Weboldalunk teljes mértékben a célcsoport igényeire szabott!

Interjú a Bionika Medline képviselőivel
2025-01-24

A mai interjúban örömmel mutatjuk be nevezőnket, a Bionika Medline-t. A beszélgetés során bepillantást nyerhetünk a pályázó inspirációjába, a honlapjuk fejlesztésének főbb szakaszaiba, és azokba a kihívásokba, melyekkel szembesültek az út során. Megosztják velünk a jövőbeli terveiket, amelyekkel tovább szeretnék erősíteni jelenlétüket az online térben. 

 

Hogyan mutatnátok be magatokat és a projekteteket röviden?

A BIONIKA Medline Kft. több mint 35 éve foglalkozik traumatológiai és fogászati implantátumok, felépítmények, fogászati CAD/CAM elemek, csontpótló membránok, műszerkészletek és műszerek fejlesztésével, gyártásával és forgalmazásával. Vállalatunk számára az innováció és a minőség kiemelt fontosságú. Weboldalunkat azzal a céllal hoztuk létre, hogy modern és informatív platformot biztosítsunk szakmai partnereink (akik főleg implantológusok és fogtechnikusok) számára, miközben egyedi megoldásokkal támogatjuk az egészségügy fejlődését. A felhasználóbarát kialakítás, az átlátható tartalom és az esztétikus megjelenés mind hozzájárulnak ahhoz, hogy honlapunk kiemelkedjen a digitális térben, és büszkék vagyunk rá, hogy ezzel is támogatjuk az egészségügy digitális innovációját.

Mi inspirált titeket arra, hogy részt vegyetek ’Az Év Honlapja’ versenyben?

Azért neveztünk a versenyre, mert szeretnénk megmutatni, hogy egy szakmai célokra fejlesztett honlap is lehet modern, felhasználóbarát és vizuálisan vonzó. A pályázat egy lehetőség számunkra, hogy visszajelzést kapjunk a weboldalunk jelenlegi állapotáról, és inspirációt merítsünk a jövőbeli fejlesztésekhez.

Mikor és hogyan fogalmazódott meg bennetek az ötlet, hogy elindítsátok a honlapotokat/applikációtokat? 

Ügyfeleinktől egyre több igény érkezett az online rendelés és szakmai információk könnyű elérhetőségére, valamint fontos szerepet játszott a weboldal elindításnál az, hogy akkoriban terveztünk nyitni a külföldi piacok felé is, ahol elengedhetetlen a megfelelő webes felület. Ekkor döntöttünk úgy, hogy létrehozzuk a jelenlegi weboldalt, amely a szakmai közönség minden igényét igyekszik kielégíteni. Már a kezdetektől az volt a célunk, hogy egy olyan digitális platformot hozzunk létre, amely nemcsak tájékoztatást nyújt, hanem egyedi igényekre szabott megoldásokat is kínál.

Milyen funkciót vagy jellemzőt tartotok a legfontosabbnak a projektetekben, amely a célcsoport számára a legtöbb értéket nyújtja? 

A legfontosabb funkciói a részletes termékinformáció és technikai támogatás biztosítása, amelyek megkönnyítik a fogorvosok számára a megfelelő eszközök kiválasztását és alkalmazását. Emellett átkattintási lehetőséget biztosít webshopunkhoz, ahol könnyedén adhatnak le megrendelést termékeinkre, miközben a weboldal átlátható marad.

Miért érzitek úgy, hogy a ti megoldásotok különleges vagy kiemelkedő a digitális térben?

A weboldalunk legnagyobb különlegessége abban áll, hogy egyedi módon ötvözi az iparág-specifikus tartalmat a felhasználóbarát kialakítással. A fogorvosok számára nemcsak termékeink elérhetőségét biztosítjuk, hanem szakmai információkat, támogatást és innovatív megoldásokat is kínálunk. A honlap modern, reszponzív dizájnja, a könnyű navigáció, valamint a célcsoport igényeihez igazított funkcionalitás mind hozzájárulnak ahhoz, hogy digitális jelenlétünk valóban értéket teremtsen. 

Milyen szempontokat tartotok szem előtt, amikor a célcsoportotok számára új funkciókat vagy tartalmakat terveztek?

Az elsődleges szempont az, hogy a fogorvosok mindennapi munkáját támogassuk, ezért új funkciók tervezésekor mindig az ő igényeiket helyezzük előtérbe. Figyelünk a könnyű hozzáférhetőségre és a szakmai tartalom relevanciájára. A piaci visszajelzések, valamint az iparági trendek is meghatározó szerepet játszanak a fejlesztéseinkben. 

Mik azok a tényezők, amik biztosítják, hogy a felhasználói élmény ne csak jó, de emlékezetes is legyen?

Az emlékezetes felhasználói élményt elsősorban az biztosítja, hogy a weboldalunk teljes mértékben a célcsoport igényeire szabott. Az átlátható információs struktúra, a gyors navigáció és a praktikus funkciók mind a felhasználók kényelmét szolgálják. Emellett nagy hangsúlyt fektetünk a vizuális megjelenésre: az egységes és esztétikus dizájn nemcsak professzionális benyomást kelt, hanem megkönnyíti az információk befogadását. A személyes kapcsolattartás és az interaktív elemek, például a termékekhez kapcsolódó letölthető dokumentumok és szakmai útmutatók további értéket adnak, és maradandó benyomást hagynak a felhasználókban.

Milyen digitális trendek és/vagy innovációk, elengedhetetlenek manapság egy honlap/applikáció fejlesztése során? 

Elengedhetetlen a reszponzív dizájn, a mesterséges intelligenciát alkalmazó keresési funkciók, valamint a felhőalapú szolgáltatások integrálása, valamint a progresszív webalkalmazások (PWA-k), amelyek gyors betöltést és offline hozzáférést biztosítanak. Az API-first megközelítés pedig lehetővé teszi a könnyebb integrációt és rugalmasságot a fejlesztés során.

Ha szabadon változtathatnátok vagy fejleszthetnétek bármit a honlapotokon most, akkor mi lenne az? 

Jelenleg a weboldalunkon a keresési funkciót fejlesztenénk tovább, hogy még gyorsabb és pontosabb legyen, például mesterséges intelligencia integrációjával. Emellett interaktív elemeket, például termékhasználati videókat vagy 3D-s modelleket vezetnénk be, hogy a fogorvosok számára vizuálisan is segítsük a termékeink megismerését. 

Hogyan méritek a látogatók/felhasználók elégedettségét? Mit gondoltok, mi az, ami miatt visszatérnek?

Az elégedettséget főként analitikai eszközökkel, például weboldal-forgalom, visszafordulási arány, és oldalon töltött idő mérésével követjük nyomon. Emellett közvetlen visszajelzéseket is gyűjtünk partnereinktől. A felhasználók azért térnek vissza, mert az oldalunk könnyen navigálható, átlátható, és releváns szakmai információkat kínál. 

Milyen innovatív megoldásokat vezettetek be, amelyek segítenek a pácienseknek abban, hogy tudatosabban kezdjenek az egészségükre figyelni?

Bár közvetlenül nem a pácienseket szolgáljuk ki, innovációink és fejlesztéseink közvetve hozzájárulnak az egészségük tudatosabb kezeléséhez. Modern implantátumrendszereink és sokrétű, egyedi megoldásaink lehetővé teszik a fogorvosok számára, hogy pontosabb diagnózist állítsanak fel és hatékonyabb kezelési terveket készítsenek. 

Milyen rövid- és hosszútávú terveitek vannak? Hogyan képzelitek el a honlapotok fejlődését a jövőben?

Rövid távú terveink között szerepel a keresési funkciók továbbfejlesztése, hogy a fogorvosok még gyorsabban találjanak rá a számukra releváns információkra. Emellett bővítenénk az oktatóanyagok elérhetőségét, például videók és interaktív tartalmak formájában, valamint egyszerűsítenénk az online rendelési folyamatot.

Hosszú távon célunk egy komplex digitális platform létrehozása, amely integrálja a teledentisztikai szolgáltatásokat, interaktív termékbemutatókat (pl. 3D-s modellek), és lehetőséget nyújt a fogorvosok közötti szakmai kapcsolattartásra. Folyamatosan figyeljük a felhasználói visszajelzéseket és a technológiai trendeket, hogy biztosítsuk a weboldalunk versenyképességét és a célcsoport igényeinek magas szintű kiszolgálását.

 

Vissza

Hogyan lett egy ötletből „Az Év Honlapja”? – A FutureManagement útja

2025. 06. 02.
Egy weboldal, amiben nemcsak funkciók és pixelek, hanem munka, csapat és hit is van. "Az Év Honlapja 2024" elismerés számunkra nem csak egy díj, hanem visszaigazolása ann…
Bővebben

Digitalizáció: A jövő, ami már itt van

2025. 05. 28.
A digitalizáció mélyreható átalakulást hozott az ingatlanközvetítői piacon, amelyre a sikeres vállalatoknak gyorsan és rugalmasan kell reagálniuk. A Duna House esetében ez a válasz az i…
Bővebben

„Reményt is adunk, nem csak tudást” – Az SNI SULI forradalmasítja az érzékenyítést az online térben

2025. 05. 23.
Az alábbi interjúban az SNI SULI csapatával beszélgettünk, akik Magyarország első olyan online streaming platformját hozták létre, amely kifejezetten az ADHD-s, autista, diszlexiás és m…
Bővebben
További hírek