Netezők vs. reklámok

2016-03-30

Mely országok internetezői kattintanak leggyakrabban a reklámokra és mely formátumok a leghatékonyabbak? AGemius 14 közép- és kelet-európai ország adatait teszi elérhetővé az admonitor.gemius.com oldalon. A felhasználók elemezhetik az adatokat és letölthetik a számukra érdekes információkat modern infografika-formátumban.

A következő országokról található információ az oldalon: Magyarország, Bulgária, Horvátország, Cseh Köztársaság, Észtország, Lettország, Litvánia, Lengyelország, Románia, Szerbia, Szlovákia, Szlovénia, Törökország és Ukrajna.

Hazánkban a legmagasabb CTR-t a szépségápolás (1,04%) és a divat (0,89%), míg a legalacsonyabb CTR-t a pénzügy(0,23%) és a sport és turizmus (0,24%) tematikájú hirdetéseknél mérték.

A hosszú távú trend szerint a legnépszerűbb online hirdetési formátum a hagyományos banner, amely egy információs vagy hirdetési tartalmat hordozó grafikai formátum. Az egyetlen ország, ahol a kampányok kevesebb mint 70%-nál alkalmazták ezt a formátumot, az a Cseh Köztársaság volt (66%). A többi megfigyelt országban a kampányok több mint 70%-nál alkalmazták ezt a típusú hirdetési formátumot, Magyarországon az arány kiemelkedő, 94%-os.

Az adatok jól mutatják az admonitor.gemius.com oldalon, hogy a rich media hirdetési formátumokat (pl. multimédiás hirdetések) sokkal ritkábban használják. Csupán két európai országban volt 50%-osnál nagyobb az arányuk a kampányokban: Szlovéniában és a Cseh Köztársaságban (54%).

Habár a hagyományos bannernek meghatározó szerepe van a kampányokban, a rich media hirdetési formátumot használó kampányok magasabb CTR-arányt produkálnak. Az egyetlen ország, amely kivételt képez, az a Cseh Köztársaság. Ott a CTR mindkét formátumnál hasonló, a hagyományos bannernek kicsit magasabb a CTR-e (0,29%), mint a rich media hirdetéseknek (0,28%).

A PC-k, tabletek és mobilok oldalmegtekintéseinek összehasonlításakor a PC-k nyertek a vizsgált országokban.A PC által generált legmagasabb megtekintési arány 89% volt, amit három országban mértek: Szlovéniában, Lengyelországban és Ukrajnában. A legkisebb arányt (75%) Szerbiában mérték.

/BrandTrend/

Vissza

A hely, amiért érdemes összefogni!

2024. 11. 08.
Az önkormányzati és települési weboldalak ma már többet jelentenek, mint egyszerű információforrást: az ilyen platformok kulcsfontosságúak a helyi közösség számára, és nélkülözhetetlen…
Bővebben

Top 3 legfontosabb: nagy felbontású képek, részletes termékinformációk és szűrési lehetőségek – állítja a Lumenet

2024. 11. 07.
A mai interjúban örömmel mutatjuk be nevezőnket, a Lumenet Kft-t. A beszélgetés során bepillantást nyerhetünk a pályázó inspirációjába, a honlapjuk fejlesztésének főbb szakaszaiba, és a…
Bővebben

"Elismerik a munkánkat és ez óriási motivációt adott nekünk!"

2024. 11. 07.
Mai interjúnkban a BolkoDesign Kft. csapatát kérdeztük, akik Szolgáltatás kategóriában Különdíjjal térhettek haza a díjátadóról. Céljuk, hogy a weboldaluk ne csupán informatívak, h…
Bővebben
További hírek