Greenroom: Új hullám a B2B marketingben

Interjú a Greenroom csapatával
0000-00-00

A Greenroom marketingügynökség weboldala merész újítást hozott a B2B kommunikáció világába: szakít a megszokott sémákkal, és egyedi koncepcióval, a szörfösök „greenroom” pillanatát idézve mutatja be, hogyan lehet a marketing nyugodt, átlátható és inspiráló. A honlap dizájnja nemcsak vizuálisan kiemelkedő, hanem érzelmileg is hat – videók, animációk és letisztult navigáció segíti a felhasználót. A weboldal példát mutat arra, hogyan lehet a professzionalizmust és a kreativitást hatékonyan összehangolni egy B2B platformon. Az alábbi interjúban a cég csapata mesél arról, hogyan született meg ez a különleges weboldal, és milyen gondolatok, kihívások és célok vezették őket a fejlesztés során.

1. Mi motivált titeket arra, hogy nevezzetek ’Az Év Honlapja’ pályázatra?

Cégünk 3 éve nagyot álmodott és úgy döntött, hogy átgondolja magát: vízióját, misszióját és ez alapján korábbi megjelenését, illetve arculatát. A megújult arculatot apró lépésekben vezettük be, és ennek egyik végső lépése volt a weboldal átalakítása. Nagyon büszkék vagyunk az új honlapra, mely hűen tükrözi a változást, amin a cég az elmúlt évek folyamán keresztülment. Azért neveztük, mert kíváncsiak voltunk a közönség és a zsűri véleményére, hogy nekik is tetszik-e a végeredmény. A megítélt különdíj így hatalmas öröm volt számunkra.

2. Mi volt a legfontosabb prioritás a fejlesztési folyamat során?

A legfontosabb célunk az volt, hogy a Greenroom karaktere, identitása és víziója világosan átjöjjön a digitális felületeken. Ezzel összhangban egy letisztult és inspiráló honlap kialakítására törekedtünk, mellyel saját példánkon mutathatjuk be a hatékony márkakommunikáció egy formáját – amit tulajdonképp ügyfeleinknek is árulunk.

3. Milyen szempontokat tartottatok szem előtt a felhasználói élmény kialakításakor?

Elsősorban azt, hogy a látogatók számára ne csupán informatív, hanem élvezetes böngészési élményt nyújtsunk. A szakmai tartalom nyilván akkor megy át maradéktalanul, ha a csomagolás, azaz a vizuális élmény nyitottá teszi rá az olvasót. Emellett kiemelt figyelmet fordítottunk arra is, hogy az oldal minden eszközön könnyen használható, illetve navigálható legyen.

4. Milyen nehézségekkel, kihívásokkal szembesültetek a folyamat alatt?

A kihívás a mi esetünkben is az volt, hogy az újonnan megalkotott márkaarculatot és vizuális világot úgy ültessük át digitális formába, hogy az izgalmas, mozgalmas és látványos legyen: világosan adja át prioritásainkat és szakmai szemléletmódunkat, de funkcionális maradjon. Emellett a vizuális elemek – képek, videók, animációk – integrálása során értelemszerűen ügyelnünk kellett arra, hogy mindez ne menjen a site teljesítményének rovására.

5. Milyen hatással volt ez az elismerés a csapatra és a motivációra?

Nagyon jó érzés volt látni, hogy a szakmai közeg is értékeli a munkánkat. Ez a díj megerősítette, hogy érdemes odafigyelni a részletekre – hogy a vizuális minőség, a UX és a technikai kidolgozottság csak együtt hoz eredményt.

6. Mit tartotok a legfontosabbnak ahhoz, hogy egy honlap/applikáció sikeres legyen?

A márkakommunikációs és a felhasználói szempontok egyensúlya kulcsfontosságú. A túl sok, illetve a túl kevés információ egyaránt az eredményesség ellen hat, de a csomagolás szerepe ettől függetlenül meghatározó: az azonosság tengeréből csak a megjelenítés módja emelhet ki egy márkát, hirdetést vagy honlapot.

7. Mi az, amitől ti úgy gondoljátok, hogy a honlapotok/applikációtok igazán kitűnik a többi közül? Mi különböztet meg titeket a versenytársaitoktól?

Eredetisége, hangulata, vizuális minősége, könnyű beazonosíthatósága.

8. Szerinted mi tesz egy piaci szereplőt jó szolgáltatóvá?

A mi ambíciónk éppen az, hogy reklámügynökségként szolgáltatóból üzleti partnerré váljunk. Ehhez természetesen azt is teljesítenünk kell, amit egy szolgáltatótól megrendelői alapból elvárnak: hogy helyzetüket, problémáikat és igényeiket pontosan értve használható megoldásokat szállítsanak. Szakmailag naprakésznek, megbízhatónak és következetesnek kell lennünk, világos, áttekinthető folyamatokkal és kellő agilitással.

9. Milyen innovációk várhatóak a szolgáltatás területén?

A marketingosztályok és a kommunikációs ügynökségek életében az innovációk nem annyira az alapokra – a vásárlói magatartás mozgatórugóira – mint az értékesítési és kommunikációs csatornák fejlődésére vannak hatással. A digitalizáció mindkét területen robbanásszerű változásokat hozott, de a technológiai fejlődés az utóbbi években már a reklám technikai előállításában is egyre nagyobb szerephez jut. A mesterséges intelligencia a folyamatok egy részének egyszerűsítésével, illetve automatizálásával költségeket takaríthat meg – ezen a területen az innovációk egyre gyorsuló ütemű térnyerése várható.

10. Milyen céljaitok vannak a közeli és távoli jövőben?

Közeli és távoli céljaink megegyeznek: olyan hosszú távú ügyfél-ügynökség kapcsolatok kialakítására törekszünk, melyek beszállítói helyett partneri viszonyon alapulnak. Ehhez világossá kell tennünk megrendelőink számára, hogy szakértelmünk, azaz hozzáadott értékünk – a kreativitás – miként szolgálja közvetlen módon üzleti eredményességüket.

A márkák az emberek fejében épülnek, egyrészt a márkahasználat, másrészt a márkakommunikáció által. Az előbbihez általában szükség van az utóbbira – egyáltalán nem mindegy tehát, hogy a márka mit és miként mond leendő (és persze meglévő) vásárlóinak. A márka üzenetének meghatározásakor a legfontosabb szempont, hogy a termékkategóriáról vásárlási helyzetben a legtöbb embernek alapértelmezetten a mi márkánk jusson eszébe. A kreativitás ezen a ponton válik nélkülözhetetlenné, hiszen egy elvben minden versenytárs által elmondható üzenetet kell úgy becsomagolnunk, hogy az kizárólag a mi márkánk vonatkozásában váljon érdekessé és emlékezetessé (és ezzel a termékkategóriáról való vásárlási döntés automatikusan a mi márkánkat hívja meg). 

Vissza

Hogyan lett egy ötletből „Az Év Honlapja”? – A FutureManagement útja

2025. 06. 02.
Egy weboldal, amiben nemcsak funkciók és pixelek, hanem munka, csapat és hit is van. "Az Év Honlapja 2024" elismerés számunkra nem csak egy díj, hanem visszaigazolása ann…
Bővebben

Digitalizáció: A jövő, ami már itt van

2025. 05. 28.
A digitalizáció mélyreható átalakulást hozott az ingatlanközvetítői piacon, amelyre a sikeres vállalatoknak gyorsan és rugalmasan kell reagálniuk. A Duna House esetében ez a válasz az i…
Bővebben

„Reményt is adunk, nem csak tudást” – Az SNI SULI forradalmasítja az érzékenyítést az online térben

2025. 05. 23.
Az alábbi interjúban az SNI SULI csapatával beszélgettünk, akik Magyarország első olyan online streaming platformját hozták létre, amely kifejezetten az ADHD-s, autista, diszlexiás és m…
Bővebben
További hírek