Egy legenda vége

2016-04-05

A Google azzal vált a többi keresőmotornál megbízhatóbbá a 2000-es évek elején, hogy elkezdte alkalmazni a linkeket. A linkek szavazatok voltak egy weboldalra, és amely weboldal több szavazatot kapott, az jobb helyezésre is számíthatott. Ezt a mérőszámot, a legendás Page Rank-et tizenhat év után felszámolja a Google.

Ennek volt a kifejezője a PageRank mutató, amely 2000-ben indult világhódító útjára, és most 2016. március 7-én hivatalosan is megszűnt – írja az ite. keresőoptimalizálási magazin. A Google közleménye szerint nagyjából két hetet vesz igénybe , amíg minden szerverükön átfut a változás, de ezt követően a böngészőkben nem lesz elérhető egyetlen weboldal PageRank értéke sem. A PageRank 0 és 10 közötti értékkel jelezte egy weboldal linkerejét. Mindez nem jelenti azt, hogy a Google ne használná a PageRank-et algoritmusában de a nyilvános érték többé nem lesz elérhető.

Régóta tartó folyamat

A Google már 2007-ben elkezdte szűkíteni a PageRank nyilvánosságát, és az utolsó frissítésre 2013. december 6-án, egy mérnöki hiba miatt került sor. Azóta nem frissült a PageRank mutató, amely sokak szerint az internet elszemetelődésért is felelős. Ha egy weboldal helyezését a rá hivatkozó linkek határozzák meg, akkor egy weboldal előrejutásához linkekre van szükség. Ezért születtek százezer szám olyan spam oldalak, amelyeknek nem volt más céljuk, mint hogy weboldalakat linkeljenek, és ezzel javítsák a helyezésüket.

A PageRank hatalmas fegyver volt a Google kezében, és nyilvánossá tételével a többi keresőmotorral szembeni fölényét is jelezte, de óriási hiba is volt. A Pandora szelencéje kinyílt és a webet elárasztotta a spam. A Google a linkhálózatok manuális büntetésével és a Pingvin algoritmusával próbálja meg felvenni a harcot a spam linkek ellen, inkább kevesebb, mint több sikerrel. A Page Rank mostani megszüntetése, egy tíz éves folyamat lezárása.

Mit használjunk helyette?

A PageRank a Google rendkívül összetett algoritmusai között már régóta elavult mérőszám. Ugyanakkor könnyen érthető – és félrevezető – mutató volt a weboldaltulajdonosok számára. Bár vannak más mutatók is a piacon, azonban ezek nem a Google-tól száraznak, és csak közelíthetik egy-egy weboldal valós linkerejét.

A PageRank felszámolása egy korszak lezárultát is jelzi és szimbolikus is egyben. A Google algoritmusa éppen a bejelentés idején verte meg a világbajnok Go játékost. A PageRank a kezdet szimbóluma volt. A jövő a gépi tanulásé és a mesterséges intelligenciáé.

/piacesprofit.hu/

Vissza

Az AR térhódítása

2024. 04. 26.
A kiterjesztett valóság más néven augmentált valóság (angolul augmented reality, AR) a valóság egyfajta virtuális kibővítése valós időben, valós környezetben. Megvalósulhat egy mobiltel…
Bővebben

Az AR térhódítása

2024. 04. 26.
A kiterjesztett valóság más néven augmentált valóság (angolul augmented reality, AR) a valóság egyfajta virtuális kibővítése valós időben, valós környezetben. Megvalósulhat egy mobiltel…
Bővebben

“A mottónk: Digitális jelenléted, amire mi is büszkék lehetünk.”

2024. 04. 24.
A mai interjúnkban a YCO Digital Agency csapatát kérdeztük, akik Márkasite kategóriában Minőségi díjat szereztek. A YCO Digital Agency csapata azt tanácsolja azoknak, akik most kez…
Bővebben
További hírek