Interjú Paszterkó Józseffel
A digitális jelenlét ma már nem pusztán technikai kérdés, hanem szemléletmód is. Arról árulkodik, hogyan gondolkodik egy vállalkozás a saját szerepéről és a felhasználóiról. Paszterkó József pénzügyi közvetítő és a Pénzügyiéletpálya.hu alapítója idén először nevezett Az Év Honlapja pályázatra, egy olyan online felülettel, amely túlmutat a klasszikus szolgáltatásbemutatáson. A honlap célja nem csupán az ügyintézés megkönnyítése, hanem a pénzügyi döntések mögötti összefüggések érthetővé tétele és az ügyfelek hosszú távú, életpálya-szemléletű támogatása. Az interjúban arról beszél, mi motiválta az indulásra, miben látja megoldásuk különlegességét, és hogyan válik a személyre szabott pénzügyi gondolkodás a felhasználói élmény központi elemévé.
1.Mi inspirált Titeket arra, hogy részt vegyetek ’Az Év Honlapja’ versenyen?
Évek óta figyelemmel kísérem ‘Az Év Honlapja’ pályázatnak kiírását, illetve a pályázókat. Az idei évben, hogy ki lett írva a ‘Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja’, elérkezettnek láttam az időt, hogy benevezzek, mert volt mivel. Ezért neveztem az idei évben és ez az elsődleges motivációm, hogy induljak a megmérettetésen.
2.Miért érzitek úgy, hogy a Ti megoldásotok különleges vagy kiemelkedő a digitális térben?
Pénzügyei mindenkinek vannak, legyen szó magánemberről vagy válllalkozásról. Viszont, egyáltalán nem biztos, hogy mindenki ugyanolyan véleménnyel van róla és egyáltalán nem biztos, hogy ugyanazzal a tudással rendelkezik. Ezért gondolom azt, hogy a honlapon edukációs jelleggel is fontosnak tartom, hogy olyan információkat osszak meg, amivel egyszerűbbé, könnyebbé és gyorsabbá tudjuk tenni az ügyintézést.
3.Milyen funkciót vagy jellemzőt tartotok a legfontosabbnak a projektetekben, amely a célcsoport számára a legtöbb értéket nyújtja?
Pénzügyiéletpálya.hu: a honlap nevében is benne van, hogy mi az, amivel igazán foglalkozunk, és azt hogyan tesszük. Életpálya jelleggel találkozunk minden egyes ügyféllel, és felmérjük azt, hogy honnan, hová és milyen eszközökkel tartanak. A különlegességünk az, hogy legyen egy kötelező biztosítás vagy egy jelzáloghitel. Mindig ugyanazt a folyamatot járjuk végig az ügyfelekkel, és értelemszerűen a válaszait másoknak. Életpályában gondolkozunk, mert minden összefügg mindennel a pénzügyekben, ezért fontosnak tartjuk, hogy a lehető legszemélyreszabhatóbb legyen az ajánlat, amit mi tudunk nekik adni. Ezért egy általános, átfogó és komplex, a pénzügyi összefüggésekre figyelő és fókuszáló találkozót tartunk, ahol megbeszéljük azt, hogy milyen lehetőségeik vannak az ügyfeleknek. Ebben vagyunk különlegesek.
4.Mik azok a tényezők, amik biztosítják, hogy a felhasználói élmény ne csak jó, de emlékezetes is legyen?
Pénzügyiéletpálya.hu: a honlap nevében is benne van az, hogyan gondolkozok a pénzügyi közvetítésről. Meglátogatva a honlapot, meg tudjátok nézni a különböző pontokban, hogy milyen lehetőségek, illetve milyen eszközök állnak rendelkezésre a kedves ügyfeleknek ahhoz, hogy elérjék a céljaikat. Az egyszerűbb kapcsolatteremtés érdekében létrehoztunk egy kapcsolatmodult, ahol jelentkezhetnek egy ingyenes, kötelezettségmentes konzultációra. A konzultáció során közelebb kerülhetnek a céljaikhoz, és a pontos lépéseket közösen összerakva eljuthatunk addig, hogy célt érjenek és megvalósítsák elképzeléseiket.
5.Milyen rövid- és hosszútávú terveitek vannak? Hogyan képzelitek el a honlapotok fejlődését a jövőben?
Fontosnak tartom, a visszacsatolást! Számítok rá, és kifejezetten kérem az ügyfeleimet. hogy értékeljék a találkozókat, illetve azt, hogy milyen kiszolgálásban volt részük. A későbbiekben szeretnék szakmai, illetve könnyen fogyasztható tartalmakat is feltölteni a honlapra. A különböző közösségi média felületeken szintén tervezem, hogy nagyobb megjelenést tudjak biztosítani, ezáltal is érthetőbbé, egyszerűbbé és könnyen fogyaszthatóvá téve a pénzügyi eszközöket, azoknak a használatát és igénylését Magyarországon.