„A titok, amiért a szakemberek imádják ezt a platformot!”

Interjú a Magyar Építőipari Szakember Közösség készítőivel
2025-01-16

A mai interjúban örömmel mutatjuk be nevezőnket, a Magyar Építőipari Szakember Közösséget. A beszélgetés során bepillantást nyerhetünk a pályázó inspirációjába, a honlapjuk fejlesztésének főbb szakaszaiba, és azokba a kihívásokba, melyekkel szembesültek az út során. Megosztják velünk a jövőbeli terveiket, amelyekkel tovább szeretnék erősíteni jelenlétüket az online térben. 

 

Hogyan mutatnátok be magatokat és a projekteteket röviden?

A szakemberkozosseg.hu egy olyan online platform, amely az építőipari szakembereket támogatja, közösséget formálva számukra. Az oldalon kedvezményes szolgáltatásokat, e-learning anyagokat és hasznos szakmai tartalmakat kínálunk, hogy megkönnyítsük mindennapi munkájukat, és hozzájáruljunk szakmai fejlődésükhöz.

Mi inspirált titeket arra, hogy részt vegyetek ’Az Év Honlapja’ versenyben?

Az oldal célja a segítségnyújtás és a közösségépítés, ami a Mapei egyik legfontosabb alapelve. Hiszünk abban, hogy a szakemberkozosseg.hu olyan egyedi és hasznos platform, amely valódi értéket teremt a szakemberek számára. Azért neveztünk, mert szeretnénk megmutatni, hogy a digitális térben is lehet hatékonyan támogatni és inspirálni egy közösséget, miközben példát mutatunk más iparágak számára is.

Mikor és hogyan fogalmazódott meg bennetek az ötlet, hogy elindítsátok a honlapotokat/applikációtokat? 

A Magyar Építőipari Szakember Közösség 2016-ban indult, hogy támogassa a szakembereket és elismerést szerezzen számukra. A honlap ötlete azzal a céllal született, hogy egy átfogó digitális platformot biztosítsunk számukra, amely összefogja a közösséget, kedvezményes szolgáltatásokat kínál, és lehetőséget ad a folyamatos szakmai fejlődésre.

Milyen funkciót vagy jellemzőt tartotok a legfontosabbnak a projektetekben, amely a célcsoport számára a legtöbb értéket nyújtja? 

A legfontosabb funkciók a kedvezményes szolgáltatások és az e-learning anyagok. A kedvezmények nemcsak a szakemberek munkáját támogatják, hanem a családjuk számára is előnyöket nyújtanak. Az e-learning modulok lehetőséget adnak arra, hogy a tagok helytől és időtől függetlenül fejlesszék szaktudásukat.

Miért érzitek úgy, hogy a ti megoldásotok különleges vagy kiemelkedő a digitális térben?

A szakemberkozosseg.hu nemcsak egy honlap, hanem egy olyan közösségi platform, amely egyedülálló módon ötvözi a szakmai támogatást, az anyagi előnyöket és a közösségépítés erejét. Az oldal célja, hogy a tagokat kiemelje a kóklerek közül, és egy olyan elismert szakmai közösséget hozzon létre, amely a megbízható, minőségi munka szinonimájává válik.
Különlegességünk abban rejlik, hogy az oldal nem csupán megkönnyíti a szakemberek mindennapjait, hanem hozzájárul ahhoz is, hogy megrendelőik szemében is megbízhatóbbá és hitelesebbé váljanak.

Milyen szempontokat tartotok szem előtt, amikor a célcsoportotok számára új funkciókat vagy tartalmakat terveztek?

Mindig a szakemberek aktuális igényeit és visszajelzéseit helyezzük a középpontba. Célunk, hogy az oldal felhasználóbarát legyen, a funkciók pedig könnyen érthetők és azonnal hasznosíthatók legyenek. Emellett fontos szempont az átláthatóság és a modern design is.

Mik azok a tényezők, amik biztosítják, hogy a felhasználói élmény ne csak jó, de emlékezetes is legyen?

Az emlékezetes élményt a szakemberek számára valódi értéket nyújtó szolgáltatások és a könnyen és gyorsan elsajátítható szakmai tartalom kombinációja biztosítja. Emellett a közösségépítés is kiemelt szerepet kap, hiszen a tagok egymás sikereiből is inspirálódhatnak.

Milyen digitális trendek és/vagy innovációk, elengedhetetlenek manapság egy honlap/applikáció fejlesztése során? 

A reszponzív dizájn, a felhasználói élményt támogató egyszerű navigáció, valamint a személyre szabott tartalmak kulcsfontosságúak. Az interaktív tartalmak (pl. e-learning videók) pedig kiemelten fontos szerepet játszanak az oldal sikerében.

Ha szabadon változtathatnátok vagy fejleszthetnétek bármit a honlapotokon most, akkor mi lenne az? 

Akkor készítenénk egy olyan oldalt, ami a szakemberek számára minden segítséget megad. Készítenénk egy olyan árajánlatadó funkciót, amit könnyedén alkalmazhatna a napi munkája során a szakember. Valamint applikációt is fejlesztenénk az oldalhoz, így akár a friss tartalom, vagy egy nekik szóló rendezvényről push üzeneteket kaphatnának azonnal – hírlevél, sms nélkül. 

Hogyan méritek a látogatók/felhasználók elégedettségét? Mit gondoltok, mi az, ami miatt visszatérnek?

A látogatói elégedettséget a regisztrált tagok számának növekedése, a szolgáltatások igénybevételének aránya és az oldal használati adatai alapján mérjük. A visszatérés kulcsa pedig úgy véljük, hogy a folyamatosan bővülő szolgáltatások, a frissülő releváns tartalom, valamint a közösség összetartó ereje.

Hogyan segítette a weboldalatok dizájnja és navigációja a felhasználók számára, hogy könnyebben rátaláljanak a keresett szolgáltatásokra?

Az oldal egyszerű, logikus navigációs struktúrája és az egyértelmű menüpontok biztosítják, hogy a tagok gyorsan megtalálják a keresett szolgáltatásokat. A dizájn modern, letisztult és a tartalmak világosan vannak csoportosítva, így minden információ könnyen elérhető.

Milyen rövid- és hosszútávú terveitek vannak? Hogyan képzelitek el a honlapotok fejlődését a jövőben?

Rövid távon célunk egy még letisztultabb, modernebb arculat fejlesztése, hogy az oldal még felhasználóbarátabb legyen, és az aktuális szakemberigényekhez igazodjon. Hosszú távon a közösségi tagok számának növelésére, a szolgáltatások bővítésére és az e-learning anyagok fejlesztésére törekszünk. Célunk, hogy a legnagyobb és legismertebb építőipari szakmai közösséggé váljunk Magyarországon.

 

Vissza

Hogyan lett egy ötletből „Az Év Honlapja”? – A FutureManagement útja

2025. 06. 02.
Egy weboldal, amiben nemcsak funkciók és pixelek, hanem munka, csapat és hit is van. "Az Év Honlapja 2024" elismerés számunkra nem csak egy díj, hanem visszaigazolása ann…
Bővebben

Digitalizáció: A jövő, ami már itt van

2025. 05. 28.
A digitalizáció mélyreható átalakulást hozott az ingatlanközvetítői piacon, amelyre a sikeres vállalatoknak gyorsan és rugalmasan kell reagálniuk. A Duna House esetében ez a válasz az i…
Bővebben

„Reményt is adunk, nem csak tudást” – Az SNI SULI forradalmasítja az érzékenyítést az online térben

2025. 05. 23.
Az alábbi interjúban az SNI SULI csapatával beszélgettünk, akik Magyarország első olyan online streaming platformját hozták létre, amely kifejezetten az ADHD-s, autista, diszlexiás és m…
Bővebben
További hírek