"Nemzetközi szinten is egyedülálló fejlesztést vezetett be a MOHU!"

Interjú a MOHU REpont applikáció készítőivel
2025-01-13

A mai interjúban örömmel mutatjuk be nevezőnket, a MOHU Repont applikációt. A beszélgetés során bepillantást nyerhetünk a pályázó inspirációjába, a honlapjuk fejlesztésének főbb szakaszaiba, és azokba a kihívásokba, melyekkel szembesültek az út során. Megosztják velünk a jövőbeli terveiket, amelyekkel tovább szeretnék erősíteni jelenlétüket az online térben.

A MOHU-nak köszönhetően elsőként Magyarországon van lehetőség arra, hogy a visszaváltási díjat azonnal a saját bankszámlára utalja az ügyfél. Ilyen - országos rendszerre kiterjedő -  megoldás máshol nincs Európában. A műanyag palackot, üveget vagy alumíniumdobozt visszaváltó vásárló háromféle módon kaphatja vissza az 50 forintot, miután bedobta az automatába a csomagolást. Egyrészt az üzletben levásárolható utalványként, másrészt felajánlhatja azt jótékonysági célra vagy – az új, magyar fejlesztésű REPont applikációnak köszönhetően  - rögtön átutalhatja azt a saját bankszámlájára.  

Nemzetközi szempontból is újdonság, hogy Magyarországon akár közvetlenül a bankszámlánkra is utaltathatjuk a visszaváltási díjat

  • A MOHU által bevezetett REpont rendszer az első olyan, amely országosan biztosítja, hogy a visszaváltási díjat egyenesen a bankszámlára is lehet utalni 
  • Immár közel 4000 automatában lehet italcsomagolásokat visszaváltani az országban 
  • A visszaváltási rendszer célja, hogy radikálisan lecsökkenjen a műanyagpalackok, alumíniumdobozok, üvegek által okozott környezetszennyezés, és azok minél nagyobb hányadát hasznosítsuk újra 
  • A visszaváltássál akár a 90%-os újrahasznosítás is elérhető 
  • Az 50 forintos visszaváltási díj motiválja a vásárlót, hogy visszavigye a palackot 
  • A visszaváltható csomagolások fokozatosan jelennek meg az üzletek polcain, mert a gyártók június 30-ig haladékot kaptak
  • Tehát a június 30-ig forgalomba hozott, de nem visszaváltható csomagolások még egy ideig biztos ott lesznek a boltok polcain. A boltoknak jeleznie kell, melyik a visszaváltható, és melyik a nem visszaváltható csomagolás
  • Egyre több a visszaváltható csomagolás, immár több mint 700 millió palackot váltottak vissza a magyar vásárlók, és ez a szám várhatóan egyre gyorsabban nő majd
  • A szabály nagyon egyszerű, ha visszaváltást jelző logó megtalálható a csomagoláson, és az 50 forintot kifizettük a palackért, akkor az visszaváltható. 

   

Nemzetközi szinten is egyedülálló fejlesztést vezetett be a MOHU a hazai italcsomagolás-visszaváltási rendszerben, miután május végén elindult és letölthetővé vált a visszaváltási díj azonnali banki átutalását lehetővé tevő REpont applikáció. Az okostelefonra a MOHU honlapjáról egyszerűen letölthető alkalmazásnak köszönhetően a visszaváltó automatákba bedobott palackok után járó visszatérítést közvetlenül a bankszámlánkra is kérhetjük, amire jelenleg csak a magyarországi visszaváltási rendszerben van lehetőség. Ilyen - országos rendszerre kiterjedő -  megoldás máshol nincs Európában.

  

A MOHU irányításával, külső partnerek bevonásával (MA-Coding, Envipco, Tomra, Sensoneo, Alerant, Raiffeisen Bank) fejlesztett alkalmazás számos új kényelmi funkciót kínál a vásárlók számára. A legfontosabb, nemzetközi szinten is jelentős újítást az, hogy az applikáció letöltése, és a rövid regisztrációs folyamat után bankszámlaszámunk megadásával kérhetjük a REpont automatánál az azonnali visszautalást. Ennek előfeltétele a REpont applikáció letöltése az App Store-ból és/vagy Google playről és egy egyedi azonosító létrehozása. 

 

Az egyszerű regisztrációs folyamat a személyes alapadatok megadását, majd a kétfaktoros hitelesítést követően a bankszámlaszám rögzítésével zárul. Ezt követően a felhasználó egyedi azonosítót kap, melyet a visszaváltó automatánál beszkennelve a visszaváltási folyamatnak már akár első lépéseként azonosíthatja magát. Az azonosítás után, és a visszaváltási tranzakciót követően az automata kijelzőjén található kifizetés gombra kattintva a visszaváltási díj az Azonnali Fizetési Rendszer szabályainak megfelelően, néhány másodpercen belül megérkezik a bankszámlára. A gyors és kényelmes alkalmazás megfelel a szigorú adatvédelmi biztonsági követelményeknek, a folyamat pedig teljesen papírmentes, ami a környezetet is óvja. 

  

Az alkalmazás egyéb hasznos funkciókkal is bír. A 'helyszínek' funkció megnyitásával helyadataink megosztását követően megtekinthetőek a legközelebbi REpont automaták, a térképen található pontokra kattintva ellenőrizhetjük az üzletek nyitvatartási idejét, címét és az automata által elfogadott italcsomagolások típusát is. Az alkalmazás vonalkód-ellenőrző funkciójának használatával még otthonunkban megbizonyosodhatunk arról, hogy az italcsomagolás visszaváltható-e, mindemellett pedig az applikáció tartalmazza a leggyakrabban ismételt kérdéseket és az erre adott válaszokat is. 

  

A bankszámlára utalással együtt így már háromféle módon is kérhetik a visszaváltási díj megtérítését a fogyasztók az automaták előtt: a közvetlen utalás helyett kérhetik az automatából  helyben levásárolható vagy készpénzre válható utalványt, vagy jótékonysági felajánlással a gyermekegészségügy részére adományozhatnak. Kézi visszaváltás esetén a levásárlással vagy a készpénzre váltással kérhetik a visszaváltási díj megtérítését. 

 

Immár közel 4000 automatában lehet visszaváltani a visszaváltható jelöléssel ellátott műanyag palackokat, üvegeket és alumíniumdobozokat országszerte. Magyarországon a visszaváltási rendszer január óta van jelen, de a boltok polcain fokozatosan jelennek meg a visszaváltható csomagolások, mert a gyártók június 30-ig hozhatnak forgalomba nem visszaváltható italokat. A visszaváltható, nem újrahasználható csomagolásokat a palackon egy 50 forintos logó jelzi. A szabály nagyon egyszerű, ha ez a logó megtalálható a csomagoláson, és az 50 forintot kifizettük a palackért, akkor az visszaváltható. Ugyanakkor egyre több a visszaváltható csomagolás a boltokban, eddig több mint 700 millió csomagolást váltottak vissza a magyar vásárlók , és ez a szám várhatóan egyre gyorsabban fog nőni.

Vissza

Hogyan lett egy ötletből „Az Év Honlapja”? – A FutureManagement útja

2025. 06. 02.
Egy weboldal, amiben nemcsak funkciók és pixelek, hanem munka, csapat és hit is van. "Az Év Honlapja 2024" elismerés számunkra nem csak egy díj, hanem visszaigazolása ann…
Bővebben

Digitalizáció: A jövő, ami már itt van

2025. 05. 28.
A digitalizáció mélyreható átalakulást hozott az ingatlanközvetítői piacon, amelyre a sikeres vállalatoknak gyorsan és rugalmasan kell reagálniuk. A Duna House esetében ez a válasz az i…
Bővebben

„Reményt is adunk, nem csak tudást” – Az SNI SULI forradalmasítja az érzékenyítést az online térben

2025. 05. 23.
Az alábbi interjúban az SNI SULI csapatával beszélgettünk, akik Magyarország első olyan online streaming platformját hozták létre, amely kifejezetten az ADHD-s, autista, diszlexiás és m…
Bővebben
További hírek