digitális innováció iránti elkötelezettségükbe.

 

Hogyan mutatnátok be magatokat és a projekteteket röviden?

A projektünk célja volt egy korszerű, könnyen kezelhető weboldal megalkotása, amely hűen tükrözi a Zwack Unicum Nyrt. filozófiáját, miközben vonzó és tartalmas módon mutatja be termékeinket, történelmünket és alapértékeinket. Meggyőződésünk, hogy a digitalizáció lehetőséget ad arra, hogy közelebb hozzuk márkánk történetét és kínálatát a vásárlókhoz, miközben hagyományaink továbbra is meghatározó szerepet játszanak.

Mi inspirált titeket arra, hogy részt vegyetek ’Az Év Honlapja’ versenyben?

Az „Az Év Honlapja” kezdeményezésen szerettük volna bemutatni szakmai hozzáértésünket és kreativitásunkat. A felhasználóbarát weboldal kialakítása mellett különös hangsúlyt fektettünk az esztétikus megjelenésre is úgy, hogy az tükrözze a vállalat imázsát és a sok évre visszanyúló történelmét, valamint tőzsdei vállalatként elvárás és kiemelten fontos a befektetők megfelelő tájékoztatása. Bízunk abban, hogy az innovációval a szakmai elismerés mellett még magasabb szinten lesz lehetőségünk kiszolgálni vásárlóinkat.

Mikor és hogyan fogalmazódott meg bennetek az ötlet, hogy elindítsátok a honlapotokat/applikációtokat? 

Szem előtt tartva a digitalizáció folyamatos térnyerését, szerettünk volna alkalmazkodni a modern kommunikációs igényekhez, ezáltal bemutatni széles termék portfóliónkat, valamint megismertetni a felhasználóinkkal a Zwack Unicum Nyrt. értékeit és történelmét, miközben eleget teszünk a befektetőket érintő információs kötelezettségeinknek is.

Milyen funkciót vagy jellemzőt tartotok a legfontosabbnak a projektetekben, amely a célcsoport számára a legtöbb értéket nyújtja? 

Az interaktív elemek, mint például a termékek bemutatása, az Unicum Ház bemutatása vagy a koktélreceptek megosztása, jelentős értéket képviselhetnek a célcsoport számára. Ezek a funkciók nemcsak a márka ismertségét és hitelességét erősítik, hanem lehetővé teszik a látogatók számára, hogy személyes kapcsolatot alakítsanak ki a vállalattal, és jobban megértsék értékeit. A modern, felhasználóbarát design és az informatív tartalom szintén hozzájárul ahhoz, hogy a weboldal értéket teremtsen a fogyasztók számára. A struktúrált, könnyen kereshető üzleti információk és jelentések pedig a befektetői körnek adnak gyors, pontos és hasznos információt a vállalat működéséről.

Miért érzitek úgy, hogy a ti megoldásotok különleges vagy kiemelkedő a digitális térben?

A Zwack Unicum honlapja különlegessége abban rejlik, hogy a hagyományokat és az innovációt ötvözi egy modern, felhasználóbarát platformon. A honlap nem csupán informatív, hanem érzelmi kötődést is kialakít a látogatókban azáltal, hogy betekintést nyújt a több mint 200 éves vállalati történetbe, a termékek készítési folyamataiba és a márka értékrendjébe.

Milyen szempontokat tartotok szem előtt, amikor a célcsoportotok számára új funkciókat vagy tartalmakat terveztek?

Elsősorban kiemelt szempont volt a felhasználói élmény, tehát az egyszerű és átlátható navigáció, illetve a vizuálisan vonzó megjelenés. Emellett a célcsoport igényeit vettük figyelembe, például az italkészítési tippek vagy élményalapú történetek formájában. A honlapon megjelenő tartalmaknak informatívnak és inspirálónak kell lenniük, hogy a látogatók számára hozzáadott értéket képviseljenek, miközben erősítik a vállalattal és a márkákkal való kapcsolatukat.

Mik azok a tényezők, amik biztosítják, hogy a felhasználói élmény ne csak jó, de emlékezetes is legyen?

Elsősorban a honlap vizuális megjelenését emelnénk ki. A weboldalt egy olyan design-nal álmodtuk meg, ami letisztult és tükrözi a vállalat értékeit és történelmét, emellett modern a megjelenése esztétikus képekkel és színekkel. Nagy hangsúlyt fektettünk az interaktivitásra is, itt emelném ki az Unicum Ház virtuális sétáját. Ezenkívül pedig elengedhetetlen, hogy a weboldal könnyen használható legyen logikus kialakítással, hogy a felhasználók egyszerűen megtalálják a keresett információt.

Milyen digitális trendek és/vagy innovációk, elengedhetetlenek manapság egy honlap/applikáció fejlesztése során? 

A digitalizáció térnyerésével mára rengeteg különböző típusú készülékről kereshetik fel a weboldalt. Ennek köszönhetően biztosítani kell a Responsive Design-t, vagyis, hogy a honlap tartalma ne csak asztali gépről, hanem mobiltelefonról és a tabletről is elérhető és esztétikus legyen. Emellett kulcsfontosságú a gyors betöltési idő, hogy azonnali hozzáférhetőséget biztosítson a látogatónak. A felhasználói élmény tovább növelhető az esztétikus vizuális megjelenéssel, valamint interaktív és személyre szabható funkciók alkalmazásával.

Ha szabadon változtathatnátok vagy fejleszthetnétek bármit a honlapotokon most, akkor mi lenne az? 

A jelenlegi interaktív funkciókat bővítenénk 3D-s virtuális sétákkal, amelyek során a látogatók megtekinthetik a gyártási vagy a palackozási folyamatokat is. A Zwack Unicum Nyrt. sokéves működésének köszönhetően sok magyar és külföldi látogatónak van kedves élménye a márkával. Lehetőséget biztosíthatnánk nekik, hogy ezeket a közösségi média oldalakon közzétegyék, mi pedig elhelyeznénk történeteiket weboldalunkon, ezzel erősítve a márkahűséget.

Hogyan méritek a látogatók/felhasználók elégedettségét? Mit gondoltok, mi az, ami miatt visszatérnek?

A weboldal forgalmának és a felhasználói viselkedésnek nyomon követésére olyan eszközöket használunk, mint a Google Analytics, amelyek lehetővé teszik számunkra az elégedettség mérését. Emellett a Microsoft Clarity segítségével részletes betekintést kapunk arról, hogyan használják látogatóink az oldalainkat: mely elemekre kattintanak, hol töltenek hosszabb időt, és mennyi időt fordítanak egy-egy látogatás során. Feltételezhetően látogatóink visszatérésének egyik fő oka az, hogy rendszeresen frissítjük a tartalmainkat és újdonságokkal jelentkezünk, ezáltal folyamatosan fenntartjuk az érdeklődésüket.

Hogyan mutatjátok be a magyar hagyományokat és értékeket weboldalon keresztül?

A Történet menüpont alatt a látogatók részletesen megismerhetik a Zwack család több, mint 200 éves múltját, ami kiemeli a vállalat mély gyökereit a magyar kultúrában. Az Unicum gyártási folyamatainak bemutatása, például a hordós érlelés és az évszázados receptúra hangsúlyozása kiemeli a tradicionális mesterségbeli tudást. Emellett a stocfotók alkalmazása helyett a weboldalon valós történelmi képeket és videókat alkalmaztunk, amivel autentikus és hiteles élményt biztosítunk látogatóink számára.

Milyen rövid- és hosszútávú terveitek vannak? Hogyan képzelitek el a honlapotok fejlődését a jövőben?

Rövidtávon szeretnénk rendszeresen frissíteni tartalmainkat, legyen szó új termékek bevezetéséről, recept ötletekről vagy a cég életében új mérföldkövek eléréséről. Hosszútávon bővíteni az interaktív funkciókat, amivel lehetőségünk nyílik a látogatói elkötelezettség növelésére.

 

Vissza

Hogyan lett egy ötletből „Az Év Honlapja”? – A FutureManagement útja

2025. 06. 02.
Egy weboldal, amiben nemcsak funkciók és pixelek, hanem munka, csapat és hit is van. "Az Év Honlapja 2024" elismerés számunkra nem csak egy díj, hanem visszaigazolása ann…
Bővebben

Digitalizáció: A jövő, ami már itt van

2025. 05. 28.
A digitalizáció mélyreható átalakulást hozott az ingatlanközvetítői piacon, amelyre a sikeres vállalatoknak gyorsan és rugalmasan kell reagálniuk. A Duna House esetében ez a válasz az i…
Bővebben

„Reményt is adunk, nem csak tudást” – Az SNI SULI forradalmasítja az érzékenyítést az online térben

2025. 05. 23.
Az alábbi interjúban az SNI SULI csapatával beszélgettünk, akik Magyarország első olyan online streaming platformját hozták létre, amely kifejezetten az ADHD-s, autista, diszlexiás és m…
Bővebben
További hírek