Egy legenda vége

2016-04-05

A Google azzal vált a többi keresőmotornál megbízhatóbbá a 2000-es évek elején, hogy elkezdte alkalmazni a linkeket. A linkek szavazatok voltak egy weboldalra, és amely weboldal több szavazatot kapott, az jobb helyezésre is számíthatott. Ezt a mérőszámot, a legendás Page Rank-et tizenhat év után felszámolja a Google.

Ennek volt a kifejezője a PageRank mutató, amely 2000-ben indult világhódító útjára, és most 2016. március 7-én hivatalosan is megszűnt – írja az ite. keresőoptimalizálási magazin. A Google közleménye szerint nagyjából két hetet vesz igénybe , amíg minden szerverükön átfut a változás, de ezt követően a böngészőkben nem lesz elérhető egyetlen weboldal PageRank értéke sem. A PageRank 0 és 10 közötti értékkel jelezte egy weboldal linkerejét. Mindez nem jelenti azt, hogy a Google ne használná a PageRank-et algoritmusában de a nyilvános érték többé nem lesz elérhető.

Régóta tartó folyamat

A Google már 2007-ben elkezdte szűkíteni a PageRank nyilvánosságát, és az utolsó frissítésre 2013. december 6-án, egy mérnöki hiba miatt került sor. Azóta nem frissült a PageRank mutató, amely sokak szerint az internet elszemetelődésért is felelős. Ha egy weboldal helyezését a rá hivatkozó linkek határozzák meg, akkor egy weboldal előrejutásához linkekre van szükség. Ezért születtek százezer szám olyan spam oldalak, amelyeknek nem volt más céljuk, mint hogy weboldalakat linkeljenek, és ezzel javítsák a helyezésüket.

A PageRank hatalmas fegyver volt a Google kezében, és nyilvánossá tételével a többi keresőmotorral szembeni fölényét is jelezte, de óriási hiba is volt. A Pandora szelencéje kinyílt és a webet elárasztotta a spam. A Google a linkhálózatok manuális büntetésével és a Pingvin algoritmusával próbálja meg felvenni a harcot a spam linkek ellen, inkább kevesebb, mint több sikerrel. A Page Rank mostani megszüntetése, egy tíz éves folyamat lezárása.

Mit használjunk helyette?

A PageRank a Google rendkívül összetett algoritmusai között már régóta elavult mérőszám. Ugyanakkor könnyen érthető – és félrevezető – mutató volt a weboldaltulajdonosok számára. Bár vannak más mutatók is a piacon, azonban ezek nem a Google-tól száraznak, és csak közelíthetik egy-egy weboldal valós linkerejét.

A PageRank felszámolása egy korszak lezárultát is jelzi és szimbolikus is egyben. A Google algoritmusa éppen a bejelentés idején verte meg a világbajnok Go játékost. A PageRank a kezdet szimbóluma volt. A jövő a gépi tanulásé és a mesterséges intelligenciáé.

/piacesprofit.hu/

Vissza

Hogyan lett egy ötletből „Az Év Honlapja”? – A FutureManagement útja

2025. 06. 02.
Egy weboldal, amiben nemcsak funkciók és pixelek, hanem munka, csapat és hit is van. "Az Év Honlapja 2024" elismerés számunkra nem csak egy díj, hanem visszaigazolása ann…
Bővebben

Digitalizáció: A jövő, ami már itt van

2025. 05. 28.
A digitalizáció mélyreható átalakulást hozott az ingatlanközvetítői piacon, amelyre a sikeres vállalatoknak gyorsan és rugalmasan kell reagálniuk. A Duna House esetében ez a válasz az i…
Bővebben

„Reményt is adunk, nem csak tudást” – Az SNI SULI forradalmasítja az érzékenyítést az online térben

2025. 05. 23.
Az alábbi interjúban az SNI SULI csapatával beszélgettünk, akik Magyarország első olyan online streaming platformját hozták létre, amely kifejezetten az ADHD-s, autista, diszlexiás és m…
Bővebben
További hírek