Új dimenziók a B2B weboldal fejlesztésben: A WING jubileumi kampányának titkai

Interjú a WING Zrt. képviselőjével
2025-01-30

Örömmel mutatjuk be mai interjúnkban a WING Zrt. jubileumi kampányát és a hozzá kapcsolódó weboldal fejlesztést. A WING, mint Közép-Európa egyik vezető ingatlanfejlesztő és -befektető vállalata, 25 évnyi sikeres működését ünnepli, és ezen az alkalmon egy különleges digitális élményt kínál a látogatóknak. A weboldal célja, hogy interaktív módon mutassa be a cég legfontosabb mérföldköveit, valamint a vállalat történetének és jövőjének kulcsfontosságú elemeit. A mai interjú során a projekt mögött álló szakértővel beszélgettünk a weboldal fejlesztéséről, a digitális trendekről, és arról, hogyan sikerült ötvözniük a B2B és B2C elemeket egy izgalmas online felületen.

Hogyan mutatnátok be magatokat és a projekteteket röviden?

A WING a közép-európai ingatlanpiac egyik vezető, magántulajdonban lévő ingatlanfejlesztő és -befektető vállalatcsoportja, amely egyaránt meghatározó részesedéssel rendelkezik Németország, Lengyelország és Magyarország ingatlanpiacain. A weboldal a WING Zrt. 25 éves fennállásának jubileumára készült és egy különleges időutazásra invitálja a látogatót, amely bemutatja a vállalat elmúlt negyed évszázadának legfontosabb mérföldköveit, a vállalat értékeit és misszióját.

Mi inspirált titeket arra, hogy részt vegyetek ’Az Év Honlapja’ versenyben?

A WING 25 éves fennállásának jubileumára készült weboldalt szerettük volna bemutatni, azt, hogy milyen egy B2B felület, amely bár elsődlegesen a magyar és nemzetközi ingatlanszakmai és gazdasági szereplőknek és partnereknek szól, mégis egyedi és élményszerű szemléletmóddal reprezentálja      a vállalat elmúlt negyed évszázadának legfontosabb mérföldköveit. 

Mikor és hogyan fogalmazódott meg bennetek az ötlet, hogy elindítsátok a honlapotokat/applikációtokat? 

Az elkészült honlap a cég jubileumi kampány kommunikációjának szerves része, így a kampány tervezésekor, 2023-ban merült fel a megvalósítás ötlete.

Milyen funkciót vagy jellemzőt tartotok a legfontosabbnak a projektetekben, amely a célcsoport számára a legtöbb értéket nyújtja? 

Az oldal vizuálisan inspiráló és dinamikus      elemekkel, szórakoztató hatásokkal kíséri végig a látogatót a WING fejlődésének kulcsfontosságú pillanatain. A weboldalon nyomon követhető, hogyan alakult a cég története az alapítástól napjainkig, és miként vált Közép-Európa egyik legmeghatározóbb ingatlanpiaci szereplőjévé. A látogatók élményszerű módon ismerhetik meg a WING sikerének titkait, amely a hosszú távú értékteremtésen és szakmaiságon alapszik.

Miért érzitek úgy, hogy a ti megoldásotok különleges vagy kiemelkedő a digitális térben?

A legnagyobb erőssége a projektnek, hogy egy elsődlegesen B2B tematikájú weboldalt B2C-re hangoltunk mind vizuálisan, mind webcopy szempontból. Ezáltal nemcsak egy új és meglepően izgalmas dimenzióval gazdagítottuk a WING tone of voice-át, hanem egyedi és innovatív megoldást is hoztunk a hazai ingatlanpiaci marketingkommunikációba.       

Milyen szempontokat tartotok szem előtt, amikor a célcsoportotok számára új funkciókat vagy tartalmakat terveztek?

Egyszerű, átlátható, könnyen értelmezhető felhasználói funkciók, minimális szöveges tartalom, több vizuális, látványos elem használata. 

Mik azok a tényezők, amik biztosítják, hogy a felhasználói élmény ne csak jó, de emlékezetes is legyen?

Egyedi vizuális megoldások és szórakoztató, bevonó elemek használata a weboldalon. pl. animált GIF-ek, logó átszínezés

Milyen digitális trendek és/vagy innovációk, elengedhetetlenek manapság egy honlap/applikáció fejlesztése során? 

Fontos, hogy a felhasználók egyszerű és könnyen navigálható felülettel találkozzanak, ahol kevesebb szöveg és több vizuális elem dominál. Képek, videók, interaktív megoldások, számlálók használata fokozzák a felhasználói élményt, az egyszerű navigáció és átgondolt felhasználói útvonalak pedig növelik a weboldal használati hatékonyságát. Fontos, hogy a felhasználó egyszerűen megtalálja, amit keres, és érdeklődési körének megfelelően kapjon információt pl. hírlevél feliratkozás, ajánlatkérés. Fontos a hatékony kereshetőség, pl. a megfelelő SEO beállítások. A weboldalon szintén hatékonyságot növelő tényező, ha a közösségi platformokra könnyen és egyszerűen át lehet navigálni az adott oldalról. A reszponzivitás is elengedhetetlen elem, hiszen manapság több különböző eszközről nyitják meg, használják a felhasználók a weboldalt. Végül, de nem utolsó sorban a GDPR adatvédelmi szabályozások miatt szükségszerű, hogy minden weboldal megfeleljen a legszigorúbb biztonsági szabványoknak.

Ha szabadon változtathatnátok vagy fejleszthetnétek bármit a honlapotokon most, akkor mi lenne az? 

Rengeteg ötlet van még a tarsolyunkban, a jubileumi oldalt szívesen aktualizálnánk újabb és újabb inspiráló tartalmakkal. 

Hogyan méritek a látogatók/felhasználók elégedettségét? Mit gondoltok, mi az, ami miatt visszatérnek?

Különleges helyzetben vagyunk a születésnapi oldallal kapcsolatban, mert sokkal fontosabbnak tartjuk az oldalon eltöltött, akár csak egyszeri időt, mint a visszatérést, hiszen ebben az esetben nem sales, sokkal inkább márkakötődést építő céljaink vannak.

Hogyan segíti a weboldalatok, az üzleti partnereitekkel való közös együttműködést? 

Ez az időszakos weboldal elsősorban egy visszatekintés a cég életében, egy összegzés az eddig elért sikerekre, projektekre vonatkozólag. Az oldal célcsoportja elsősorban jelenlegi és volt üzleti partnereink, kollégáink, valamint a magyar és nemzetközi ingatlanszakmai és gazdasági szereplők. Az oldal célja a célcsoport lojalitásának növelése, márkakötődés kialakítása és ennek eszköze a visszatekintő forma összegyűjtve az eddig elért sikereket. 

Milyen rövid- és hosszútávú terveitek vannak? Hogyan képzelitek el a honlapotok fejlődését a jövőben?

Mivel ez egy időszakos kampány aloldala, így a kampány végeztével a külső célcsoportjaink számára megszüntetjük a tartalom elérhetőségét. Ez a honlap egy remek eszköz volt arra, hogy kísérletezzünk a megszokott B2B kommunikációtól merőben eltérő tartalommal és stílussal, hangnemmel, amely az ünnepi hangulatunkat tükrözte. A jubileumi oldalt újabb kreatív ötletek alapjául fogjuk használni a jövőben, akár a cég életében történő változásokhoz, aktualitásokhoz igazodva. Viszont a belső kommunikációban – az oldal tartalmát időről-időre aktualizálva - a jövőben is folyamatosan fogjuk tudni használni a munkatársak bevonására, edukálására vagy az aktuális üzeneteink eljuttatására.

Vissza

Hogyan lett egy ötletből „Az Év Honlapja”? – A FutureManagement útja

2025. 06. 02.
Egy weboldal, amiben nemcsak funkciók és pixelek, hanem munka, csapat és hit is van. "Az Év Honlapja 2024" elismerés számunkra nem csak egy díj, hanem visszaigazolása ann…
Bővebben

Digitalizáció: A jövő, ami már itt van

2025. 05. 28.
A digitalizáció mélyreható átalakulást hozott az ingatlanközvetítői piacon, amelyre a sikeres vállalatoknak gyorsan és rugalmasan kell reagálniuk. A Duna House esetében ez a válasz az i…
Bővebben

„Reményt is adunk, nem csak tudást” – Az SNI SULI forradalmasítja az érzékenyítést az online térben

2025. 05. 23.
Az alábbi interjúban az SNI SULI csapatával beszélgettünk, akik Magyarország első olyan online streaming platformját hozták létre, amely kifejezetten az ADHD-s, autista, diszlexiás és m…
Bővebben
További hírek