Interjú a Müpa csapatával

Egy honlap, amely újradefiniálja a kulturális intézmények online jelenlétét
2025-12-02

A Müpa csapata az elmúlt időszakban egy olyan honlap megalkotásán dolgozott, amely nem csupán a jegyvásárlást teszi egyszerűbbé, hanem a kulturális élményt is új dimenziókba emeli. ‘Az Év Honlapja’ versenyen való részvételük mögött az a szándék húzódik, hogy megmutassák: a digitális térben is képesek valódi értéket teremteni, és olyan többletfunkciókat nyújtani, amelyek messze túlmutatnak egy hagyományos intézményi weboldal keretein. Interjúnkban arról kérdeztük a Müpa szakembereit, mi inspirálta őket a pályázatra, mitől különleges az általuk fejlesztett platform, és hogyan képzelik el a Müpa digitális jövőjét.

1. Mi inspirált titeket arra, hogy részt vegyetek ’Az Év Honlapja’ versenyen?

Szerettük volna megmutatni, hogy az általunk létrehozott új honlap jóval többet nyújt az alapvető funkciók és a legfontosabb felhasználói igények kiszolgálásánál. Ennek fő oka, hogy a Müpa egyéb marketingcéljainak való megfelelés mellett az értékteremtésre is törekedtünk, és meggyőződésünk, hogy az alapvető kereteken túlmutató végeredmény született.

2. Miért érzitek úgy, hogy a ti megoldásotok különleges vagy kiemelkedő a digitális térben?

Úgy gondoljuk, a piacon – de legalábbis a szektorban – nincs másik szereplő, aki amellett, hogy (jegy)értékesítési tevékenységet folytat a weboldalán, olyan egyedi, exkluzív módon adjon extra tartalmakat a közönségének, mint ahogyan mi tesszük a Müpa Magazin+ és a Müpa Home platformokon.

3. Milyen funkciót vagy jellemzőt tartotok a legfontosabbnak a projektetekben, amely a célcsoport számára a legtöbb értéket nyújtja?

A Müpában fellépők jelentős része gyakran csak egy szűkebb réteg számára ismert, akiknek a koncertjét, előadását a név, egy rövid programleírás vagy egy fotó önmagában nem adja el. Ezért van szükségünk olyan felületekre, ahol lehetőségünk adódik felépíteni az előadókat: ennek elengedhetetlen eszköze az értékes, figyelemfelkeltő és megfelelően tálalt tartalom. A tartalomnak pedig felületet kell biztosítani, amit igyekeztünk a legmagasabb színvonalon megtámogatni a Müpa Magazin+-szal és a Müpa Home-mal.

A Müpa Magazin+ az intézmény saját gyártású, hetente többször frissülő online kulturális magazinja, ami nemcsak a programjainkhoz kapcsolódó írásokkal és interjúkkal, szórakoztató és edukatív tartalmakkal, hanem a kulturális világ aktuális történéseire reflektáló hírekkel és tematikus lejátszási listákkal is várja olvasóit. Az itt megjelenő írások nem kizárólag a Müpa jegyvásárlóinak szólnak, hanem műfajtól függetlenül minden kultúra iránt érdeklődőt meg tudnak szólítani.

Mindemellett küldetésünk és marketingstratégiánk fontos része az is, hogy azokkal a kultúrakedvelőkkel is kapcsolatot teremtsünk, illetve elköteleződést alakítsunk ki, akik – bár nagyon szeretnének – csak ritkán, vagy egyáltalán nem tudnak ellátogatni hozzánk. Erre az igényre válaszul hoztuk létre a Müpa Home platformot, amely több száz exkluzív videós és podcasttartalom mellett a koncertek, előadások élő online közvetítéseinek is otthont ad. Utóbbit élőchat-funkcióval egészítettük ki, ami lehetőséget biztosít nemcsak az intézmény és a közönség, hanem a nézők közötti interakcióra is, így járulva hozzá a közösségépítéshez.

Mindezek mellett a közönségünk számára természetesen az egyik legfontosabb, hogy az általuk nagyra tartott művészek koncertjeire zökkenőmentesen meg tudják vásárolni a jegyüket. Éppen ezért olyan technológiai háttér húzódik meg az új honlap mögött, ami kifejezetten nagy vásárlói roham esetén is stabilan, a terhelést optimalizálva és elosztva, a felhasználókat folyamatosan tájékoztatva képes kiszolgálni több ezer, egy időben több koncertre is vásárolni kívánó felhasználót az oldalon.

4. Mik azok a tényezők, amik biztosítják, hogy a felhasználói élmény ne csak jó, de emlékezetes is legyen?

A Müpa-élmény jelentős részét az esti koncertek katarzisa adja, ezzel együtt a honlap kiemelt feladata, hogy az élményt a digitális térben tegye teljessé. Ebben központi szerepet tölt be a zökkenőmentes jegyvásárlási folyamat, illetve az is, hogy a Müpa+ hűségprogramhoz kapcsolódó, jól strukturált szolgáltatásokat – mint amilyen például az előzetes parkolófoglalás – a tagok a honlapon keresztül tudják igénybe venni.

Ami azonban teljesen új szintre képes emelni a felhasználói élményt, az a tartalom. Legyen szó mobilra optimalizált, virtuálisan is kényelmesen fogyasztható egyestés műsorfüzetről, online cikkről, exkluzív podcast- vagy VOD-tartalomról, nem beszélve a mindenki által elérhető élő közvetítésekről. 

Ezek mind hozzájárulnak ahhoz, hogy a Müpa-élmény ne csak a koncertteremben, hanem azon kívül is emlékezetes legyen.

5. Milyen rövid- és hosszútávú terveitek vannak? Hogyan képzelitek el a honlapotok fejlődését a jövőben?

Szolgáltatásaink körét folyamatosan bővítjük, amelyek esetében kiemelt feladatunk, hogy ezek jelentős részét megpróbáljuk online, a honlapon keresztül is elérhetővé tenni. Ilyen típusú fejlesztés például az előadások szünetében a büféből fogyasztandó étel-ital előrendelésének lehetősége a honlapon keresztül.

Az új vásárlásösztönző megoldások fejlesztése ugyancsak kiemelt jelentőségű az új felhasználók konverziós rátájának növelése céljából. Emellett a kifejezetten a hűségprogramtagokra szabott egyedi kedvezmények és hűségpontok kezelésének továbbfejlesztése is kiemelt cél, hiszen az egyénre szabott kommunikáció és megoldások jelentősen képesek növelni az ügyfélélményt.

A honlappal kapcsolatos hosszú távú vízió része az is, hogy ne csak a szolgáltatások köre legyen egyénre szabott – aminek meghatározó motorja a Müpa+ hűségprogram – hanem az is, hogy a Müpa által kínált műfajok tekintetében a közönség tagjai az érdeklődésük alapján felépített honlapot lássanak. Mindezt programajánlók, online magazin- vagy podcast- és VOD-tartalmak tekintetében egyaránt, ezzel teljes mértékben egyénre szabott ügyfélélményt biztosítva számukra a weboldalon.

A távoli jövő nagyon érdekes kérdése, hogy a rengeteg exkluzív tartalom, valamint az élő közvetítések elérése lesz-e akkora, hogy érdemes legyen elgondolkodni egy esetleges paywall bevezetésén, ezzel újabb bevételi lábat létrehozva.

Összességében tehát a honlap jövője a személyre szabottság köré összpontosul majd a  vásárlásösztönzéstől a tartalomig, ami rengeteg izgalmas kihívást rejteget.

 

Vissza

Interjú a Müpa csapatával

2025. 12. 02.
A Müpa csapata az elmúlt időszakban egy olyan honlap megalkotásán dolgozott, amely nem csupán a jegyvásárlást teszi egyszerűbbé, hanem a kulturális élményt is új dimenziókba emeli. &lsq…
Bővebben

Z generáció egyedi vonásai

2025. 11. 28.
A modern társadalom egyik legszembetűnőbb jelensége a generációk közti különbségekben rejlik, hiszen nem csak, hogy másképp kommunikálunk, de a szokásaink, dolgokhoz való hozz…
Bővebben

iMatek: A matematika új dimenziója

2025. 11. 28.
Az iMatek.hu segít, hogy a matematika átláthatóbb és érthetőbb legyen. Tanulj a saját tempódban, modern eszközökkel és egyértelmű magyarázatokkal!
Bővebben
További hírek