Interjú az Utánvét Ellenőr csapatával

Hogyan vált a láthatatlan háttértámogatásból díjnyertes innováció? – Az Utánvét Ellenőr kulisszatitkai
2025-11-25

Az Utánvét Ellenőr az elmúlt években csendben, a háttérben dolgozva vált a hazai e-kereskedelmi szektor egyik legfontosabb biztonsági pillérévé. A webshopok számára nap mint nap kézzelfogható értéket teremt: csökkenti a kockázatos utánvétes rendeléseket, időt és pénzt spórol, és olyan közös tudásbázist épít, amelyből minden partner profitál. 'Az Év Honlapja' versenyen való részvétel számukra nem csupán megmérettetés, hanem lehetőség arra, hogy szakmai visszajelzést kapjanak arról a munkáról, amelyet a digitális térben végeznek. 

1. Mi inspirált Titeket arra, hogy részt vegyetek ’Az Év Honlapja’ versenyen?

Jó érzés megmérettetni magunkat, és az elmúlt évek tapasztalatai alapján eredményes is. Az év során rengeteget dolgozunk azon, hogy az Utánvét Ellenőr minél több webshop mindennapi működését tegye biztonságosabbá. Az Év Honlapja minden évben egy olyan szakmai visszajelzés, amely segít megállni egy pillanatra, végiggondolni, honnan hová jutottunk, és hogyan látja a munkánkat egy független, hozzáértő zsűri. 

Ez különösen fontos egy olyan területen, ahol a háttérben dolgozunk, láthatatlanul – a webshopok vásárlói sokszor azt sem tudják, hogy mi létezünk, a rendszer csak működik.

Megtisztelő érzés egy olyan mezőnyben indulni, ahol kicsi és nagy, százmilliárdos multi és apró startup is (egyenlő esélyekkel!) indul, és mindig jó visszajelzés, ha a szakma azt mondja: „igen, amit csináltok, fontos és értékes”, és ez egy díjban ölt testet. 

2. Miért érzitek úgy, hogy a Ti megoldásotok különleges vagy kiemelkedő a digitális térben?

Mert hiánypótló: nincs másik olyan szolgáltatás Magyarországon, ami közösen, ekkora adatbázissal segíti a webshopokat az utánvétes kockázatok csökkentésében.

A rendszer ereje abban rejlik, hogy együtt tanulunk: ha egy webshop visszajelez, hogy egy vásárló nem vett át csomagot, ez a tapasztalat rögtön segíti a többi webshopot is jobb döntést hozni. Ez visszafelé is igaz: amit mások már megtanultak, azt egy új partner is azonnal kamatoztatni tudja, nem szükséges a saját adatain “kitaníttatni” az Utánvét Ellenőrt, hogy hasznot kezdjen hozni. 

Ez a fajta együttműködés adja az Utánvét Ellenőr valódi erejét – közös tudás, közös immunrendszer.

3. Milyen funkciót vagy jellemzőt tartotok a legfontosabbnak a projektetekben, amely a célcsoport számára a legtöbb értéket nyújtja?

A gyors, pontos és megbízható döntéshozatalt. A webshopok oldalán minden másodperc számít – nálunk pedig ennek töredéke alatt kell eldönteni, hogy valaki vásárolhat-e utánvéttel vagy sem. A célunk az, hogy a rendszer ne akadályozza a vásárlási folyamatot, hatékonyan és megbízhatóan szűrjön a háttérben és – ami a legfontosabb – ne igényeljen plusz adminisztrációt. 

A legnagyobb érték így nem is egy konkrét funkció, hanem az, hogy a kereskedők tényleg kevesebb veszteséget szenvednek el, és ezt hónapról hónapra látják is, miközben az Utánvét Ellenőr a lehető legkevesebb “látható jelenléttel” van jelen az életükben. 

4. Mik azok a tényezők, amik biztosítják, hogy a felhasználói élmény ne csak jó, de emlékezetes is legyen?

Azt gondolom, hogy üzleti szolgáltatás esetében másként kell értelmezni a „felhasználói élményt”. Nem attól lesz emlékezetes, hogy szép az admin vagy animált egy gomb – persze ezek is számítanak, de döntéshozóként, webshop tulajdonosként szerintem sokkal fontosabb, hogy egy külső eszközt könnyű a saját folyamatainkba integrálni, megbízhatóan működik és mérhető eredményt hoz, akár nagyon rövid idő alatt. 

Sok felhasználónk számára az igazi "felhasználói élmény" pedig akkor jön, amikor meglátják, hogy egyetlen hét alatt mennyi kockázatos utánvétet szűrtünk ki helyettük, úgy, hogy az integráció és beállítás nem tart tovább 15 percnél. Ez sokkal mélyebb pozitív élményt jelent, mint bármilyen menő animáció. 

5. Milyen rövid- és hosszútávú terveitek vannak? Hogyan képzelitek el a honlapotok fejlődését a jövőben?

A tavalyi interjúnkban megjelölt célok közül szinte mindent sikerült kipipálnunk: az API lekérések több, mint 90%-a már az új API-t használja, elkészült és működik a Shopify alkalmazásunk (már napi közel 1.000 rendelés fut át rajta) és beérni látszik több nagy partnernél is az Utánvét Ellenőr integráció. 

Hosszabb távon szeretnénk a hazai eredményeket régiós szinten is kamatoztatni: a cél, hogy az Utánvét Ellenőr ne csak egy magyar megoldás legyen, hanem Kelet-Közép-Európa webshopjainak is olyan háttértámogatást adjon, amire bátran támaszkodhatnak. 

 

Vissza

Etikus marketing és a digitális felelősségvállalás kérdésköre

2025. 11. 25.
Lassan életünk minden pontjába beivódik a technológia, így a digitális tér ugyanolyan dimenziója lett az emberi interakciónak, mint a való élet. A két világ összeszövődése miatt az elek…
Bővebben

Interjú az Utánvét Ellenőr csapatával

2025. 11. 25.
Az Utánvét Ellenőr az elmúlt években csendben, a háttérben dolgozva vált a hazai e-kereskedelmi szektor egyik legfontosabb biztonsági pillérévé. A webshopok számára nap mint nap kézzelf…
Bővebben

Interjú a Hunbasket vezetőivel

2025. 11. 24.
A Hunbasket fiatalos, megújult arculattal és modern funkciókkal hozza közelebb a kosárlabda szeretetét a szurkolókhoz. A felületen videók, fotók és részletes adatok segítségével minden…
Bővebben
További hírek