Digitalizáció: A jövő, ami már itt van

Hogyan alakítja át a digitalizáció a Duna House működését és az ingatlanközvetítést napjainkban
2025-05-28

A digitalizáció mélyreható átalakulást hozott az ingatlanközvetítői piacon, amelyre a sikeres vállalatoknak gyorsan és rugalmasan kell reagálniuk. A Duna House esetében ez a válasz az innováció tudatos és következetes alkalmazása volt, amely új szintre emelte az ügyfélkiszolgálás minőségét és a folyamatok hatékonyságát. Az új technológiák bevezetése lehetővé tette, hogy a cég gyorsan alkalmazkodjon a változó piaci igényekhez, miközben megerősítette pozícióját. Az innováció nem csupán eszköz, hanem stratégiai szemlélet, amely a hosszú távú versenyképesség alapját képezi. Ennek köszönhetően a Duna House ma is a magyar ingatlanszektor egyik meghatározó szereplője marad.

Mi motivált titeket arra, hogy nevezzetek ’Az Év Honlapja’ pályázatra?

A Magyar Marketing Szövetség által meghirdetett Az Év Honlapja pályázat olyan nívós lehetőséget kínált, ahol szakmai körben is bemutathattuk a Duna House elmúlt 2-3 évének egyik legfontosabb, de mindenképpen legtöbb látogatót vonzó digitális fejlesztését, a megújult dh.hu-t. A bevezetett funkciók és az eredmények alapján projektünket érdemesnek tartottuk a nevezésre, és hatalmas öröm volt számunkra, amikor a szakmai zsűri kategóriánk első helyezésével ismerte el azt.

Mi volt a legfontosabb prioritás a fejlesztési folyamat során?

Legfontosabb prioritásunknak a mobilra optimalizálást tartottuk, mivel a korábbi weboldalunk már nem biztosította elég gördülékenyen a 80-85%-ban mobilról érkező látogatóink felhasználói élményét. Reagálnunk kellett az előző honlapfejlesztésünk óta az internethasználatban bekövetkező fogyasztói magatartás változásaira, hogy további lehetőségeket aknázzunk ki. Hogy egy példát említsünk, az NMHH egy 2024-es kutatása alapján utazás közben a legalább heti szinten internetezők 77%-a van online, legfőképpen mobilról*. Pályázatunk címe – Ingatlan bárhol, könnyen, neked! – is kifejezi, hogy az új dh.hu-n az ingatlankeresés bárhonnan egyszerű, akár a mindennapi ingázás közben a tömegközlekedésen.

*Forrás: https://nmhh.hu/dokumentum/251289/internethasznaloi_kutatas_2024_akadalymentes.pdf 

Milyen szempontokat tartottatok szem előtt a felhasználói élmény kialakításakor?

A felhasználói élmény kialakítása során három fő szempontot vettünk figyelembe: a korábban említett mobile-first megközelítés, perszonalizált megoldások és relevancia.

Weboldalunkon több helyen találhatóak olyan dinamikus elemek, amelyek a felhasználóink korábbi kereséseihez igazodva jelenítenek meg perszonalizált ajánlatokat. Ilyen például a korábban kiválasztott település mentén változó főoldali Eladó ingatlanok szekció, illetve a megtekintett ingatlan paramétereihez közel azonos ajánlatokat megjelenítő ingatlanadatlapi Hasonló ingatlanok szekció.

Nem utolsósorban, a relevancia jegyében Részletes keresőnket számos manuális szűrési lehetőséggel láttuk el. Ezen felül előre definiált kereséseket is biztosítunk, például a Balaton északi part legnépszerűbb településeit összesítő keresés vagy az árcsökkentett ingatlanokra szűrő keresés formájában. Látogatóink immár városrészekre szűkítve is nézelődhetnek országszerte, de használhatják Térképes keresőnket is, amennyiben egy még konkrétabb környék iránt érdeklődnek. További segítséget nyújtanak ingatlankártya-címkéink, amik tájékoztatást adnak például a kínálatunkba újonnan bekerülő vagy a sokak által megnézett legnépszerűbb ingatlanokról.

Milyen nehézségekkel, kihívásokkal szembesültetek a folyamat alatt?

Keresőoptimalizálási szempontból egy bejáratott weboldal megújítása komoly kockázattal jár. A korábbi dh.hu forgalmának jelentős része származott organikus forrásokból, amit egyáltalán nem szerettünk volna elveszíteni az új honlappal sem. Éppen ezért a teljes projekt alatt kiemelten ellenőriztük mind a technikai, mind a tartalmi SEO szempontokat, illetve számos körben tartottunk auditot a fejlesztés során. Az elővigyázatosságnak meg is lett az eredménye, mivel az organikus forgalmunkat ~28%-kal növeltük, mobil eszközökön, az élesítést megelőző és az azt követő 3 hónapos időszakok összehasonlításában.

Milyen hatással volt ez az elismerés a csapatra és a motivációra?

A teljes projekt közel egyéves időtartamot ölelt fel, így is megfeszített tempót igényelve a részt vevő kollégáktól. Tehát esetünkben kifejezetten igaz, hogy a kemény munka meghozza a gyümölcsét, hiszen nemcsak a Duna House franchise hálózat és ügyfeleink pozitív fogadtatása volt jutalmunk, hanem a szakma elismerését is sikerült kivívnunk. Az Év Honlapja díj újabb lendületet adott az élesítés óta is folyamatosan zajló munkálatoknak, amikkel hónapról hónapra tovább fejlesztjük a dh.hu-t.

Mit tartotok a legfontosabbnak ahhoz, hogy egy honlap/applikáció sikeres legyen?

Egy honlap sikerének kulcsa egyértelműen az ügyfelek manifeszt igényeinek maradéktalan és látens igényeinek minél kiemelkedőbb kiszolgálása. 

A Duna House esetében, ha az eladóinkat tekintjük, manifeszt igénynek minősül például, hogy a weboldalunk megtekintése során találjanak olyan értékesítőt, akit megbízhatnak ingatlanjuk eladásával. Településre szűrhető Szakértőkeresőnk, illetve település és ár szerint kategorizált megbízásállománnyal és ügyfélvéleményekkel feltöltött értékesítői adatlapjaink segítségével ezt az igényt teljes mértékben kielégítjük.

Eladóink látens igényeinek kielégítésére lehet példa azonnali online értékbecslőnk, a DH Saccoló. Ennek segítségével megbecsülhető a településlistában megadott városok 150 millió forint érték alatti ingatlanjainak ára. A szolgáltatás nem minősül értékbecslésnek, csak iránymutatásnak, de egy megfelelő ingatlannal rendelkező potenciális eladónk számára olyan plusz értéket nyújthat egy azonnali becsült irányár, amelyet előzetesen nem várt el.

Mi az, amitől ti úgy gondoljátok, hogy a honlapotok/applikációtok igazán kitűnik a többi közül? Mi különböztet meg titeket a versenytársaitoktól?

Több hasonló funkciókkal rendelkező, köztük pár magas színvonalú honlap érhető el a piacon, azonban egyes megoldásaink – mint az azonnali online értékbecslőnk, vagyis a DH Saccoló, illetve az ingatlantúra-foglalás – kiemelik a mezőnyből a dh.hu-t. A weboldalunk mögött álló integrációk és támogató rendszerek elsősorban a felhasználóink gyors és alapos tájékoztatását szolgálják. Mikor egy ingatlan hamarosan elérhetővé válik vagy újonnan kerül a kínálatunkba, árcsökkentést hajtanak végre rajta, sokan nézik meg az adatlapját vagy éppen vételi ajánlat érkezik rá, az óránként lefutó frissítésnek köszönhetően szinte azonnal informáljuk a látogatókat a változásokról, Hamarosan jön, Új, Áresés, Népszerű és Tárgyalás alatt ingatlankártya-címkéink formájában.

A már említett digitális megoldásunk, a piacon unikális, azonnali online értékbecslő DH Saccoló szintén hasonló célokat szolgál. Mikor ingatlaneladáson gondolkodunk, az első és legfontosabb a megfelelő ármeghatározás. Természetesen egy értékbecslő szakember segítségével tudjuk a legpontosabban meghatározni ingatlanunk értékét, azonban ez költséges és lassú – legalábbis semmiképpen nem azonnali választ nyújtó – megoldás. Különösképpen a folyamat elején, mikor még éppen csak felmerült az eladás gondolata, nem feltétlenül szeretnénk extra kiadásokat. A DH Saccoló ilyenkor segíthet a lehetőségeink felmérésében: az ingatlan címének és legfontosabb paramétereinek megadása után azonnal megkapjuk annak becsült értékét, illetve az eladási ár várható tartományát. Mivel a szolgáltatás nem tudja figyelembe venni az ingatlan minden sajátosságát, a meghatározott ár csak iránymutatásra szolgál az eladással kapcsolatos döntések meghozatalához. 

Milyen céljaitok vannak a közeli és távoli jövőben?

A közeljövőben szeretnénk nagyobb hangsúlyt fektetni külföldi vevőinkre. Ugyan honlapunk legfőbb funkciói mindig is elérhetőek voltak angol nyelven, hamarosan lehetővé tesszük az ingatlanközvetítőink közötti keresést nyelvtudás alapján is. Szakértő értékesítőink között megtalálhatóak olyanok, akik nemcsak angolul vagy németül, hanem akár kínaiul, szerbül vagy dánul is külföldi ügyfeleink segítségére lehetnek a hazai ingatlanvásárlásban. 

Távlati céljaink között említhetem a szinergiák kihasználását Credipass pénzügyi közvetítő cégünkkel. Ingatlanadatlapjainkon jelenleg is megtalálható a Credipass lakáshitel kalkulátora, aminek a segítségével felhasználóink könnyedén és gyorsan összehasonlíthatják 8 bank hitelajánlatait. Duna House értékesítőink és Credipass pénzügyi szakértőink a mindennapokban szorosan együtt dolgoznak, hogy vevőink a vágyott, kiszemelt ingatlant a számukra legkedvezőbb finanszírozási feltételek mellett vásárolhassák meg. Szeretnénk, ha ez mind dh.hu, mind credipass.hu honlapjainkon is tükröződne.

Milyen technológiai újításokat alkalmaztatok az ingatlanpiaci digitalizációban?

Természetesen nem maradhatott ki legalább egy mesterséges intelligenciát alkalmazó funkció a weboldalból, amit jelenleg az online értékbecslésre alkalmas DH Saccolóba építettünk be. A megoldás technológiai hátterét egy gépi tanulási modell adja, amely a Duna House által az elmúlt években bonyolított több mint 45 ezer tranzakció alapján tanulja meg az árakat befolyásoló összefüggéseket, mint például a település, alapterület, állapot, elhelyezkedés vagy ingatlantípus. A modellt havi rendszerességgel frissítjük az új eladási adatokkal, így mindig naprakészen tükrözi a piaci változásokat.

Egy másik beépített innovatív megoldásunk az ingatlantúra-foglalás lehetősége. A hagyományos hívás és üzenetküldés kapcsolatfelvételi formákon túl, felhasználóinknak lehetőségük van megjelölni egy konkrét időpontot az elkövetkező napokban, amikor személyesen megtekintenék az ingatlant. A választott időpontban való megtekintést a sok érintett miatt egyelőre nem tudjuk garantálni, de értékesítőink törekednek annak tartására. 

Röviden megemlíteném a franchise hálózatunk számára bevezetett újdonságunkat, a perszonalizált honlapot is. Minden értékesítőnk, irodánk és partnerünk számára megadjuk a lehetőséget saját professzionális weboldaluk elkészítésére, ami mindössze pár kattintással megvalósítható.

Hogyan növeltétek az ügyfelek bizalmát és elköteleződését?

Erősebb elköteleződésnek tekinthető, ha felhasználóink regisztrálnak oldalunkra. Erre olyan plusz funkciókkal bátorítjuk őket, mint a mentett keresés. Egy mentett keresés beállításával 3 kattintásból visszatérhetünk egy általunk előre leszűrt ingatlanválasztékhoz, tehát nem kell minden alkalommal egyesével megadnunk a számunkra fontos keresési paramétereket. De még nagyobb kényelmet jelent, hogy igény esetén automatikus e-mailes értesítést küldünk minden alkalommal, amikor egy új ingatlanunk 100%-ban megfelel az ügyfelünk által beállított feltételeknek.

Az ingatlanközvetítőinkbe vetett bizalom építését szolgálja Szakértőkeresőnk, ahol látogatóink értékelések alapján válogathatnak közülük. Az értékesítői adatlapokon elolvashatják személyes bemutatkozójukat, áttekinthetik korábbi ügyfeleik véleményeit és felfedezhetik ingatlankínálatukat.

 

Vissza

Hogyan lett egy ötletből „Az Év Honlapja”? – A FutureManagement útja

2025. 06. 02.
Egy weboldal, amiben nemcsak funkciók és pixelek, hanem munka, csapat és hit is van. "Az Év Honlapja 2024" elismerés számunkra nem csak egy díj, hanem visszaigazolása ann…
Bővebben

Digitalizáció: A jövő, ami már itt van

2025. 05. 28.
A digitalizáció mélyreható átalakulást hozott az ingatlanközvetítői piacon, amelyre a sikeres vállalatoknak gyorsan és rugalmasan kell reagálniuk. A Duna House esetében ez a válasz az i…
Bővebben

„Reményt is adunk, nem csak tudást” – Az SNI SULI forradalmasítja az érzékenyítést az online térben

2025. 05. 23.
Az alábbi interjúban az SNI SULI csapatával beszélgettünk, akik Magyarország első olyan online streaming platformját hozták létre, amely kifejezetten az ADHD-s, autista, diszlexiás és m…
Bővebben
További hírek