Probléma az éterben: 4 alapvető hiba, amit elkövethetsz honlapod kialakításakor
A weblapfejlesztés egy hosszú és sok tényezős folyamat, amely során tisztában kell lenned céged imázsával, marketingcéljaival és korlátaival is. Nem beszélve arról, hogy sokszor több embert is be kell vonni, ami újabb szinkronizációs feladatokat szül. Cikkünkben 4 szokványos hibát szeretnénk az olvasóval ismertetni, melyek komoly következményeket vonhatnak maguk után.

Hibás UI vagy UX design
Az egyik leggyakrabban előforduló hiba a felhasználói élmény elhanyagolása. Fejlesztés során pótolhatatlan szerepet tölt be a UX designer, aki a felhasználói élmény tervezéséért felel. Feladata, hogy a honlapod vagy alkalmazásod egyszerűen használható, átlátható és logikus legyen. Nélküle a felhasználó könnyen elveszhet navigálódás során, így az weboldal által nyújtott élmény csorbítva lesz.
A UI designer a felület küllemével foglalkozik, munkája során fontos számára a harmónia és a konzisztencia. A weboldalt animációkkal és az imázshoz illő színvilággal ruházza fel. Mindemellett követi és képben van a webdesign trendekkel, amelyeket a célközönséghez igazodva alkalmaz is.
A sikerre vezető úton mindkettő szereplő tevékenysége fontossá válik. Ha a tervezett honlap szép, de nehéz használni, az nem megfelelő UX. Ha könnyű használni, de külleme nem célravezető, akkor az pedig rossz UI. Akkor érhetjük el ténylegesen céljainkat, ha weboldalunk szép és jól is működik.
Hosszú töltési idők, vásárlók idejének rablása
A technológiai haladás eredményeként türelmetlenebbé vált a felhasználók zöme. Nem hajlandóak már az emberek olyan kitartóan várni egy-egy honlap betöltésére, mint régen. Ha egy honlappal kapcsolatban nem jutnak időben dűlőre, bezárják és lépnek is tovább. A betöltési sebesség legalább annyira fontossá vált, mint a design maga.
A hosszasan elnyúló töltések gyakori okozója a hibás optimalizáció. Elképzelhető, hogy a képeink vagy animációink nagyok a szerver kapacitásához, emellett a pluginok túlzó jelenléte vagy a felesleges kódsorok is problémákat okozhatnak.
Elmaradhatatlan tehát, hogy teszteljük honlapunkat folyamatosan. Amennyiben felmerülnek ilyen jellegű problémák, érdemes a képeket optimalizálni, gyorsabb tárhelyet és ideiglenes adattárolót alkalmazni, illetve magát a kódot is minimalizálni.
Mobilra is koncentrálni kell
Okostelefonunk kényelme és praktikussága miatt mindennapjaink legfontosabb kellékévé vált. Mobilbarát kialakítása ezért weboldalunknak elengedhetetlen, mivel nagy valószínűséggel itt fognak fogyasztóink cégünkkel találkozni. Érdemes a képeket és videós anyagokat, gombokat és szövegeket úgy elhelyezni, hogy a mobilfelületen is jól nézzenek ki és használhatóak legyenek. Amennyiben nem figyelünk minderre, az marketingkommunikációnk hatékonyságát gyengítheti.
Mobilapplikációk fejlesztése ugyancsak kézenfekvő eszköz, jellege miatt nagy mértékben segíti a konverziót és a vásárlói lojalitás megszerzését. Létrehozása más kompetenciákat is igényel egy honlaphoz képest, viszont a pluszba befektetett energia és költségek segíthetnek céljaink elérése érdekében.
Mindent a gépre bízni
Modern probléma, viszont ez nem jelenti azt, hogy nem tanulhatunk belőle. A mesterséges intelligencia hatalmas segítség lehet a vállalati életben, ugyanis segít mind a monoton munkarészek lebonyolításában, mind pedig ötletek és irányok kiválasztásában. Éppen ezért amint a cégvezetők észrevették a technológiában rejlő lehetőségeket, azonnal implementálták is vállalati működésükbe a versenyelőny megtartása érdekében.
Megbízható, gyors mivolta miatt rendkívüli segítségnek bizonyulhat, alkalmazása viszont könnyen átbillenhet az ellenkező irányba is. Sokan ugyanis mindent rábíznak már, legyen szó a szövegírásról, az arculat kialakításáról vagy a központi kód megírásáról is akár. Az ilyen jellegű bizalom veszélyes lehet, hiszen az algoritmus nem tökéletes még, mai formájában nem helyettesítheti az embert minden feladatban.
Az egyensúly megtalálása tehát a cél. Kioszthatunk neki feladatokat vagy kérhetjük segítségét akár szövegírásban is, de a vállalati igazi szívét, azaz az embert nem helyettesítheti.
Végszónak
Számtalan hibát elkövethetünk digitális megjelenésünk kialakításakor, hiszen sok tényezőre és változóra oda kell figyelni közben. Elengedhetetlen a türelem és a részletekre gondosság. Járjuk utána dolgoknak és ne legyünk restek folyamatosan tesztelni is munkánkat. A digitális világ gyorsasága ellenére is díjazza a tudatos és következetes munkát.
Amennyiben rendelkezel már honlappal, nevezz is képviseld magad az idei ’Az Év Honlapja’ pályázatunkban, hogy mi is díjazhassunk téged!
A nevezések október 30-ig beadhatóak az https://www.azevhonlapja.hu oldalon, ahol részletes információk, korábbi nyertesek és pályázati útmutató is elérhetőek.
Ne hagyd ki a lehetőséget, hogy vállalkozásod vagy projekted bekerüljön a hazai digitális élvonalba!
Az Év Honlapja Team