„Reményt is adunk, nem csak tudást” – Az SNI SULI forradalmasítja az érzékenyítést az online térben

Interjú az SNI Suli Kft. csapatával
2025-05-23

Az alábbi interjúban az SNI SULI csapatával beszélgettünk, akik Magyarország első olyan online streaming platformját hozták létre, amely kifejezetten az ADHD-s, autista, diszlexiás és más neurodivergens gyermekeket nevelő családokat, pedagógusokat és szakembereket támogatja. A platform friss, szakmailag hiteles videós tartalmakkal, gyakorlati tudással és érzékenyítő szemlélettel dolgozik azon, hogy a sajátos nevelési igényű (SNI) gyerekek valódi támogatást kaphassanak. A pályázatra való nevezésük kapcsán arról kérdeztük őket, mi motiválta a jelentkezést, hogyan építették fel az oldalt, milyen kihívásokkal néztek szembe, és mi különbözteti meg őket más edukációs kezdeményezésektől. Az interjú bepillantást ad abba a küldetéstudatba és innovatív gondolkodásba, amely az SNI SULI mögött áll.

Mi motivált titeket arra, hogy nevezzetek ’Az Év Honlapja’ pályázatra?

Az SNI SULI – Magyarország első és egyetlen online streaming platformja, amely az ADHD-s, autista, diszlexiás és más neurodivergens gyermekekkel élő családok, pedagógusok és szakemberek számára kínál hiteles, naprakész tudást, ráadásul hetente bővülő, új tartalommal. A közönségünk megérdemli, hogy láthatóvá váljanak marginálisan a sajátos nevelési igényű gyermekek és a megfelelő támogatásuk! 

A legfőbb motivációnk az volt, hogy megmutassuk: az online térben is lehet olyan szakmai színvonalú, érzékenyítő, mégis gyakorlatias tudásbázist építeni, amely valódi változást hoz a sajátos nevelési igényű gyermekek és családjaik életébe. A nevezés nem csak magunkról szólt – hanem arról is, hogy végre reflektorfénybe kerülhessen az SNI-ügy, amiről sokáig csak suttogva beszéltek Magyarországon.

2. Mi volt a legfontosabb prioritás a fejlesztési folyamat során?

A legfontosabb célunk az volt, hogy azonnal használható tudást adjunk a felhasználóink kezébe – érthető, átlátható formában. Olyan platformot szerettünk volna létrehozni, amely nemcsak informatív, hanem megerősít és megtart – legyen szó szülőről, pedagógusról vagy szakemberről.

Az SNI SULI teljes tudásanyaga online  elérhető: az összes előadás és workshop videós formában nézhető, bármikor, korlátlanul, országhatárokon átívelően. Ez lehetővé teszi, hogy bárki  részesüljön a tudásanyagból, így valósítjuk meg a digitális esélyegyenlőséget és a hosszú távú hatást.

Több mint 150 szakmai előadással tudjuk támogatni az elfogadóbb, hozzáértőbb környezet kialakítását. Célunk, hogy minden SNI-s gyermek megkaphassa azt a támogatást, amit valóban megérdemel.

3. Milyen szempontokat tartottatok szem előtt a felhasználói élmény kialakításakor?

Tisztában voltunk vele, hogy a hozzánk forduló szülők és pedagógusok gyakran túlterheltek, fáradtak, és gyors, érthető segítségre van szükségük. Ezért a honlap minden elemét úgy terveztük meg, hogy könnyen navigálható, esztétikus és mobilbarát legyen, miközben a tartalmak mély szakmaiságot képviselnek.

A módszer hatásossága abban rejlik, hogy gyakorlati és könnyen adaptálható eszközöket kínál az SNI-s gyerekekkel foglalkozó felnőtteknek, legyenek ők pedagógusok vagy szülők. A tanulás nem passzív befogadás, hanem élményszerű önfejlesztés: a videók valós élethelyzetekre adnak megoldásokat, a szakértői tudást pedig hétköznapi nyelven, empátiával adják át.

Innovációnk lényege, hogy az online platform használatával országosan és időtől függetlenül biztosítjuk a magas színvonalú, korszerű tudást. Ez különösen fontos az SNI-s gyerekek támogatásában, ahol a gyors hozzáférés, a naprakész tudás és a folyamatos önképzés elengedhetetlen. Az, hogy digitális formában tesszük elérhetővé mindezt, nemcsak a hozzáférhetőséget növeli, hanem egy 21. századi szemléletet is képvisel: a tanulás személyre szabható, rugalmas és életközeli.

4. Milyen nehézségekkel, kihívásokkal szembesültetek a folyamat alatt?

A legnagyobb kihívás talán az volt, hogy összehangoljuk az óriási szakmai tudásanyagot egy olyan formával, ami online is jól működik. Emellett technikai és marketing oldalról is folyamatosan monitorozzuk a leghatékonyabb automatizált megoldásokat.

5. Milyen hatással volt ez az elismerés a csapatra és a motivációra?

Az SNI SULI Magyarország egyik leginspirálóbb szakmai közösségévé vált, ahol közösen dolgozunk a neurodivergens gyerekek jövőjéért, világszínvonalú tartalommal és elhivatottsággal. Oktatás kategóriában Az Év Honlapjának lenni a legnagyobb elismerése annak, hogy a jó ügy mellett a szakmaiság tekintetében is egyedülállót alkottunk! 

6. Mit tartotok a legfontosabbnak ahhoz, hogy egy honlap/applikáció sikeres legyen?

Az SNI SULI edukációs filozófiájának középpontjában az egyéni különbségek elfogadása, a gyermekközpontú szemlélet és a tudományosan megalapozott, gyakorlatias tudás átadása áll. A tartalom és a hitelesség a két legfontosabb szempontunk, emellett pedig természetesen a minőségi felhasználói élmény. 

Őszinte tartalom, hiteles szakemberek és emberközpontú gondolkodás. Ha egy platform nemcsak információt ad, hanem reményt is, akkor az valóban értéket teremt.

7. Mi az, amitől ti úgy gondoljátok, hogy a honlapotok/applikációtok igazán kitűnik a többi közül? Mi különböztet meg titeket a versenytársaitoktól?

Módszerünk alapját egy több mint 150 online előadásból és kurzusból álló videotár adja, amelyet neves klinikai szakpszichológusok, pedagógiai szakpszichológusok, autizmus specifikus gyógypedagógusok, gyermekneurológusok és fejlesztő pedagógusok készítettek. A tartalmak strukturáltan, könnyen kereshető formában érhetők el, ami lehetővé teszi a célzott tanulást és az egyéni szükségletekhez való illeszkedést.

Az SNI SULI nem egy egyszerű tudásportál – hanem egy közösség, egy biztonságos tér. Egy olyan hely, ahol a szülők, pedagógusok és szakemberek egymásra találnak, támogatást kapnak és végre érzik, hogy nincsenek egyedül. 

8. Milyen céljaitok vannak a közeli és távoli jövőben?

Szeretnénk tovább bővíteni a kurzusainkat és egyre több partnerintézménnyel együttműködni. Akár állami szinten a pedagógusképzésbe megosztani. Hosszú távon azt szeretnénk, ha az SNI SULI egyfajta központi tudás- és érzékenyítő bázissá válna – nem csak Magyarországon, hanem nemzetközi szinten is.

9. Milyen nehézségeket okozhat, hogy a hagyományos oktatás eszközeit ötvözitek az online megoldások használatával?

Számunkra ez nem nehézség – ez a valóság. A digitalizáció már nem „opció”, hanem a mindennapok része, és ha jól használjuk, elképesztő lehetőségeket rejt. Az online tér rugalmasságot, azonnali hozzáférést és naprakész tudást kínál – ez pedig kincs, különösen az SNI területen, ahol az update tudás élethelyzeteket változtathat meg. A kérdés nem az, hogy szabad-e ötvözni, hanem az, hogy hogyan lehet jól csinálni. Mi ebben hiszünk – és ebben vagyunk jók.

10. Milyen innovációk várhatóak az oktatás területén?

A jövő az egyénre szabott tanulásban rejlik. A mesterséges intelligencia, az adaptív tanulási rendszerek és a szakemberekkel kiegészített online platformok olyan új dimenziókat nyitnak meg, amire korábban nem volt példa. Mi pedig készen állunk, hogy ezekben úttörők legyünk – SNI gyerekekre szabva.

„Az Év Honlapja” díj számunkra nemcsak elismerés, hanem megerősítés: az SNI gyerekekért végzett munka fontos, értékes – és megéri minden percét.

 

Vissza

Hogyan lett egy ötletből „Az Év Honlapja”? – A FutureManagement útja

2025. 06. 02.
Egy weboldal, amiben nemcsak funkciók és pixelek, hanem munka, csapat és hit is van. "Az Év Honlapja 2024" elismerés számunkra nem csak egy díj, hanem visszaigazolása ann…
Bővebben

Digitalizáció: A jövő, ami már itt van

2025. 05. 28.
A digitalizáció mélyreható átalakulást hozott az ingatlanközvetítői piacon, amelyre a sikeres vállalatoknak gyorsan és rugalmasan kell reagálniuk. A Duna House esetében ez a válasz az i…
Bővebben

„Reményt is adunk, nem csak tudást” – Az SNI SULI forradalmasítja az érzékenyítést az online térben

2025. 05. 23.
Az alábbi interjúban az SNI SULI csapatával beszélgettünk, akik Magyarország első olyan online streaming platformját hozták létre, amely kifejezetten az ADHD-s, autista, diszlexiás és m…
Bővebben
További hírek